Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel keer kan je wiet toppen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: hoeveel keer kan je toppen ?

    [QUOTE=soulrebel;500201]Voor deze reden ben ik afgestapt,van het idee,om ook te toppen,als je idd de logica van de natuur respecteert,hebben de plantjes veel te veel tijd nodig,om voldoende te herstellen,wil je absoluut je plantjes laag houden,kan je beter lst toepassen,of knakken buigen enz degenen die geloven het toppen meer opbrengt,ga het maar eens naQUOTE=QnQ;499225]Je kunt zo vaak toppen als je wil.
    Na elke keer zul je wel een week of twee (of meer) moeten wachten en gedurende die tijd hou je ze in groei.
    Het kost dus erg veel tijd, zeker als je ook nog meerdere nodes terug gaat toppen, die logica zie ik niet zo, mgoe, ieder z'n ding



    - hmmmm , je brengt me toch in twijfel om nog te toppen

    Comment


      #32
      Re: hoeveel keer kan je toppen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
      degenen die geloven het toppen meer opbrengt,ga het maar eens na
      Nagegaan, altijd meer geoogst door te toppen en het veld gelijk te houden. Probeer zonder te toppen maar is 135 gram te halen van 1 plant. Dat het wat langer duurt, tsja. Het is een hobby he. Mij boeit da ni. Ga nu voor een zadenrun en volgende winter probeer ek dan is de ruimte te vullen met 1 enkele plant. Weekje of 15 voorgroeien, ik kijk er al naar uit.

      Comment


        #33
        Last edited by FlintStoned; 27 December 2014, 08:48.

        Comment


          #34
          Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

          Je moet met toppen gewoon niet zoveel weghalen dan kost het ook nauwelijks tijd. Ik open het groeipuntje en haal alleen dat piepkleine topje eruit. Paar dagen later staan er dan al 2 nieuwe groeipuntjes op.

          Ik top de planten die wat groter zijn dan haar buurvrouwen om te zorgen dat ze allemaal een beetje gelijk blijven en eerlijk gezegd helpt dat nauwelijks. Het is dus echt niet zo dat ze weken groei verliezen als je topt.

          Ik zou niet kunnen zeggen of het meer opbrengst geeft, want ik top dus alleen de sowieso al grotere planten en die geven uiteraard meer oogst ook. Alleen zie ik niet echt veel grootte verschil tussen de toppen van de getopte planten en van degene die niet getopt zijn. Dus ik ga er wel vanuit dat het ook een grotere oogst geeft. Al neem ik dan aan dat dat meer komt door het "scrog" effect van dat toppen dan dat het komt doordat er meer toppen zijn. Ik bedoel, na het toppen krijg je dus meerdere toppen die dan allemaal op dezelfde afstand van de lamp staan en die vangen dan dus allemaal beter het licht.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #35
            Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            Je moet met toppen gewoon niet zoveel weghalen dan kost het ook nauwelijks tijd. Ik open het groeipuntje en haal alleen dat piepkleine topje eruit. Paar dagen later staan er dan al 2 nieuwe groeipuntjes op.

            Ik top de planten die wat groter zijn dan haar buurvrouwen om te zorgen dat ze allemaal een beetje gelijk blijven en eerlijk gezegd helpt dat nauwelijks. Het is dus echt niet zo dat ze weken groei verliezen als je topt.

            Ik zou niet kunnen zeggen of het meer opbrengst geeft, want ik top dus alleen de sowieso al grotere planten en die geven uiteraard meer oogst ook. Alleen zie ik niet echt veel grootte verschil tussen de toppen van de getopte planten en van degene die niet getopt zijn. Dus ik ga er wel vanuit dat het ook een grotere oogst geeft. Al neem ik dan aan dat dat meer komt door het "scrog" effect van dat toppen dan dat het komt doordat er meer toppen zijn. Ik bedoel, na het toppen krijg je dus meerdere toppen die dan allemaal op dezelfde afstand van de lamp staan en die vangen dan dus allemaal beter het licht.

            - mooie uitleg

            Comment


              #36
              Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

              Ze vertellen je dat je nieuwe toppen krijgt bij het toppen,terwijl die toppen er eig.al zaten in de zin van scheutjes,voor gewicht vd plant snij je eigenlijk weg,door de hoofdtop weg te nemen,als je naar mijn mening lst knakken toepast,kan je ook de planten gelijk van hoogte maken,voor evenwaardig licht maja das mijn voorlopig mijn mening en met buitenplanten idd een heel ander verhaal,daar hebben ze tijd en licht genoeg om te herstellen
              Cheers

              Comment


                #37
                Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                Ik vond het persoonlijk nogal een gedoe om met alleen knakken een kerstboom "op zijn kop" te laten groeien, maar als je de toppen eruit haalt dan krijg je zonder al teveel moeite zo'n "boeket" aan toppen zoals wat Flintstoned liet zien. Ik combineer de technieken om toch redelijk snel klaar te zijn en wel een mooi egaal bladerdek te krijgen.

                Het hangt er natuurlijk ook wel van de genetica af. De ene plant wordt van nature al een struik en de andere wordt van nature meer een enkele stam met ook een enkele top erop.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #38
                  Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                  Interessant zo leren we nog wat bij,had ik nog nooit gedaan,volgend voorjaar eens een patient uitkiezen om mee te experimenteren
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                  Ik vond het persoonlijk nogal een gedoe om met alleen knakken een kerstboom "op zijn kop" te laten groeien, maar als je de toppen eruit haalt dan krijg je zonder al teveel moeite zo'n "boeket" aan toppen zoals wat Flintstoned liet zien. Ik combineer de technieken om toch redelijk snel klaar te zijn en wel een mooi egaal bladerdek te krijgen.

                  Het hangt er natuurlijk ook wel van de genetica af. De ene plant wordt van nature al een struik en de andere wordt van nature meer een enkele stam met ook een enkele top erop.

                  Comment


                    #39
                    Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                    - hopelijk heb ik een struikje te pakken hahaha

                    Comment


                      #40
                      Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                      Ik heb mijn Widdows twee maal getopt, 1maal op de stam en de tweede maal op de zijvertakkingen. Nu het netje nog wat laten volgroeien, volgende keer top ik de eerste keer wel wat later. Van de vierde node naar de derde terugtoppen is me een beetje te delicaat, ze mag eerst wat sterker groeien. Alleen spijtig dat ik een zijtak heb afgebroken met de takken onder het scrognet te leggen, daar moet ik nog wat voorzichtiger in worden want ik heb nog geen enkele kweek gehad waar ik geen tak van de stam gebroken heb.... [emoji35] [emoji36].

                      Hier nog even een foto van de dame met geamputeerde tak, dat worden dus twee hoofdtoppen minder....

                      image.jpg

                      Ook is het stammetje iets te laag naar mijn zin, een grotere stam zou makkelijker manipuleren en iets flexibeler zijn denk ik dan dit korte stukje. Ach ja, ik zie wel weer, zoals altijd....
                      Last edited by De Witte; 1 January 2015, 13:18. Reden: Foto
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #41
                        Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                        http://t-over-leven.dansfans.be/inde...lantenhormonen

                        Comment


                          #42
                          Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                          - al die moeilijke woorden

                          Comment


                            #43
                            Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                            Mwah, die onderlinge auxine/cytokinine verhouding is best interessant.
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #44
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment


                                #45
                                Re: hoeveel keer kan je wiet toppen ?

                                Kan FlintStoned ook geen reputatie punten meer geven blijkbaar, maar mooi en duidelijk verhaal zo.

                                Neem aan dat hetzelfde ook gebeurt als je de tak stam beschadigt door pletten of knakken zoals bij supercroppen? Met supercroppen merk ik namelijk ook wel dat de zijtakken harder gaan groeien. Zonder dat de hoofdtop er dus echt afgehaald is.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X