Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC Meten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC Meten

    Korting op 420shop
    Heb op het forum gezocht maar niet gevonden, hoeveel tijd neemt het (ik dacht 2/3 dagen) om het resultaat van nieuwe bemesting te zien
    Ik heb een resultaat van 0,334 op analyse en een pH van 6,3 nu is de bemesting te laag en ik heb water gegeven met een EC aan 2,250 en pH van 6,2 achter 2 dagen een nieuwe analyse is mijn Ph goed 6,3 maar EC enkel aan 0,330 neemt het meer tijd dan dat voor het omhoog gaat of is mijn bemesting niet goed meer ( fles is wel 1 jaar oud) het is BIO G Power speciaal aarde bemesting ik heb ook al 3/4 maal Blad voeding van BIO G power gegeven
    Wat het beste te doen, andere bemesting of nog even wachten om het resultaat van nieuwe EC test te zien, dank voor enige verklaring of tip

    #2
    Re: EC Meten

    Wat bedoel je met analyse, bodemmonsters van je aarde nemen of drain meten?

    Veronderstel dat je fles voeding (bio)mineraal is. Aangebroken flessen heb ik koel en droog bewaard voor enkele jaren en erna terug beginnen kweken met dezelfde flessen en die waren nog allemaal goed, was wel Hesi.

    En resultaat van bemesting kan je snel zien aan je planten, geef je teveel verbranden uw bladeren en teweinig worden ze onderaan geel.

    Foto misschien en wat meer info?

    Comment


      #3
      Re: EC Meten

      Als je sneller wilt zien wat de EC van je grond is dan kun je een Fertometer kopen. Die steek je gewoon in de grond en als de EC onder de 0.5 is dan krijg je een oranje ledje, als de EC boven de 1.2 zit dan een rood ledje en als de EC gewoon goed is dan een groen ledje.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: EC Meten

        Of naar haar blad kijken...
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: EC Meten

          Alleen kun je aan het blad niet altijd het verschil zien tussen blokkade en tekort, pH probleem of voedingsprobleem etc.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: EC Meten

            we gebruiken de fertometer super snel ff kijken hoe het er voor staat
            op welke hoogte je maar wil

            Comment


              #7
              Re: EC Meten

              Nee, dat is ervaring en veel lezen en kweken.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                #8
                Re: EC Meten

                En dan nu voor de wasmachine : Op welk medium kweek je ?

                Zou niet zomaar opeens met een EC van boven de 2 gaan gooien.
                Voeding bouw je rustig op naar een hoogtepunt, zoals veel dingen in het leven.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: EC Meten

                  Altijd weer die hoogte punten.

                  Comment


                    #10
                    Re: EC Meten

                    Is er een goed stukje wat ik kan lezen over EC. Bijvoorbeeld een leuke lap tekst.

                    Comment


                      #11
                      Re: EC Meten

                      EC
                      Met een EC meter kan je de elektrische geleidbaarheid van een vloeistof meten. Aan de hand van deze waarde kan je bepalen hoeveel voeding (zouten) er in een vloeistof aanwezig zijn.
                      De ideale EC waarde verschilt per week, afhankelijk van het stadium waarin de plant zich bevindt. Doorgaans wordt er gestart met een lage EC waarde van bijvoorbeeld 0.8 en deze wordt dan per week met 0.1 opgehoogd. De maximale EC waarde voor een wietplant is ongeveer 1.8 in de laatste weken van de bloeifase. Bij een te hoge EC waarde krijgen de planten teveel voeding en verschijnen er bruine plekken op de punten van de bladeren en bij een te lage EC waarde groeit de plant minder snel en kunnen er voedingstekorten ontstaan.
                      Bron: wiet-zaden.nl

                      Als je effe googeld dan kan je zoveel vinden over de ec of je kan op het forum zoeken.
                      Informatie genoeg .

                      Succes!

                      Comment


                        #12
                        Re: EC Meten

                        Ok bedankt, na 2 dagen heb ik nu een bodemmonster genomen en aarde is aan 0.850 met de tensio/EC meter, ik wou vooral weten welke verhouding te nemen om je gehalte te verhogen, Bvb ik heb een analyse van 0,300 en wil het naar 1100 (1,1) krijgen, wat is het gehalte in het water met bemesting dat ik moet geven: 1400 of meer ?

                        Comment

                        Bezig...
                        X