Graag had ik jullie mening geweten.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • silverAmne
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jan 2015
    • 3

    #1

    Graag had ik jullie mening geweten.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben begin oktober begonnen met mijn eerste kweekje. Al de 'ervaring' die ik heb, heb ik van internet.
    Ik heb 4 planten in men tentje staan, 2 SWISS CHEESE en 2 AMNESIA. 1 van elk is getopt en ik heb ze alle vier 'gedieft'.
    Even de set-up: secret jardin 120*120*200
    2 buisafzuigers, 1 voor zuigen, 1 voor verse lucht in te blazen
    Adjust a wing madium met 600W green master philips + Philips vsa
    ultrasoon luchtbevochtiger.

    Producten: Aptus regulator
    Aptus startbooster
    Aptus topbooster
    Aptus ca-mg boost
    Aptus super pk 20-25 plus aminozuren en vitamines
    Aptus K - boost
    Technaflora sugar daddy plant nutrition

    Ik ben eigenlijk zeer tevreden over men plantjes als ik ze zo zie staan.(zeker voor men eerste eigen kweekje)
    Nu had ik wel een vraag, de sugar daddy die ik nu gebruik, zou ik deze vervangen? en zo ja, met welke dat en waarom? Anders hou ik het gewoon bij men daddy
    Hier een paar foto's, ik vrees dat je zelf de volgorde zal moeten bepalen Veel 'kijk'plezier
    Alle reacties zijn welkom!! 20141013_020313.jpg20141219_000506.jpg20141221_232529.jpg20141230_030946.jpg20141230_030921.jpg20141230_030912.jpg20141217_210140.jpg20141217_210054.jpg20141201_023510.jpg20141201_023553.jpg20141122_033102.jpg20141115_235538.jpg20141104_125535.jpg20141104_125518.jpg20141029_010645.jpg20141019_224846.jpg20141219_000516.jpg20150101_232927.jpg20150101_233038.jpg20150101_233056.jpg20150101_232918.jpg20150101_233120.jpg
    Last edited by silverAmne; 4 January 2015, 21:47.
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #2
    Re: Graag had ik jullie mening geweten.

    Deze volgorde stellen we op prijs, via members introduction naar kweken voor beginners
    Persoonlijk zie ik weinig op foto's met HPS.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • amazing
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2014
      • 1699

      #3
      Re: Graag had ik jullie mening geweten.

      - beter is om fotos te nemen met de lamp uit
      - ziet er goed uit!
      - het is beter om een kartonnen afdakje te maken boven je temperatuurmeter (in schaduw meten)
      - ik zou verder doen zoals je bezig bent en niet veranderen

      Grts Amazing

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Graag had ik jullie mening geweten.

        Ziet er goed uit, inderdaad jammer van het hps licht, er is weinig kleur te zien.
        Zou misschien al wat eerder een beetje dieven aan de 'binnenkant' van de plant, zodat het licht wat dieper komt.
        Die ballen bovenop de aarde voegen niks toe eh, als je voeding geeft kunnen ze zelfs vol voeding gaan zitten wat onbedoeld vrij kan komen.

        Maarre..zo voor een eerste kweekje, niet verkeerd.
        Je investering (tent enzo) heb je er met deze kweek al vijf keer uit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • WeedFan
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Aug 2014
          • 848

          #5
          Re: Graag had ik jullie mening geweten.

          Hoelang staan ze al in bloei?

          Comment

          • JohnnyHaze
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2012
            • 912

            #6
            Re: Graag had ik jullie mening geweten.

            heyy, ziet er mooi uit!!
            die is zeker al over de helft van de bloeitijd, je bladeren zien er zo op het eerste oog netjes uit!
            ik zie op foto 7 wat droog blad, en de foto waarbij de lamp te zien is lijkt het (gezichtsbedrog?) erop dat hij vrij laag hangt, de hoogte voor een 600w is +/- 60cm
            te hoge temp zorgt voor fluffy buds , de tekenen zijn minimaal dus maak je geen zorgen, maar 't viel me gewoon op.

            JH

            Comment

            • silverAmne
              Zaadje
              Nieuw Lid
              • Jan 2015
              • 3

              #7
              Re: Graag had ik jullie mening geweten.

              Hallotjes,
              Ze staan deze week in de 9de week bloei. ja, het klopt dat mijn lampenkap veel lager hangt (ongeveer 30cm) dan een andere kap. dit komt omdat ik een super spreader gebruik waardoor het licht veel beter verdeeld word en ook de t° de max t° is zo een 28c° en in de nacht is het 20.6c° ongeveer. Omdat jullie vinden dat je op die foto's met hps lamp niet veel kan zien, heb ik een poging gedaan om daarnet een paar foto's te nemen in het donker. Hopelijk zien jullie hier meer op groetjes20150106_151842.jpg20150106_151849.jpg20150106_151856.jpg20150106_151909.jpg20150106_151915.jpg20150106_151921.jpg20150106_151927.jpg20150106_151945.jpg20150106_151956.jpg

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Hoi, dat van die bruine ballen dat weet ik, ik geef ze ook meer water dan daarvoor omdat ik weet dat die korrels een deel opnemen
              denk je echt dat ik men investering vijf keer terug zou hebben? hehe.. ik heb zo een 500 euro geïnvesteerd (zonder aankoop tent, vsa, potten,kleine prullen,..) en ik ben van mening als ik 20g per plant zou afhalen dat ik al heel blij mag zijn Groetjes

              Comment

              • royalcheese1grow
                Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 672

                #8
                Re: Graag had ik jullie mening geweten.

                Ziet er goed uit .
                Volgende keer kan je misschien nog iets meer wegdieven maar dat is eigen keuze natuurlijk .
                Als je wiet maar goed is, op termijn haal je die investering er inderdaad 5 keer uit.
                Want je moet geen wiet meer kopen.

                Die 20g per plant gaat wel iets meer zijn als alles goed gaat

                Grts cheese

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  Re: Graag had ik jullie mening geweten.

                  Kijk nu zie ik hoe mooi je planten zijn ik zie een paar verbrande bladpuntjes maar dat zal je zelf ook wel hebben gezien.
                  Mooie setup heb je!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • amazing
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 1699

                    #10
                    Re: Graag had ik jullie mening geweten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door silverAmne
                    Hallotjes,
                    Ze staan deze week in de 9de week bloei. ja, het klopt dat mijn lampenkap veel lager hangt (ongeveer 30cm) dan een andere kap. dit komt omdat ik een super spreader gebruik waardoor het licht veel beter verdeeld word en ook de t° de max t° is zo een 28c° en in de nacht is het 20.6c° ongeveer. Omdat jullie vinden dat je op die foto's met hps lamp niet veel kan zien, heb ik een poging gedaan om daarnet een paar foto's te nemen in het donker. Hopelijk zien jullie hier meer op groetjes[ATTACH=CONFIG]250099[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250100[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250101[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250102[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250103[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250104[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250105[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250106[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]250107[/ATTACH]

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Hoi, dat van die bruine ballen dat weet ik, ik geef ze ook meer water dan daarvoor omdat ik weet dat die korrels een deel opnemen
                    denk je echt dat ik men investering vijf keer terug zou hebben? hehe.. ik heb zo een 500 euro geïnvesteerd (zonder aankoop tent, vsa, potten,kleine prullen,..) en ik ben van mening als ik 20g per plant zou afhalen dat ik al heel blij mag zijn Groetjes

                    - mooie foto's
                    Grts Amazing

                    Comment

                    • silverAmne
                      Zaadje
                      Nieuw Lid
                      • Jan 2015
                      • 3

                      #11
                      Re: Graag had ik jullie mening geweten.

                      Dank je! Maar hoe komt het dat mijn bladeren nu beginnen te verbranden? hebben ze iets tekort of geef ik te veel water? heb nu ook de laatste 2x dat ik water gaf gemerkt dat het water binnen enkele seconden onderaan men potten in men schaaltjes loopt.. zou ik dan zelfde voeding verhouding nemen en minder water, of zou ik ze gewoon even niets geven? ik geef ze normaal om de twee dagen water en heb nu 2x om de drie dagen gedaan.
                      groetjes

                      Comment

                      • JohnnyHaze
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2012
                        • 912

                        #12
                        Re: Graag had ik jullie mening geweten.

                        verbrande bladpuntjes is te hoge EC oftewel overvoeding, je zou dus in principe iets minder kunnen geven

                        Comment

                        Bezig...