Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke buisafzuiging?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Welke buisafzuiging?

    Ja maar wij hebben deze toevallig ook hangen als centrale afzuiging
    en is echt stil ook
    en goedkoop dus als iemand ervaring mee heefd deze kunnen ook zonder dimmer minder draaien zonder gebrom etc

    Comment


      #17
      Re: Welke buisafzuiging?

      $_85.JPG deze bedoel ik is dat wat of gewoon niet doen?

      Comment


        #18
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #19
          Re: Welke buisafzuiging?

          wat bedoel je hier nou mee?
          mijn vraag is gewoon of die afzuiger goed te gebruiken is? kan ik nergens vinden vandaar.

          gr

          Comment


            #20
            Re: Welke buisafzuiging?

            wat hij daar mee bedoeld ?
            dat er hier al genoeg mensen GOEDE oplossingen hebben gegeven , en jij nog steeds niet luisterd ofso ?
            dus plezier me je zoektocht .

            Comment


              #21
              Re: Welke buisafzuiging?

              Wat Witte wil zeggen is koop de juiste spullen als je het goed wilt doen.
              En die mening deel ik ook.
              Succes

              Comment


                #22
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #23
                  Re: Welke buisafzuiging?

                  Ja maar vraag toch gewoon of die afzuiger goed is?

                  Comment


                    #24
                    Re: Welke buisafzuiging?

                    Nee die is niet goed
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #25
                      Re: Welke buisafzuiging?

                      Dan wil nog wat vragen
                      als zon ding hele huis kan ventileren en erop staat 450m3 waarom zou het dan niet goed zijn voor een hokkie?
                      Ik snap dat jullie liever een softbox zien maar dit is gewoon stuk goedkoper en stiller!
                      gr

                      Comment


                        #26
                        Re: Welke buisafzuiging?

                        Weet je wat je moet doen lekker dat ding gebruiken en elke avond bidden dat er nog iemand hier op het forum je wilt helpen in de toekomst

                        Comment


                          #27
                          Re: Welke buisafzuiging?

                          Een afzuiger moet het volgende kunnen: afzuigen binnen een bepaalde bandbreedte.

                          Dus je afzuiger dient te worden aangestuurd door een fancontroller, die is afgesteld op een bandbreedte tussen de 20 % en 80 % van het vermogen van je afzuiger.

                          Lager dan 20 % is niet goed, omdat de afzuiger dan te warm wordt (vergelijk het maar met het lang stationair laten lopen van een automotor) en hoger dan 80 % van het vermogen is ook niet goed, omdat de afzuiger dan te veel lawaai maakt.

                          De fancontroller controleert aan de hand van een temperatuursensor of de ingestelde temperatuur overeenstemt met de temperatuur van je kweekruimte en laat je afzuiger harder of zachter werken.

                          Dus als je je fancontroller instelt op een omgevingstemperatuur van 27 Celsius bij lampen aan, zal de controller zodra de temperatuur boven de 27 C komt harder gaan draaien.

                          Maar je afzuiger heeft hoe dan ook een vermogen nodig dat ongeveer gelijk is aan het wattage van de lamp.

                          Stel: de buitentemperatuur is 22 C: dat is de temperatuur van de aangezogen lucht. Je lamp van 400 watt zet ongeveer 70 % van zijn opgenomen vermogen om in warmte.

                          Dus er wordt 280 watt warmte toegevoegd in je kweekruimte van nog geen twee kuub: zo'n afzuiger moet veel werk verrichten, vandaar dat je een grote afzuiger nodig hebt.

                          Buisafzuigers geven bij het dimmen (nagenoeg) altijd een brom.

                          Terzijde: ik denk dat jouw buisafzuiger een perilex-aansluiting heeft, afgaand op het type stekker en ik weet niet of die traploos is te dimmen.

                          Slakhuisafzuigers in softboxen hebben minder last van brom, maar met een goedkope fancontroller brommen ze toch.

                          Er zijn fancontrollers "zonder brom" te koop, maar dan zit je al snel boven de € 200.

                          Aangezien je kennelijk nog goedkoper dan goedkoop wil kweken, zal zo'n controller wel geen optie zijn.

                          Je hebt op je herhaalde vragen al een heleboel antwoorden gekregen.

                          Met door steeds de zelfde vraag te blijven stellen, wordt de afzuiger niet bevorderd van ongeschikt tot geschikt.
                          Last edited by Kwasimodo; 12 January 2015, 09:22.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment


                            #28
                            Re: Welke buisafzuiging?

                            En als je weinig te besteden hebt zoek je een 2de hands setje op.

                            Comment


                              #29
                              Re: Welke buisafzuiging?

                              Die centrale afzuiger kun je volgens mij ook gewoon gebruiken als je daar alleen je kweekruimte op aansluit.
                              Normaal draait zo'n ding ook 24/7/365, en altijd jaren achter elkaar zonder problemen.
                              Verloopstukken bestaan inderdaad. Alleen beperk je daarmee wel de capaciteit natuurlijk.

                              Aansluiten en een paar uur draaien, dan weet je of de temperatuur goed blijft.
                              Of het filter voldoet merk je vanzelf.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: Welke buisafzuiging?

                                Het uitproberen kan natuurlijk nooit kwaad.

                                Het is nog altijd beter dan een pc-fannetje.

                                Ik droog mijn wiet altijd in onze opslagruimte voor het openhaardhout.

                                Dat was ook een "probeersel".

                                De planken van deze opslag heb ik met een tussenruimte van twee cm vastgeschroefd aan de staanders voor de luchtcirculatie, benodigd voor het drogen van vers gezaagd hout.

                                Onze wiet droogt dus niet in het donker maar in een ruimte waar veel daglicht en verse lucht binnenkomt.

                                Het werkt naar alle tevredenheid: trouwens in Marokko drogen ze wiet in de volle zon of onder afdakjes.

                                En een "eerste klophasj" uit Marokko, is ongeacht de droogwijze van sublieme kwaliteit.
                                Last edited by Kwasimodo; 12 January 2015, 11:12.
                                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                                Comment

                                Bezig...
                                X