Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek maar enkele vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek maar enkele vragen

    Oorspronkelijk geplaatst door CaesarX View Post
    Lijkt nu ok, temperatuur met licht aan ongeveer 28 en licht uit 23-24 en lv is al gestegen van 30 naar 51 zonet.

    Maar nu bots ik op een ander probleem, de lamp staat op een tijdschakelaar van legrand met zon ronde waar je pinnetjes moet verzetten. Gisteravond bij gestaan en het licht ging mooi uit op het ingestelde uur. Maar deze morgen kwam ik tot de ontdekking dat het klokje gewoon gestopt was met draaien om 19 uur gisteravond (wanneer de lamp uitging). Dus deze morgen om 6 u stonden ze nog in het donker.
    Heb ik mss iets fout gedaan?
    ik heb deze voor mijn hps lamp deze zijn zeer geschikt http://www.dutch-headshop.com/nl/tij...vin-p-885.html kijk maar even naar de link grtzzz

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek maar enkele vragen

      Oorspronkelijk geplaatst door dieseltj View Post
      ik heb deze voor mijn hps lamp deze zijn zeer geschikt http://www.dutch-headshop.com/nl/tij...vin-p-885.html kijk maar even naar de link grtzzz
      Thx voor de link! Maar ik lees overal dat de omnirex van legrand zeer goed is voor kleine setup, ik vraag me gewoon af waarom ie stop met 'tikken' op de moment wanneer de timer de lamp moet uitzetten.

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek maar enkele vragen

        Oorspronkelijk geplaatst door CaesarX View Post
        Thx voor de link! Maar ik lees overal dat de omnirex van legrand zeer goed is voor kleine setup, ik vraag me gewoon af waarom ie stop met 'tikken' op de moment wanneer de timer de lamp moet uitzetten.
        ik had eerst ook een gewoone tijdschakelaar met pinnetjes en die deed zijn lamp niet meer uit toen heb ik dat nagevraagd en dat zou voor hps beter zijn omwiile die tijdspanne ofzoiets weet het niet juist meer en ja dan heb ik die dure gekocht en nu draait het al 3 maand lekker met deze geen enkel probleem gehad en je kan er zelfs 2 aan instaleren of een extra ventilator ofzo heel handig maar best wel prijzig als het je eertse kweek is ik ben namelijk ook met mijn eerste bezig en loopt stil op zijn einde ik heb heel veel bijgeleerd met hier te gaan lezen en zoeken en natuurlijk ze helpen je ook goed op weg hier. ik ben begonnen met een tentje en ventilator en nu heb ik ook ondertussen alles aangeschaft wat nodig was en het werkt ook goed als alles wat goed gaat krijg je uit je eerste kweekje alles wel trug uit wat je er in hebt gestoken ..

        grtzzz Dieseltje

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek maar enkele vragen

          Yep, met 400W hps kun je beter vertrouwen op een relais.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek maar enkele vragen

            Of op de "heavy duty timer", onder meer te koop bij Greensell.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek maar enkele vragen

              Oorspronkelijk geplaatst door dieseltj View Post
              ik had eerst ook een gewoone tijdschakelaar met pinnetjes en die deed zijn lamp niet meer uit toen heb ik dat nagevraagd en dat zou voor hps beter zijn omwiile die tijdspanne ofzoiets weet het niet juist meer en ja dan heb ik die dure gekocht en nu draait het al 3 maand lekker met deze geen enkel probleem gehad en je kan er zelfs 2 aan instaleren of een extra ventilator ofzo heel handig maar best wel prijzig als het je eertse kweek is ik ben namelijk ook met mijn eerste bezig en loopt stil op zijn einde ik heb heel veel bijgeleerd met hier te gaan lezen en zoeken en natuurlijk ze helpen je ook goed op weg hier. ik ben begonnen met een tentje en ventilator en nu heb ik ook ondertussen alles aangeschaft wat nodig was en het werkt ook goed als alles wat goed gaat krijg je uit je eerste kweekje alles wel trug uit wat je er in hebt gestoken ..

              grtzzz Dieseltje
              Thx Dieseltje, en je bedoelt ook die http://www.dutch-headshop.com/nl/tij...in-p-885.html?
              Is dat gewoon inpluggen of moet je ook nog iets extra aansluiten, instellen?

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek maar enkele vragen

                met die schakelaar zal je geen problemen krijgen.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                je moet wel de 400w versie hebben
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek maar enkele vragen

                  Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                  met die schakelaar zal je geen problemen krijgen.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  je moet wel de 400w versie hebben
                  Ah dus je kan geen 400w lamp aansluiten op die 2x 600w relais?

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek maar enkele vragen

                    nope volgens mij niet
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek maar enkele vragen

                      Natuurlijk kan dat wel: als een relais 600 watt kan schakelen, dan kan het relais ook 400 watt schakelen.

                      Andersom zou problematisch kunnen zijn: het is de vraag of een 400 watt relais voldoende is afgezekerd om ook een 600 watt lamp aan te sturen.

                      Wat ook niet kan is een 400 watt lamp aansluiten op een 600 watt vsa.
                      Of beter gezegd: aansluiten gaat prima, maar je blaast je lamp op.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek maar enkele vragen

                        Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                        nope volgens mij niet
                        Ik zal het nog eens navragen want iemand van de klantendienst antwoordde me net maximaal 2 x 600w en alles lager kan ook.
                        Bedankt voor de opmerking!

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek maar enkele vragen

                          Uiteraard is het geen probleem om lager te gaan.

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek maar enkele vragen

                            Oorspronkelijk geplaatst door CaesarX View Post
                            Ik zal het nog eens navragen want iemand van de klantendienst antwoordde me net maximaal 2 x 600w en alles lager kan ook.
                            Bedankt voor de opmerking!
                            Ja hij is voor allebij zoals Kwasimodo zegt , en dan kan je later eventueel nog altijd een 600w lamp nemen als je een relaise van 400w neemt dan kan je nooit hoger gaan en indien je dit ooit toch wilt dan zijn dit een hoop extra kosten uitgespaard

                            Grtz Dieseltje

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door CaesarX View Post
                            Thx Dieseltje, en je bedoelt ook die http://www.dutch-headshop.com/nl/tij...in-p-885.html?
                            Is dat gewoon inpluggen of moet je ook nog iets extra aansluiten, instellen?
                            je moet hem gewoon in de stekker steken en die doet het prima en ik heb er bevoorbeeld mijn vsa en ventilator op vsa op aan gesloten

                            Comment

                            Bezig...
                            X