Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dag 33 van zichtbare bloei, wat denken jullie ervan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Thanx!

die komt ook op mijn verlanglijstje

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hieronder iets betere foto's, hopelijk hebben ze niet al teveel schade opgelopen met een aantal dagen te hoge temperatuur, stom stom, kweet het..
    image.jpg
    Last edited by Greyvol; 21 January 2015, 19:47.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

45 dagen voorgroei, wat zal ik doen? Knakken overpotten en nog weekje voorgroeien of overpotten en afbloeien? Of knakken, overpotten en afbloeien? Of is dat iets teveel stress.. Knakken heb ik nog nooit gedaan maar ik heb heel wat te vullen.
      image.jpg
      Last edited by Greyvol; 26 January 2015, 00:24.

Comment

Re: Dag 33 van zichtbare bloei, wat denken jullie ervan?

- als je hoogte genoeg hebt en je hebt tijd dan zou ik nog voorgroeien to dag 50-60
        - zal je alleen maar gelukkiger van worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          Je zou een blauwe "growroom" bril kunnen proberen.

Steundheufd gebruikt er ook een om zijn planten te controleren en om foto's te maken onder HPS licht.

Ik heb hem vanmiddag hier besteld

Scheelde toch weer 7 euri

Je schijnt ze ook van Method7 te hebben, kon ik niet zo gauw ergens in europa online vinden.
          Hoi Stemma,
          heb je de bril al gebruikt? Ben benieuwd of die bevalt? Heb zelf ook bril dus deze moet eroverheen..

Comment

De kleur valt inderdaad wel mee.
            Toch ben ik er niet gerust op, stekgrond is natuurlijk niet geschikt om een plant lang in te zetten.
            Het woord zegt het al eh...zaai- en stekgrond. Da's om in te zaaien en om stekken in te laten wortelen.
            Die grond is vaak ook wat zwaarder en compacter, omdat er een deel zand in zit.
            Daardoor gaat het na verloop van tijd ook inklinken, dus minder zuurstof bij de wortels.

Je temp. meter kun je een stuk karton ofzo overheen hangen, zodat die niet in het licht hangt, anders wordt de meter zelf warm, en meet deze niet goed.
            Heb je er nog steeds 2x400 boven hangen ?
            Ik zou er misschien toch eentje weghalen als ik 3 plantjes had. Overpotten en meteen op 12/12.
            Je gaat geen 800gr van 3 plantjes halen, en 1x 400w kan ongeveer 75x75cm belichten.
            Ze gaan ook nog wel even doorgroeien, kans dat ze nog 2x zo groot worden na omschakeling.

2x400 is beter dan 1x400, maar je moet er ook een beetje reëel naar kijken, met 2x400 is het minder rendabel.
            Mgoed, als ze straks nog 2-3x zo groot worden en je knakt de ruimte een beetje vol heb je misschien wel 2 lampjes nodig.

* Niet echt knakken heh, de stammetjes moet je liefst wel heel laten.
            Dus eerst even een beetje masseren en knijpen op de plek waar je wil buigen, en dan leg je ze zonder veel schade plat.
            Desnoods even vastzetten met een elastiekje.

Voila, succes, ik fiets wel weer eens langs.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              De kleur valt inderdaad wel mee.
              Toch ben ik er niet gerust op, stekgrond is natuurlijk niet geschikt om een plant lang in te zetten.
              Het woord zegt het al eh...zaai- en stekgrond. Da's om in te zaaien en om stekken in te laten wortelen.
              Die grond is vaak ook wat zwaarder en compacter, omdat er een deel zand in zit.
              Daardoor gaat het na verloop van tijd ook inklinken, dus minder zuurstof bij de wortels.

Je temp. meter kun je een stuk karton ofzo overheen hangen, zodat die niet in het licht hangt, anders wordt de meter zelf warm, en meet deze niet goed.
              Heb je er nog steeds 2x400 boven hangen ?
              Ik zou er misschien toch eentje weghalen als ik 3 plantjes had. Overpotten en meteen op 12/12.
              Je gaat geen 800gr van 3 plantjes halen, en 1x 400w kan ongeveer 75x75cm belichten.
              Ze gaan ook nog wel even doorgroeien, kans dat ze nog 2x zo groot worden na omschakeling.

2x400 is beter dan 1x400, maar je moet er ook een beetje reëel naar kijken, met 2x400 is het minder rendabel.
              Mgoed, als ze straks nog 2-3x zo groot worden en je knakt de ruimte een beetje vol heb je misschien wel 2 lampjes nodig.

* Niet echt knakken heh, de stammetjes moet je liefst wel heel laten.
              Dus eerst even een beetje masseren en knijpen op de plek waar je wil buigen, en dan leg je ze zonder veel schade plat.
              Desnoods even vastzetten met een elastiekje.

Voila, succes, ik fiets wel weer eens langs.
              Bedankt voor je advies QnQ,

ben meteen aan de slag gegaan
              ik had me vergist met grond, de dames stonden toch op Plagron light mix en niet zaai en stek grond. Zag het met overpotten en er lag een aangebroken Plagron light mix zak. Sorry was niet de bedoeling verkeerde info te geven...

Heb ze zojuist onder de afbloei gezet, en ziet er al een stuk beter uit. Wilde ook meteen mijn nieuwe aanwinst eronder zetten maar zie net dat de stekgrond op is
              image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dit is mijn nieuwe aanwinst, wil die er gewoon bij zetten zodat het vol staat. Ik zat te denken om een stuk of 20 te ontkiemen, en hoop daar een aantal vrouwtjes van over te houden. Zou dat wel passen of heb ik dadelijk teveel van het goede?
              image.jpgimage.jpg
              Last edited by Greyvol; 26 January 2015, 13:14.

Comment

Ziet al wat leuk oranje
                Dag 46 van zichtbare bloei,
                image.jpg
                image.jpg
                image.jpg
                Last edited by Greyvol; 27 January 2015, 19:10.

Comment

echt lekker compact dat plantje man !
                  maar zoals Q al eerder vermelde ik zou die plantekes toch ook onder 1 lamp knallen het gaat je net persee veel meer opdoen brengen en spaart heleboel electra kosten .
                  voor de rest echt nice bezig man , echt leuke kweek ruimte ook .

Groeten Steuneke .

Comment

Lief plantje inderdaad. Verdomd weinig blad ook?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

nu je het zegt wietefras , of het heeft heel mooi blad/bud ratio of er heeft iemand wezen plukken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steundheufd View Post
                        echt lekker compact dat plantje man !
                        maar zoals Q al eerder vermelde ik zou die plantekes toch ook onder 1 lamp knallen het gaat je net persee veel meer opdoen brengen en spaart heleboel electra kosten .
                        voor de rest echt nice bezig man , echt leuke kweek ruimte ook .

Groeten Steuneke .
                        Thanx
                        Er staan nu een paar vriendinnetjes bij en heb het knipmoment even teruggezocht,
                        image.jpgimage.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Lief plantje inderdaad. Verdomd weinig blad ook?
                          Heb ik iets teveel geknipt?

Comment

Denk het wel dan ja. Dat blad hebben ze nodig om energie mee op te vangen. Die energie gebruikt de plant dan om de buds te voeden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dit gebeurd er dus als je te weinig water geeft..
                              image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Comment

Heeft je camera in het water gelegen?

Comment

Bezig...
                                X