welke variac

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Popeye76
    Wicked Stoner
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2012
    • 212

    #1

    welke variac

    Korting op 420shop
    Zit in een discussie met een maat

    Hij zit momenteel met een 600w maar met ee 360 afzuiger.
    Hij wilt dit dimmen diene 360, kan dit met zo'n kleintje

    Ik raad hem aan om zijne 500 soft box er op te steken en te dimmen.
    Ok je kan dit ook met een Davin maar ik lees toch dat een variac stiller is.
    En ik zal dit toch ook wel graag voor mijn eigen weten.
    Ik vindt geen variac in growshop's online.
    Maar kan ze wel vinden.
    Maar de welke Ampere??????????
    A2/A4........
    en bestaan er daar ook merken/soorten ect in?
    Vindt niet zoveel info er over, sorry als ik soms beetje kleine oogjes heb :/

    gr
  • Ganjax
    Guru of all Growers
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2009
    • 10443

    #2
    Re: welke variac

    A2 is voldoende, te bestellen bij Elektrodump. > http://www.elektrodump.nl/1621-varia...sformator.html
    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

    Comment

    • Wietefras
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2013
      • 4374

      #3
      Re: welke variac

      Ampere=Watt/Voltage. Dus als je weet hoeveel Watt je afzuiger verbruikt dan even delen door 230 en je weet hoeveel ampere dat is. Als de amperes niet al genoemd staan op de afzuiger.

      Als ik even Google dan zie ik 500m3 softboxen die 0,65A tot 0.8A verbruiken. Dat lukt met 2A dan wel inderdaad.

      Ik heb zelf zo'n 1A ding van Elektrodump voor 25 euro trouwens. Moet je wel even een behuizing om maken, want het ligt een beetje open en bloot allemaal.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment

      • Greyvol
        Amazing Grower
        420 MemberLucky Member
        • Dec 2014
        • 4721

        #4
        Re: welke variac

        Ik heb ook de A2 van elektrodump op een 1500 kuub softbox, gaat dus makkelijk
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment

        • Popeye76
          Wicked Stoner
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jun 2012
          • 212

          #5
          Re: welke variac

          ok bedankt kameraden
          dacht al dat A2 voldoende zal zijn.
          En de prijs is gelijk nog goedkoper dan een Davin.
          gr

          Comment

          • Greyvol
            Amazing Grower
            420 MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 4721

            #6
            Re: welke variac

            Vind zo'n variac ook veel vetter als een davin. Davin is helemaal van plastic bah
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment

            • Popeye76
              Wicked Stoner
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jun 2012
              • 212

              #7
              Re: welke variac

              steampunk

              Comment

              • Modest
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2010
                • 1390

                #8
                Re: welke variac

                Yess, heb zelf een variac A2, gekocht bij Greencell.

                Is perfect, hiermee heb je niets van brom en kun je de softbox letterlijk zo traag maken als je maar wilt.
                Enige lastige is dat de temp. niet automatisch geregeld wordt, zeker als de kamertemperatuur waarin je tent staat wel eens durft te schommelen.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment

                • Greyvol
                  Amazing Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Dec 2014
                  • 4721

                  #9
                  Re: welke variac

                  Nadeel van automatisch regelen is dat dat ook weer kapot kan en twee keer zoveel kost. Veel gelezen over controllers terugsturen en niet werken. Heb ook erg zitten twijfelen maar heb om kosten te besparen een variac gekocht. Achteraf best goede keuze geweest, kan ook weinig aan kapot gaan..
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment

                  Bezig...