Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teveel of te weinig water?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water: Teveel of te weinig water?!?

    Korting op 420shop
    Beste lezers/kwekers

    Sinds vandaag zie ik dat mijn wietplant dr steeltjes bovenop best slap hangen
    Ik weet niet of dit komt door teveel of te weinig water?
    Ook merk ik dat ze best veel vertakkingen en grote bladeren aanmaakt.

    Info over de plant:
    soort: White Widow
    geslacht: vrouwelijk
    dagen ter aarde: rond de 14
    lichturen/bron: 11 watt lamp en momenteel 18 uur licht en 6 uur donker (groeiperiode)

    Ook wil ik even zeggen dat ik niet uit ben naar kilos aan toppen maar gewoon voor de ''lol'' kweek
    Ook zou ik het waarderen als jullie mijn plant willen beoordelen


    image (4).jpgimage (5).jpgimage (6).jpgimage (7).jpgimage (8).jpgimage (9).jpg
    sigpic- Don't kill my high because you're low.

    #2
    Re: Teveel of te weinig water?!?

    Ik ben ook een beginner maak kijk graag mee wat de pro's ervan zeggen. Denk zelf dat het eerder teveel als te weinig water is. Wat voor potgrond zit erin? Die lijkt me wat compact, hoeveel water heb je ze gegeven? Stop eens een satestokje in de grond om te kijken hoe vochtig het is.. Succes en welkom
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Teveel of te weinig water?!?

      Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
      Ik ben ook een beginner maak kijk graag mee wat de pro's ervan zeggen. Denk zelf dat het eerder teveel als te weinig water is. Wat voor potgrond zit erin? Die lijkt me wat compact, hoeveel water heb je ze gegeven? Stop eens een satestokje in de grond om te kijken hoe vochtig het is.. Succes en welkom
      Ik heb laatst wat grond van onze bloembak gepakt en het een beetje bewaard totdat alle vorst eruit was en 2 dagen later de stekjes erin gedaan, binnekort ga ik een zak potgrond kopen met extra voeding en ik geef ze tussen de 100-200 ML per dag.
      Ben binnekort van plan een kweekkwast met mijn neef te bouwen van 1x1m breed en 2m hoog. houten ribben, houten platen ertegen. randjes dichtkitte (met zuur vrije kit volgens zo'n andere site) en dan nog isolatie folie ervan binnen op wat ook reflecteerd, 80watt tl hps buis erin (met reflectoren) en dan nog 2 pc fans voor lucht toe- en afvoer.
      sigpic- Don't kill my high because you're low.

      Comment


        #4
        Re: Teveel of te weinig water?!?

        Ziet eruit alsof die aarde wel redelijk nat staat.
        Zou een paar dagen geen water geven en kijken wat het doet.

        voor 1 x11w lamp ziet je plantje er nog redelijk goed uit vind ik .

        grts cheese

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Teveel of te weinig water?!?

            ja ik weet niet precies hoe het hete haha, me neef had er een van n vriend gekrege en ben de naam al weer vergete
            sigpic- Don't kill my high because you're low.

            Comment


              #7
              Re: Teveel of te weinig water?!?

              - je dame staat veel te nat
              - hoe hoog hangt je wonderlamp ?
              - zou nu 4dagen niks geven, en dan erna starten met 75ml per dag , zie je je bladeren licht groen worden is het goed worden ze licht groen geel dan moet je je ml verhogen bvb van 75ml naar 100ml.

              Comment


                #8
                Re: Teveel of te weinig water?!?

                De potten: kan het water wel weg -> voldoende gaten aan onderkant ?

                Te nat staan ze zeker, en kunnen ook weinig verdampen onder een 11watt. Houd daar ook rekening mee, voeding schema's gaan allemaal van een HPS uit waar mede de verdamping ook word mee berekend tot het geven van water met voeding(en). De plant zelf geeft wel aan wanneer ze water wilt.

                Ga niet van een mooie opbrengst uit onder een 11watter, dat kan gewoon niet. Als je 1 gram per watt berekend doe je het al extreem goed... Als je de ruimte hebt: een 400watt hps zal je dames goed doen, en je oogst doen toenemen.

                Comment


                  #9
                  Re: Teveel of te weinig water?!?

                  - ja elf gram is dus je maximum , kijk wat je eruit krijgt , ben benieuwd

                  Comment


                    #10
                    Re: Teveel of te weinig water?!?

                    Oorspronkelijk geplaatst door surge View Post
                    ...Ook zou ik het waarderen als jullie mijn plant willen beoordelen...
                    uhoh...where to start .. ?

                    De grond ziet eruit of het 1 klomp in elkaar gedrukte massa is.
                    Plantenwortels houden van luchtige aarde, waar ze doorheen kunnen dansen.
                    En als je een pot vult, vul 'm dan tot de bovenste rand. Luchtig dus, niet aanstampen.
                    En waarom zou je 'm halfvol doen, er hoeft verder niemand daar te wonen waarvoor je plaats zou moeten reserveren.
                    Potten gewoon tot de rand vullen, het zakt binnen een week nog wel 1-2-3cm in.

                    Aan het blad te zien heeft je plantje het ook niet zo naar haar zin.
                    Normaal begint een plantje met 3 bladvingers, volgende node 5, en als het goed blijft gaan, steeds meer.
                    Ik zie een blaadje met (bijna) 5 vingers, maar een verdieping hoger zie ik 3 vingers, da's niet goed.
                    Die zou minstens evenveel vingers moeten hebben, liefst meer, maar zeker niet minder, da's een teken van lichtstress.
                    Een plantje in de groei heeft 18 uur licht nodig, en 6 uur donker, maar in die donker periode moet het ook wel echt donker zijn.
                    Het lijkt ook alsof er wat beestjes in je plantje zitten, moeilijk te zien.

                    Voila, beoordeeld.

                    Potentie is er wel...

                    1. Even checken voor beestjes en zo nodig behandelen.
                    2. Overpotten. Dat is makkelijker bij een wat droge kluit.
                    Als je geen grotere pot hebt, til de kluit uit deze pot, en probeer voorzichtig zonder veel wortels te beschadigen deze van zoveel mogelijk (niet alle) aarde te ontdoen.
                    Vul de pot half met nieuwe luchtige grond, zet de plant erop, en vul aan met verse grond tot de rand.
                    3. 18 uur licht. 6 uur donker. Echt donker. Elke dag exact dezelfde tijden.
                    4. Indien mogelijk geef ze regenwater. (langs de rand van de pot wateren, niet bij de stam)
                    5. Je hebt echt meer lampen nodig, hiermee gaat het niks worden. Je oogst niet alleen weinig gewicht, maar het zal vooral tak en blad zijn. De kwaliteit is ook ruk, zeg maar.
                    Minstens 4 van zulke lampjes erbij kopen. Meer is beter.
                    Die lampjes moeten trouwens 5cm van de plant af, anders "ziet" de plant ze niet.
                    Dan begrijp je ook waarom je zoveel lampjes nodig hebt.

                    Na overpotten hoef je een week of twee geen voeding te geven dus heb je tijd om te zien hoe ze het verder gaat doen, en evt. beslissen of je een flesje voeding koopt.

                    Succes !
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Teveel of te weinig water?!?

                      ik ben blij en leer veel van alle feedback die iedereen geeft!
                      ik ga dit weekend mijn kast bouwen en gebruik iedereen zijn tips, bedankt!
                      sigpic- Don't kill my high because you're low.

                      Comment


                        #12
                        Re: Teveel of te weinig water?!?

                        - en 1 plantje ?

                        Comment


                          #13
                          Re: Teveel of te weinig water?!?

                          ja ik heb momenteel 1 plantje om een beetje in te komen zegmaar.
                          sigpic- Don't kill my high because you're low.

                          Comment


                            #14
                            Re: Teveel of te weinig water?!?

                            ik raad je aan om een complete kweektent aan te schaffen,liefst 2 , 1 voorgroei tentje, en 1 bloei tent(met hps)

                            mijn voorgroeitent is een dp90 met een 300w spaarlamp
                            mijn bloeitent is dr90 met hps 600w

                            kost je met aarde, zaden of stekkies en voeding etc,... nog geen duizend euro

                            Comment


                              #15
                              Re: Teveel of te weinig water?!?

                              - gelukig heb je nu maar 1
                              - als je hok klaar is kan je eventueel opnieuw beginnen als ze mislukt beter 1 weg dan 5 he

                              Comment

                              Bezig...
                              X