Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

    Korting op 420shop
    Hey allemaal!

    Ik ben Bruin, kom uit Amsterdam, en ik wil dol graag gaan beginnen met wietkweken.
    Heb 2 jaar geleden een account gemaakt maar heb er nooit iets mee gedaan, vandaar dat het me netjes leek om me even voor te stellen .


    Zoals ik al zei wil ik gaan beginnen met wietkweken.
    Ik wil dit al een langere tijd, maar ben er nooit aan begonnen omdat het mij allemaal veels te ingewikkeld leek, al die soorten lampen, voeding, aarde, en luchtcirculatie waren mij allemaal te veel.
    (en nog steeds een beetje hoor)

    Nu heb ik op zich best vertrouwen dat ik succesvol plantjes kan groeien als ik wat raad en kennis aan jullie vraag!

    Heb me al ingelezen in de "kweken voor beginners basis" maar ben er eerlijk gezegd niet heel veel wijzer van geworden. (ligt volledig aan mij, niet aan de makers van de guides)

    Zouden jullie me alsjeblieft opgang willen helpen?
    Daar zouden jullie me echt heel blij mee maken

    Mijn kweekplan:

    Ik ben van plan om een autoflower indica/hybrid in een kast te gaan groeien.
    De kast is 92 centimer hoog, 88 centimer breed, en 48 centimeter diep.


    Vragen:

    Vraag 1: Hoeveel plantjes zou ik in die kast kunnen laten groeien? Zat aan 2 a 3 plantjes te denken, maar geen idee of dit wel past

    Vraag 2: Wat is een goede beginners strain? zat zelf aan Royal Queen Seeds Easy Bud (auto), of de RQS White Widow (auto) te denken, als de eene strain aanzienelijk meer opbrengst heeft ga ik uiteraard voor die strain.

    Vraag 3: Wat voor lampen raden jullie mij aan? Ik wil niet te veel geld uitgeven, mijn setup mag simpel zijn, hoef niks uitgebreids, maar wil natuurlijk wel iets wat werkt.

    Vraag 4: Wat werkt het best voor luchcirculatie in een kast? Ik neem aan dat ik gaten zal moeten maken in mijn kast om lucht in en uit te voeren, wat voor ventilatoren heb ik daarvoor nodig? ook hier heb ik het liefst een beetje simpele materialen.

    Hoop niet dat jullie het irritant vinden dat ik al deze vragen stel, ik wil gewoon graag beginnen

    heel erg bedankt voor het lezen!
    Als ik mijn kweekkast klaar heb zal ik de zaden kopen en ze laten ontkiemen, als jullie willen kan ik jullie updaten op de groei van mijn plant!

    Fijne weekend allemaal!
    Groeten, Bruin

    #2
    Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

    Hoi hoi

    Grappig ik zat een paar maand terug in t zelfde schuitje en ben inmiddels aan mn 2e ronde bezig (1e echt serieuze)

    Ieder jaar wel enkele planten in de tuin staan ..maar nooit eerder binnen gekweekt (al paar jaar lid hier maar weinig gedaan)

    Heb het zelf vooral simpel gehouden, had nog een armatuur voor 4x 18 watt tl liggen
    heb eerst een iets groter kastje wit geverfd en de tl erin gehangen, omdat deze niet helemaal afsloot me niet direct druk gemaakt om ventilatie.
    had nog enkele freebee purple duckfoot van sannie liggen waar helaas maar 1 van uitkwam ..en was gelukkig een dame.
    heb de hele eerste ronde geen enkele upgrade uitgevoerd en dus in kastje met allee tl en tijdschakelaar toch een leuk beetje wiet van mn plantje weten te krijgen.

    Inmiddels de smaak te pakken en be boel een upgade gegeven kwa ventilatie en verlichting ....
    Maar om te beginnen hoef je echt geen dikke kast te bouwen om al een leuke opbrengst te hebben.

    Comment


      #3
      Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

      Ik zou eens bij de micro sectie kijken
      tneon lijkt me ideaal voor die maat ruimte
      kleine Afzuiger met filter is dan al snel voldoende
      clipfannetje voor de luchtcirculatie
      autoflower kan maar hou er rekening mee dat die de hele kweek 18 uur licht willen hebben
      wat dus duurder is in stroom
      kies planten welke als makkelijk verkocht worden
      zoek ook eens naar de scrogg methode is aan te raden met tneon
      ik denk tneon setje a 50-60€
      afzuigertje met filtertje 60-80€ ofzo
      schakelklokje van de gamma oid kan je gewoon gebruiken met tneon
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #4
        Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

        Lezen lezen lezen, en ondervinden.
        Voor de rest
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

          Je hoogte is een probleem probeer rqs royal dwarf. Is een bonsai soort. Met een t-neon setje haal je 20 tot 25gram. Suc6

          Comment


            #6
            Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

            Hoi Bruin,
            Hoeveel gram rook je per maand?
            Als je zelfvoorzienend wil zijn is dat belangrijk om te weten.
            Zodat je daar je kweek op kan instellen.

            Ik maakte zelf in het begin ook de fout door te denken dat autoflowers makkelijker waren, maar dat is niet zo. Dat groei en in bloei zetten lijkt ingewikkeld maar is niet meer dan op een gegeven moment het licht 12 uur per dag aandoen ipv. 18 uur.

            Autoflowers brengen ook veel minder op.
            Geloof niet wat de breeder belooft, dat zijn opbrengsten onder de allerbeste omstandigheden en dan nog bekeken door een roze bril. Gebruik je 1x per maand wat Cannabis, dan kom je met een autoflower wel uit.

            Er staan heel veel leuke topics in de microsectie, de creativiteit is groot

            Als lamp zou ik HPS adviseren, daar doen de planten het best op.
            Misschien is je hokje daar net wat te klein(te laag) voor, alles moet wel passen natuurlijk en het klimaat moet beheersbaar zijn.

            Veiligheid is een belangrijk issue, denk hier goed over na.
            En ik weet niet waar je het kastje wil plaatsen maar hou rekening met
            geur en geluid.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

              Ik ben van tl naar HPS overgestapt mn 2e kweek nu en raad je zeker aan met tl te beginnen,
              Zo zie je deze eerste ronde hoe een plantje groeit ...je kan 1000 verslagen lezen , maar zelf doen is toch ff duidelijker.
              I.v.m hoogte zal je al snel naar scrog moeten stappen, wat het al iets gecompliceerder maakt.
              En mocht je plant in bloei beginnen te schieten en ben je nog enthousiast kan je altijd nog een 250 watt hps aanschaffen.
              Nadeel van HPS is ook meteen een beste inverstering en je hebt een semi proffesionele electrische aansluiting op je kastje zitten.
              Je tl kan je als je heel enthousiast bent (zoals ik nu ben) later weer gebruiken in een groei kast.

              Comment


                #8
                Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                Ben zelf ook aan mn eerste kweek bezig in een kast met ongeveer dezelfde afmeting met een t-neon 2x36w setje, die van mij is Lengte 64,Diepte40 en Hoogte 100 ongeveer , heb voor mn eerste kweek 2 lowryder#2's gekozen van joint doctors omdat deze bekend staat als een zeer stabiele autoflower strain , en heb er zelf nog geen problemen mee gehad(tot nu toe :p) , heb ook van anderen gehoord (weet niet of dit waar is) dat de RQS zaden nogal vaak problemen heeft met ontkiemen en gevoelig is voor stress.
                In ieder geval , dit zijn mn lowryders , kreeg er maar 2 in het hok, en zoals je al kan zien ik ben ook iemand die nog maar pas begonnen is :p
                P1020749.jpg

                Grtz en succes met je kweek !

                Comment


                  #9
                  Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                  Nou Beer, zoals je ziet advies genoeg. Begin simpel en leer van je fouten.(die maakt iedereen) Een tl setup lijkt het beste. En veiligheid boven alles.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                    Als je je goed hebt voorbereid hoef je geen fouten te maken.
                    The key : veel lezen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                      jep, heb hier ook veel geleerd vooral door lezen en het zelf te doen in de praktijk , nu begin ik volgende maand aan mijn 2de ronde( maar deze keer de goede!)

                      gtzz en succes(royal dwarf vind ik persoonlijk niet zo een goei weedje ivm kwaliteit )

                      Comment


                        #12
                        Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                        @QNQ nou ik bedoel eerder zaken als: je hand op de kap leggen, je vergissen met de voeding etc gewoonte en regelmaat duurt altijd even.
                        @dieseltj ja daar heb je gelijk in de kwaliteit is iets minder. Komt door autof.

                        Comment


                          #13
                          Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                          qnq dat is zeker veel lezen!!! en google is ook een grootte helper! gr

                          Comment


                            #14
                            Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                            Een "extreme"beginner extreme veel succes gewenst

                            Comment


                              #15
                              Re: Help een extreme beginner met het starten van zn kweekproject

                              Comment

                              Bezig...
                              X