help! bladproblemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • mattn
    Senior Stoner
    Member
    • Jan 2015
    • 31

    #1

    help! bladproblemen

    Korting op 420shop
    mijn 2 planten beginnen erge tekenen te vertonen op de bladeren
    kan er iemand me helpen ze krijgen momenteel elk 500ml water per dag met atami voeding (zie schema) de pot voelt ook telkens zeer licht ph waarde water 5.5
    B'cuzz-SoilA&B.jpg
    (links strawberry rechts bubblegun)
    20150227_125337.jpg20150227_125343.jpg20150227_125332.jpg
  • Semkoek
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Nov 2014
    • 17

    #2
    Re: help! bladproblemen

    Mattn, in welke week zit je nu??? In welke ruimte staan ze met welke verlichting verliching en ventilatie??
    Heb je een foto van de gehele plant, ik gebruik ook atami buzz a&b kit 3 cheese ben daar super tevreden over

    Comment

    • amazing
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2014
      • 1699

      #3
      Re: help! bladproblemen

      - op het eerste zicht
      - zonder verdere info...
      - overvoeding en veel te nat.

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Re: help! bladproblemen

        Belangrijker is op welke grond ze staan... 5.5 is al te laag... Dat met een wsl te hoge EC, krijg je bladproblemen. Elke dag een halve liter lijkt mij ook wat veel.

        Comment

        • Iemand uit de buurt
          T.H.C. Master
          MemberLucky Member
          • Dec 2012
          • 545

          #5
          Re: help! bladproblemen

          Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!


          Als je denkt dat je de eerste bent met een vraag of probleem kan de zoek functie je versteld doen staan.

          Kweek schema's zijn commercieel. Gezien je bladerdek lijkt het me stug dat ze elke dag water behoefde hebben.
          Last edited by Iemand uit de buurt; 27 February 2015, 15:25.

          Comment

          • mattn
            Senior Stoner
            Member
            • Jan 2015
            • 31

            #6
            Re: help! bladproblemen

            Oorspronkelijk geplaatst door Semkoek
            Mattn, in welke week zit je nu??? In welke ruimte staan ze met welke verlichting verliching en ventilatie??
            Heb je een foto van de gehele plant, ik gebruik ook atami buzz a&b kit 3 cheese ben daar super tevreden over
            de platen zitten nu in 4de a 5de week groei heb ze dinsdag getopt en ging ze maandag op 12/12 zetten.
            ze staan in potgrond van canna terra professonal in een ruimte van 100/100/180 darkstreet tent met een 400w hps lamp en 250m³/h afzuiging.
            temp lamp aan ongeveer 28° LV 40% lamp uit rond 21° LV rond 60% ik probeer de ph altijd rond de 6 te houden er is mij aangeraden tussen 5.5 en 6.
            ik ben over het algemeen ook zeer tevreden van atami B'cuzz zeer gemakkelijk in gebruik heb daarjuist ook de pot op getild en dit weegt zeer weinig dus er zit waarschijnlijk niet veel vocht meer in de pot.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            20150223_090054[1].jpg20150223_090100[1].jpg
            de foto's zijn wel nog van voor de bladproblemen zich echt begonnen weer te geven

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-Oplosser

            Als je denkt dat je de eerste bent met een vraag of probleem kan de zoek functie je versteld doen staan.

            Kweek schema's zijn commercieel. Gezien je bladerdek lijkt het me stug dat ze elke dag water behoefde hebben.
            misschien dan 1 dag geen water geven en dan terug beginnen met 250ml water?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            heb nu net nog gekeken als je aan de bladeren komt die tekenen vertonen zijn ze volledig uitgedroogd ze zouden zo in je handen kruimelen van de bubblegum
            bij de strawberry behouden ze hun structuur
            hie ook nog recentere foto's van de planten (rechts strawberry links bubblegun)
            20150227_181902.jpg20150227_181908.jpg

            Comment

            • Semkoek
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Nov 2014
              • 17

              #7
              Re: help! bladproblemen

              Mattn, ik denk dat je niet goed bezig bent, 5 weken groei , je moest al van begin week 3 op 12/12 staan je planten moesten al in bloei staan, zou minder water geven
              Je geeft produckten op toppen te kweken en bloei te simuleren, en u planten zijn nog niet in bloei dus je bent aan het overvoeden
              Last edited by Semkoek; 27 February 2015, 17:41.

              Comment

              • mattn
                Senior Stoner
                Member
                • Jan 2015
                • 31

                #8
                Re: help! bladproblemen

                Oorspronkelijk geplaatst door Semkoek
                Mattn, ik denk dat je niet goed bezig bent, 5 weken groei , je moest al van begin week 3 op 12/12 staan je planten moesten al in bloei staan, zou minder water geven
                Je geeft produckten op toppen te kweken en bloei te simuleren, en u planten zijn nog niet in bloei dus je bent aan het overvoeden
                daar zit het kweekschema wel verkeerd over volledig de groeiperiode moet je de 1ste kolom volgen de eerste week op het schema geeft in feite de laatste groeiweek van de plant voor
                dus ik geef momenteel 1.5ml A 1.5ml B en 1ml rootstimulator

                Comment

                • Semkoek
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Nov 2014
                  • 17

                  #9
                  Re: help! bladproblemen

                  ja, niet zinvol bezig, bloei is ook groei he

                  Comment

                  • Iemand uit de buurt
                    T.H.C. Master
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2012
                    • 545

                    #10
                    Re: help! bladproblemen

                    Je weet zijn maat niet van het hok/tent? Bedoel ik heb wel eens 4 maanden groei gezien, met 1 plant. Ja de kosten zijn hoger, maar het kan echt prima. Net wat iemand wilt, vaak word scrogg methode gebruikt dan. Afgaand dat je 2 planten je ruimte wel vullen zou ik niet te lang wachten met de bloei, ze groeien zeker nog een aantal weken door. Het gebrek in hoogte kan je opspelen, super cropping is dan een methode die je zou kunnen toepassen.

                    Ik zou inderdaad minder water geven zeker de helft en dat om de 2-3 dagen. Een Magnesium tekort lijkt het mij niet, mocht iemand dat wel er in zien ben ik er erg benieuwd naar.

                    Ik zou ze nu lekker droog laten worden, dus dag of 3 niets geven. De meest gemaakte fout is te veel water. Til de pot desnoods op om aan te voelen wanneer ze leeg is, en wanneer je haar met water vult. Als je een vinger een cm of 8 in de grond steekt kun je aan voelen of het vochtig is of niet.

                    250ml is de helft daarmee speel je zeker op safe maar kan je ook grammen kosten. Aangezien ze te weinig voeding opnemen door het te royale aanbod, kun je het langzaam opvoeren. Als ze het goed doen op 250ml water probeer je 300ml -> 400ml ect ect.. Je zult zien dat ze vooral in eind stadia veel kunnen verwerken, dat kan wel meer dan een liter per plant worden. Beter een gebrek aan water dan een te veel...

                    Comment

                    • mattn
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Jan 2015
                      • 31

                      #11
                      Re: help! bladproblemen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt
                      Je weet zijn maat niet van het hok/tent? Bedoel ik heb wel eens 4 maanden groei gezien, met 1 plant. Ja de kosten zijn hoger, maar het kan echt prima. Net wat iemand wilt, vaak word scrogg methode gebruikt dan. Afgaand dat je 2 planten je ruimte wel vullen zou ik niet te lang wachten met de bloei, ze groeien zeker nog een aantal weken door. Het gebrek in hoogte kan je opspelen, super cropping is dan een methode die je zou kunnen toepassen.

                      Ik zou inderdaad minder water geven zeker de helft en dat om de 2-3 dagen. Een Magnesium tekort lijkt het mij niet, mocht iemand dat wel er in zien ben ik er erg benieuwd naar.

                      Ik zou ze nu lekker droog laten worden, dus dag of 3 niets geven. De meest gemaakte fout is te veel water. Til de pot desnoods op om aan te voelen wanneer ze leeg is, en wanneer je haar met water vult. Als je een vinger een cm of 8 in de grond steekt kun je aan voelen of het vochtig is of niet.

                      250ml is de helft daarmee speel je zeker op safe maar kan je ook grammen kosten. Aangezien ze te weinig voeding opnemen door het te royale aanbod, kun je het langzaam opvoeren. Als ze het goed doen op 250ml water probeer je 300ml -> 400ml ect ect.. Je zult zien dat ze vooral in eind stadia veel kunnen verwerken, dat kan wel meer dan een liter per plant worden. Beter een gebrek aan water dan een te veel...
                      dat is wel het rare als ik mij vinger in de aarde duw dan voelt de aarde echt bijna volledig kurkdroog ook als ik de pot optil voelt deze zeer licht de bladeren van de bubblegun beginnen ook wat te breken ze zijn volledig uitgedroogd die bladeren

                      Comment

                      • mattn
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jan 2015
                        • 31

                        #12
                        Re: help! bladproblemen

                        ik heb de planten gisteren geen water gegeven en dit is het resultaat
                        20150228_092849.jpg

                        Comment

                        • amazing
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2014
                          • 1699

                          #13
                          Re: help! bladproblemen

                          - een voedingschema moet en kan je niet volledig volgen
                          - jij moet zelf beslissen in welke week je zit
                          - week 1 de groeipiriode zogezegd is te kort vind ik zelf , voorgroeien en eens je omschakelt nar 12/12 wachten tot je pistels ziet en dan beginnen met bloeivoeding.
                          - dit is ongeveer na 8-20 dagen 12/12 , de aantal dagen varieeren van dame per dame , indica of sativa.
                          - na 1 dag kan je niet zo goed een verschil zien , morgen nog eens kijken
                          - eens je de pistels ziet , dan start je volgens je schema op nummer 2
                          - dan kunnen de weken nog verschillen , is te zien hoe je je dame behandelt.
                          - ze kan een aantal dagen stil staan, bvb overvoeding zoals nu = achterstand

                          - Grts Amazing

                          Comment

                          • mattn
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Jan 2015
                            • 31

                            #14
                            Re: help! bladproblemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door amazing
                            - een voedingschema moet en kan je niet volledig volgen
                            - jij moet zelf beslissen in welke week je zit
                            - week 1 de groeipiriode zogezegd is te kort vind ik zelf , voorgroeien en eens je omschakelt nar 12/12 wachten tot je pistels ziet en dan beginnen met bloeivoeding.
                            - dit is ongeveer na 8-20 dagen 12/12 , de aantal dagen varieeren van dame per dame , indica of sativa.
                            - na 1 dag kan je niet zo goed een verschil zien , morgen nog eens kijken
                            - eens je de pistels ziet , dan start je volgens je schema op nummer 2
                            - dan kunnen de weken nog verschillen , is te zien hoe je je dame behandelt.
                            - ze kan een aantal dagen stil staan, bvb overvoeding zoals nu = achterstand

                            - Grts Amazing
                            dus nog altijd geen water geven of wel gewoon afgezuurd water?

                            Comment

                            • beowulf
                              Exquisite Grower
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2008
                              • 6495

                              #15
                              Re: help! bladproblemen

                              Ja nee, nu hangen ze Duidelijk water nodig.

                              Comment

                              Bezig...