help! bladproblemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #16
    Re: help! bladproblemen

    Om het nog verwarrender te maken, zit je in een gebied met heel hard water (hoog ca)? Daardoor kan ook de magnesiumopname verstoord zijn.

    Als wortels veel te nat staan kunnen er blokkades optreden, waardoor ook een verstoring in wateropname hierdoor kunnen bladeren ook uitdrogen.

    Als je aarde onderaan je pot , door de gaten, nog erg nat voelt zou ik voorzichtig zijn met water.

    Ik liep ook zo te pielen met het watergeven.
    Heb nu als hulpmiddel een tensiometer gekocht in elke pot.
    Daarmee kan ik nu goed inschatten hoeveel ze drinken.
    Het is verbazingwekkend hoe dat per plant en per dag verschilt.
    Last edited by Stemma; 28 February 2015, 12:10.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #17
      Re: help! bladproblemen

      -De aarde voelt kurkdroog.
      -De potten zijn erg licht.
      En dan ga je een dag geen water geven ?
      Die logica snap ik niet hoor...

      De schade op foto 4 is inderdaad van te natte wortels.
      Als ze toch elke keer droog staan betekend dat dus dat de potten te klein zijn.
      De plantjes trekken die binnen een dag droog waardoor je -logisch ook- teveel water in 1x geeft.

      En waarom een pH van 5.5 als er boven het schema staat: pH 6-6.5
      Omdat iemand dat aanraadde ...
      Dan zou ik aan die iemand voor de grap ook eens gaan vragen wat ik nu moest doen.

      Aight...Dat zxijn mijn gedachtes heh...doe ermee wat je wil, het is een vrij land hier.

      Het kwaad zit in de pot denk ik.
      Als je per sé in deze potten wil kweken moet je ze een keer spoelen misschien.
      Dus een hele emmer water door elke pot, met pH 6 en EC 1. Voornamelijk om de pH en EC weer goed te krijgen.
      Langere tijd nat is voor een plant niet goed, dus dit is een laatste redmiddel om de waardes in een pot goed te krijgen.
      De kans bestaat dat ze er een paar dagen nog wat slechter uit gaan zien.
      Hierna zul je de watergift moeten verdelen over twee of drie keer per dag, tot het eind.

      Wat ik zou doen als me dit zou overkomen ?
      Misschien wat ik hierboven zei, of potten zoeken die 2x zo groot zijn.
      Plantjes overpotten op het moment dat ze enigszins droog staan.
      Dan kun je wat makkelijker proberen om (voorzichtig) 1/3 van de oude aarde te verwijderen en hebben ze wat verse grond onder de voetjes.
      Dan een paar dagen alleen water(van boven), en daarna starten met 0.5 tot 1ml/L fase1 tot er bloei is. Hele kweek pH tussen 6 en 6.5
      Maarja, of het zal helpen is maar afwachten.

      Doe wat je het beste lijkt.
      Plantjes kweken is ook een hobby en bij iedereen gaat het weleens mis
      Genoeg reacties hierboven, dus ook genoeg oplossingen neem ik aan.
      Succes!

      excuus voor het lange verhaal
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • psychedelic1988
        Retired
        • Oct 2012
        • 2796

        #18
        Re: help! bladproblemen

        Ik heb hier ook altijd veel last van gehad je bent gewoon steeds erg laat geweest met wateren.
        Als de aarde kurkdroog is houd het amper water vast dus zoals QNQ vermelde vaker water geven en kleinere beetjes.

        Ik persoonlijk zou wachten met de bloei tot je het weer op orde hebt anders gaat het gegarandeerd slechter in de bloei.

        Groeien kan gewoon zo lang als je wilt als je maar blijft overpotten. Ik heb nu een plantje 5 weken in de bloei die bijna 200 dagen heeft staan groeien.

        Suc6 en ik zeg volg QnQ zijn raad op

        Comment

        • mattn
          Senior Stoner
          Member
          • Jan 2015
          • 31

          #19
          Re: help! bladproblemen

          we zijn ondertussen 2weken verder en de plantjes zijn al redelijk hersteld en staan nu ook al 7dagen op 12/12
          de sporen van de bladproblemen hier hier en daar wel nog te zien
          wat vinden jullie ervan? ik geef ze nog altijd 500ml water maar met verminderde voeding en daar reageren ze zeer goed op
          mijn excuses voor de gedraaide foto's links staat de strawberry rechts de bubblegun
          20150314_102729.jpg20150314_102745.jpg20150314_102757.jpg

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #20
            Re: help! bladproblemen

            Van wie is die tijgerslip op dat wasrekje ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #21
              Re: help! bladproblemen

              Q ziet echt alles......
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • mattn
                Senior Stoner
                Member
                • Jan 2015
                • 31

                #22
                Re: help! bladproblemen

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Van wie is die tijgerslip op dat wasrekje ?
                is een t-shirt met mouwen in luipaardprint van mijn vriendin :p

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                maar hoe vinden jullie de planten op dit moment?

                Comment

                • AudioSystemRolla
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2012
                  • 1709

                  #23
                  Re: help! bladproblemen

                  Niet slecht iig
                  Al heeft me nek er wel last van
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #24
                    Re: help! bladproblemen

                    wasrekje is wel goed voor je LV, gheheheehehe, ze staan er mooi bij.

                    Comment

                    Bezig...