Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten/drogen in kelder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Oogsten/drogen in kelder

    Korting op 420shop
    Dag,

    Ik ben al bezig met een geschikte droogplaats te zoeken voor men wiet te laten drogen. Ik dacht eraan om deze in grote kartonnen dozen/ kratten te laten drogen met een lint of ijzerdraad erdoor dat ik ze kan ophangen. Ik doe er nog een doek of dergelijke over misschien. Mijn vraag is of dat je het dan nog buiten de kelder gaat ruiken, de kelder is redelijk diep en groot, ik kan het goed wegsteken ook.
    Mvg JVN

    #2
    Re: Oogsten/drogen in kelder

    Dat ruik door het hele huis en omgeving je zult toch iets van filter en afzuiging moeten voorzien
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: Oogsten/drogen in kelder

      Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat ze inderdaad ee dos gebruikten om te drogen, maar dan moet je die wel dicht houden en binnenin zorgen dat je het vocht kwijt raakt. Drogende planten komt toch flink wat geur vanaf.

      Waarom droog je ze niet gewoon een weekje in de kweektent? Dan laat je de afzuiger en filter het geur probleem oplossen.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Oogsten/drogen in kelder

        Ik droog de mijne ook in de kelder in een verlaten kledingkast. In de kelder zelf ruik je het een klein beetje maar boven in het huis totaal geen last van. Er staat wel een ontvochtiger in de kast tijdens het drogen.
        5x Jack Herer & een AMS'je!

        Comment


          #5
          Re: Oogsten/drogen in kelder

          Oorspronkelijk geplaatst door Noizzee View Post
          Ik droog de mijne ook in de kelder in een verlaten kledingkast. In de kelder zelf ruik je het een klein beetje maar boven in het huis totaal geen last van. Er staat wel een ontvochtiger in de kast tijdens het drogen.
          Dus je bedoelt dat je net hetzelfde als mij doet? Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen maar ik wil niet dat je de geur kan ruiken buiten de kelder.
          Last edited by JVN; 8 March 2015, 17:49.

          Comment


            #6
            Re: Oogsten/drogen in kelder

            Ja alleen dat ik gebruik maak van een massieve houten kast en jij het met dozen wil doen.
            Ik heb geen idee in hoeverre karton de geur tegen houdt
            5x Jack Herer & een AMS'je!

            Comment


              #7
              Re: Oogsten/drogen in kelder

              Ja, ik dacht er ook aan om het misschien in een doort houten kast te drogen, toch tenminste als ik er een vind

              Comment


                #8
                Re: Oogsten/drogen in kelder

                Je moet dat wel een beetje ruim weghangen heh, en beter ook ventileren anders heb je grote kans dat je zo een kast vol schimmel overhoudt.

                Zeker als het om buitenwiet gaat, maar dat lees ik nergens.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Oogsten/drogen in kelder

                  Ja buitenkweek, ik ga guerilla kweek doen maar tewel droog ik men oogst ib de kelder of tewel in in grote kratten met ijzerdraad erdoor en een doek erover op de guerilla spot zelf, daar komt niemand

                  Comment


                    #10
                    Re: Oogsten/drogen in kelder

                    Jaarlijks zie ik dergelijke plannen voorbij komen. Meestal omdat men thuis niet mag weten dat er wiet gekweekt word..

                    Echter "in grote kratten met ijzerdraad erdoor en een doek erover op de guerilla spot zelf" gaat natuurlijk niet werken. Tegen de tijd dat je guerilla kweek klaar is (mocht je niet-AF planten gebruiken) is het zo vochtig buiten dat je daar niet kunt drogen. Dat is immers ook de reden dat de planten zelf al gaan schimmelen tegen die tijd, laat staan als je ze probeert te drogen buiten.

                    Kartonnen dozen.. ik weet het niet. Een kast lijkt me dan een beter idee doordat de wiet dan in ieder geval in het donker hangt, MITS je hierbij goed nadenkt over ventileren. Mocht het toch iets te vochtig zijn en je de ventilatie dus niet goed hebben geregeld, dan kun je waarschijnlijk een heel groot deel weggooien.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Oogsten/drogen in kelder

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Je moet dat wel een beetje ruim weghangen heh, en beter ook ventileren anders heb je grote kans dat je zo een kast vol schimmel overhoudt.

                      Zeker als het om buitenwiet gaat, maar dat lees ik nergens.
                      Klopt wat je zegt. Ik moet wel zeggen dat ik mijn toppen al nat knip en ze daarna in droognetten leg in de kast.
                      De kast is voorzien van een luchtontvochtiger en een ventilator die een om en om een uurtje draait en dan weer niet.
                      Nog nooit last gehad van enige schimmels tijdens het drogen.
                      5x Jack Herer & een AMS'je!

                      Comment

                      Bezig...
                      X