Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

    Korting op 420shop
    Hallo Growers,

    In veel topics is veel informatie te vinden over HPS verlichting voor de bloeifase. Ik kom echter niet veel tegen over wat nu goede verlichting is voor de groeifase, vanaf zaadje tot het moment waarop de HPS lamp aankan.

    Ik heb 5 zaadjes ontkiemt en nu 2,5 weken onder een TL buis staan. Het is een aquarium TL buis van 30 watt, 90 cm lang, day lite, 1720 lumen, 6500 Kelvin. Is dit genoeg? De plantjes zien er erg mager en klein uit en ik overweeg nu nog een extra TL buis (of zelfs 2) te plaatsen, zal dit vooruitgang bieden of zou het iets anders kunnen zijn waardoor ze zo langzaam groeien?

    En nog een vraag: sommige growers zetten de HPS lamp op 12/12 vanaf het moment dat het nog zaadjes zijn. Is dit vandaag de dag een betere methode dan voorgroeien, als het gaat om kwaliteit, opbrengst, voor zowel indica, sativa of een kruising hiertussen?

    Groet,
    Max

    #2
    Re: Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

    Hallo Max,

    Ikzelf heb 2 plantjes ontkiemd en laten groeien onder 2x36w T-neons en dat ging aardig goed, nu weet ik niet juist wat hier juist het verschil is met gewone TL's.
    En ik kan er ook wel best even bijzeggen dat het autoflowers zijn, ze staan zelfs te bloeien onder die 2x36w nu.
    En ik vind de 2x36w zelf wat weinig voor mijn planten , en jij hebt er 5 zeg je , dusja een extra lampje bijhangen kan nooit kwaad

    Succes met je kweek!

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

      Idd licht kan nooit kwaad wat ik nu heb ervaren is dat je wel je licht laag bij de plant kan hangen

      Comment


        #4
        Re: Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

        TL is prima, alleen moet dat dan wel maximaal 5cm van de hele plantjes vandaan.
        Als de plantjes groter worden heb je dus meer TL nodig om die 5cm aan te houden voor elk blaadje.

        Verder .. iets beter zoeken, en kweekverslagen bekijken misschien.
        Er wordt in elk kweekverslag verteld over de groeiperiode.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

            Bedankt voor de reacties! Ik ga er 2 extra tl balken bijhangen.

            @ Nnoxxuss: Je wilt de zon nabootsen, die staat boven de plant. De bladeren maken een hoek met de stam waarbij licht van boven maximaal wordt opgenomen door de bladeren, vanaf de zijkant (tl verticaal) zou je een veel lagere lichtopname krijgen, vandaar.

            Comment


              #7
              Re: Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

              Omdat TL maar 'n heel kleine afstand effectief licht geeft voor een plant ?
              Je kunt alle wanden wel volhangen, maar het merendeel van de planten "zien" dat niet.

              Daarom strekken zaailingen al als je de TL er 20cm vanaf hangt.
              Dan "zien" ze te weinig licht.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

                danku voor de antwoorden ^^

                Comment


                  #9
                  Re: Hoeveel en welke TL verlichting voor het ontkiemen en voorgroeien?

                  ik kweek gewoon heel simpel onder 2 x 50 watt tl lampen en dat gaat gewoon goed, ik krijg niet zulke superdikke planten zoals een 400watt hps enzo maar 't houd me bezig en ik geniet ervan Wel heb ik 2 verschillende lichtkleure, 2x 840 voor de groei en 2x 827 voor de bloei
                  sigpic- Don't kill my high because you're low.

                  Comment

                  Bezig...
                  X