Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help met ontkiemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: Help met ontkiemen

    Korting op 420shop
    Beste Stoners,

    Sinds gister 8 uur heb ik een bakje gepakt, daarin keukenrol gelegd, vervolgens mijn (Kera White Thunder) zaadje erin gedaan, en daarna weer een laag keukenrol (niet te nat maar wel nat). ik heb die bij hij raam neer gezet (kamer was 19 graden) en vanmorgen rond 11 uur heb ik de keukenrol ietsjes natter gemaakt maar er was nog niks anders aan het zaadje, daarna heb ik het bakje in de zelfde kamer op een tafel neergelegd met een lamp in de buurt, het bakje is ongeveer 22 graden en de kamer 20 a 21 graden. hoelang moet ik dit nog volhouden tot het zaadje is ontkiemt, en hoeveel % kans zit erin dat dit een vrouwtje word? Dit is mijn eerste keer in mn hele leven dus wil graag wat advies hebben van wat ik moet doen en wat ik erna moet doen.

    Met Vriendelijke Groet,
    Kevin.
    Last edited by cuperus; 11 March 2015, 14:43.

    #2
    Re: Help met ontkiemen

    Lezen, veel lezen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Help met ontkiemen

      ontkiemen moet je tijd geven ik heb eergisteren beginnen met ontkiemen en die zijn nu bijna alemaal opengekomen ook nog 1tje niet
      Dus GEDULD is de boodschap

      succes!

      grtz

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      ontkiemen moet je tijd geven ik heb eergisteren beginnen met ontkiemen en die zijn nu bijna alemaal opengekomen ook nog 1tje niet
      Dus GEDULD is de boodschap (btw ik smijt mijn zaadjes in een glas water en zo vind ik dat het makkelijkst dat duurd een dag of 2 )

      succes!

      grtz

      Comment


        #4
        Re: Help met ontkiemen

        Ik zal het alle tijd geven, en wat moet er daarna gebeuren? Dan stop ik het kiemzaadje in de aarde en moet ik dan de lamp er boven hangen voor 18 uur en 6 uur donker?

        Comment


          #5
          Re: Help met ontkiemen

          Lieve Cuperus, wat is jouw reden om dit niet op te zoeken en te lezen op het forum ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Help met ontkiemen

            Gho Zaad stop je in een bakje aarde niet tussen keukenpapier
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Help met ontkiemen

              Oorspronkelijk geplaatst door cuperus View Post
              Ik zal het alle tijd geven, en wat moet er daarna gebeuren? Dan stop ik het kiemzaadje in de aarde en moet ik dan de lamp er boven hangen voor 18 uur en 6 uur donker?
              Ik ben net nieuw op dit forum en weet niet echt hoe dit allemaal werkt. Vandaar

              Comment


                #8
                Re: Help met ontkiemen

                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                Lieve Cuperus, wat is jouw reden om dit niet op te zoeken en te lezen op het forum ?
                Ik wil je best helpen maar je moet zelf ook actief zoeken en lezen. Ik herken je onzekerheid ben zelf een jaarterug begonnen maar heb veel hier en elders opgezocht en gelezen vandaar...
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Help met ontkiemen

                  Voorkiemen op keukenrol of watten is meest stress voor je kiem. Meestal beschadigd er wel iets.
                  Kunt voortaan beter gelijk in aarde doen, zoals Bella al zei.
                  Het kiemplantje kun je laten voorgroeien op 18/6 tot jij vind dat de plant mag gaan bloeien.
                  Dan je lamp op 12/12 zetten.
                  Ze blijft nog even doorgroeien op 12/12 voor ze echt gaat bloeien.
                  Houd daar rekening mee.


                  Veel succes en zoals Stemma zegt LEES LEES LEES
                  sigpic it is just a flower

                  Comment


                    #10
                    Re: Help met ontkiemen

                    Hey stemma ,heb ook net zaden onkiemd tussen watten toen ze een wortel kregen heb ik ze in een Steenwol blokje gedrukt zie foto.image.jpg Heb ze vandaag overgepot met blokje en al in zaai en stekgrond ,heb ze in een kweekkastje staan met 2 TL buizen erboven op 18 /6 voor mij is het ook de eerste keer ,je kunt op deze site bijna alle informatie vinden wat je zoekt veel succes met je eerste kweek !!

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Hey stemma ,heb ook net zaden onkiemd tussen watten toen ze een wortel kregen heb ik ze in een Steenwol blokje gedrukt zie foto.image.jpg Heb ze vandaag overgepot met blokje en al in zaai en stekgrond ,heb ze in een kweekkastje staan met 2 TL buizen erboven op 18 /6 voor mij is het ook de eerste keer ,je kunt op deze site bijna alle informatie vinden wat je zoekt veel succes met je eerste kweek !!

                    nu staan ze er zo bijimage.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Help met ontkiemen

                      Zaden stop je in de aarde niet tussen keuken papier zijn jullie echt zo stom
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Help met ontkiemen

                        Nou volgens mij zijn er genoeg manieren om zaden te ontkiemen. Of je nu echt stom bent als je het op een andere manier doet ?


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Help met ontkiemen

                          Ze zijn wel erg gestrekt, vlgs mij moet de lamp er dichter op ?

                          Zelf zaai ik direct in de aarde, dat gaat prima.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: Help met ontkiemen

                            Heb er pas vanaf vandaag TL licht boven hangen ,klopt hij is wel aardig gestrekt hoop dat het goed gaat is voor mij ook de eerste keer


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: Help met ontkiemen

                              Nee bmpower er zijn inderdaad vele manieren om je zaad te kiemen.
                              Maar wat lijkt jouw t natuurlijkste.
                              Er zijn ook vele manieren om een vrouw zwanger te maken.
                              Neuken is dan toch t natuurlijkste.
                              Voorkiemen is soort van ivf. De aarde is de baarmoeder en daar kan t maar t beste gelijk in.
                              Mss vrouwen logica hoor.
                              Grtz en succes
                              sigpic it is just a flower

                              Comment

                              Bezig...
                              X