Vochtigheid van de kamer?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • cuperus
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Mar 2015
    • 10

    #1

    Overige: Vochtigheid van de kamer?

    Korting op 420shop
    Beste Stoners,

    Ik zat net een filmpje te kijken online over het planten van cannabis,
    wat me opviel is dat als de vochtigheid van de kamer heel laag is dat de toppen dan kapot kunnen gaan.
    Hoe krijg ik de vochtigeheid van mijn kamer op fatsoendelijke %'en?
    En hoeveel % moet de vochtigheid van de kamer zijn tijden het proces

    -Kevin
  • royalcheese1grow
    Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 672

    #2
    Re: Vochtigheid van de kamer?

    Hey cuperus ,

    De luchtvochtigheid Kan je omhoog krijgen met een luchtbevochtiger.
    Als dit geen optie is kan je natte handdoeken in je tent leggen.
    Maar dit gaat niet hetzelfde resultaat geven als een luchtbevochtiger.

    Ligt eraan als je vanuit stek kweekt die heeft in het begin graag een hoge lv 70/80%.
    Vanuit zaad is dit anders de meeste zeggen dat vanuit zaad niet zo heel belangrijk is.
    Maar ook deze hebben graag een leuke luchtvochtigheid dus als je tussen de 50 en 65% zit zal wel oke zijn in de groeiperiode.
    Niet als je er een beetje onderzit of boven zit niet goed is . Maar idd te laag is niet goed.
    En let ook op voor de luchtvochtigheid als deze boven de 70% zit gaat afzuiging of filter niet leuk vinden.
    En in de bloeiperiode zeker opletten met een hoge lv anders maak je de kans op toprot aanzienlijk groter.

    Grts cheese

    Comment

    • cuperus
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Mar 2015
      • 10

      #3
      Re: Vochtigheid van de kamer?

      Waar kan ik een luchtvochtigheidsmeter kopen? en is dit het zelfde als een pH meter? of is dat weer wat anders? Gewoon bij de praxis? Ben nu alle stukjes langzaam aan het verzamelen, wat moet ik nog meer halen voor het proces (Zoals meststof enzo en hoe heet het bij de o.a. de praxis).

      Comment

      • royalcheese1grow
        Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2013
        • 672

        #4
        Re: Vochtigheid van de kamer?

        Een thermo-hygro meter kan je in de growshop kopen. Dan kan je de temperatuur en luchtvochtigheid zien.
        Kost zo'n 10-12 euro. Een ph meter is helemaal iets anders.
        Dit is voor de zuurtegraad van je water of grond te meten en kost iets meer.
        Weet niet wat de praxis is dus zou het niet weten..

        Grts cheese

        Comment

        • surge
          Advanced Stoner
          Member
          • Jan 2015
          • 69

          #5
          Re: Vochtigheid van de kamer?

          Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow
          Een thermo-hygro meter kan je in de growshop kopen. Dan kan je de temperatuur en luchtvochtigheid zien.
          Kost zo'n 10-12 euro. Een ph meter is helemaal iets anders.
          Dit is voor de zuurtegraad van je water of grond te meten en kost iets meer.
          Weet niet wat de praxis is dus zou het niet weten..

          Grts cheese
          De praxis is een bouwmarkt zoals de Hornbach
          sigpic- Don't kill my high because you're low.

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Re: Vochtigheid van de kamer?

            Oorspronkelijk geplaatst door surge
            De praxis is een bouwmarkt zoals de Hornbach
            Of als de Gamma, Hubo etc..
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            Bezig...