Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een test kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een test kweekje

    Korting op 420shop
    Hallo.
    Zoals jullie zien is mijn zaadje bijna ontkiemt, en kom ik weer een stapje dichterbij.

    Ik heb 2 dagen geleden bij de aldi deze potgrond gehaald. (2x)

    Heb ik nog iets extra's nodig voor de grond? Ik wil het namelijk geen beestenboel laten worden aangezien ik 1 plantje wil voor de test. Ik weet dat dat HPS en TL lampen het beste zijn voor de plant maar wil voor het hele proces deze lampen gebruiken.

    Ik heb er hier 2 van en zijn 150watt per stuk. Ik wil perse deze lampen gebruiken om het te testen. Later bij mijn 2e plantje ga ik alles kopen voor het echte werk. Water heb ik genoeg, en ik heb gehoord dat als ik soms buiten water gebruik dat dat ook super voor de plantjes is, klopt dit? De grootste pot die ik heb ziet er zo uit.

    Daarnaast heb ik ook nog deze ietsjes kleinere pot.

    En dan heb ik dit kleine potje

    Als het kiemzaadje klaar is dan kan hij in het kleine potje? Maar vanaf wanneer kan ik het plantje verpotten? Als ik nog iets vergeten van vraag ik dat candaag nog wel via dit topic.

    Alvast bedankt,
    Don't kill my high, because you're too low!

    #2
    Re: Een test kweekje

    Die is al even gekiemd ja, ze is zelfs al aan het bochtje begonnen, dus deze zul je met de wortel naar beneden moeten planten.
    -[zo gauw dat witte ding er maar iets uitsteekt, dus als het nog niet aan de bocht is begonnen, kan het in de pot en dan met het witte puntje omhoog]-
    Die lampen dat gaat niet werken, maar dat wist je al.
    Toch succes met deze hobby !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Een test kweekje

      Ik zou persoonlijk nog een kleinere pot nemen..maar je kan degelijk die klein pot gebruiken, en het overpotten gebeurd wanneer de wortel beneden uit de pot komen. Die lamp zoals QNQ het al heeft vermeld, nop ik denk het ook dat het niet gaat werken maar bon tis maar een mening, en je zegt het zelf het is en test rondje....welke voeding ga je gebruiken?

      Comment


        #4
        Re: Een test kweekje

        Die aldi potgrond is enkel zwartveen das niet het meest geschikte medium

        Comment


          #5
          Re: Een test kweekje

          Welke voeding ik ga gebruiken weet ik nog niet maar daar kan ik nog een aantal weken mee wachten toch? En waar haal ik dan nu lampen vandaan? Ik wil het niet belachelijk duur maken. En de aldi potgrond kan toch wel gecombineerd worden met hydro korrels? Kan ik misschien een van deze lampen gebruiken:


          De lamp van 20 watt die je ziet daar heb ik er 2 van dus, en heb nog een aantal standaard huislampen liggen. Als dit ECHT GEEN mogelijk heid is. Welke lamprn moet ik dan halen en waar kan ik ze dan halen? Nogmaals ik wil het niet belachelijk duur maken.
          Don't kill my high, because you're too low!

          Comment


            #6
            Re: Een test kweekje

            Neen dat gaat het ook niet zijn, applejuice.... als je het echt goedkoop wil houden dan heb je dit als optie 9200000010418509.jpg of images.jpg of monsterbud9-672x372.jpg of gewoon de natuur ( de zon).....ik raad u het echt aan om het inneens goed te doen applejuice anders wordt het een telleurstelling...


            en als voeding is het raadzaam zeker als je de potgrond wilt gebruiken die je hebt aangeschaft maar die grond zal je ook niet veel helpen..

            Comment


              #7
              Re: Een test kweekje

              Je wil het niet belachelijk duur maken, maar 2 halogeenspots van 150 watt 18 uur per dag laten branden voor niks zou geen probleem zijn? Wacht dan nog twee maand en zet er eentje buiten. Niks van wat je daar getoond hebt gaat iets meer opleveren dan een gestrekte spriet waar nog geen gram aan komt.

              Comment


                #8
                Re: Een test kweekje

                Is goed mense Heel erg bedankt voor de informatie! Als de zomer er weer aan komt dan zet ik mn plantjes buiten neer. Gaat goed komen! Bedankt voor de informatie en een fijne zondag
                Don't kill my high, because you're too low!

                Comment


                  #9
                  Re: Een test kweekje

                  Dan vraag ik me nu toch af wat je hebt gedaan met je ontkiemde zaadje ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Een test kweekje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    Dan vraag ik me nu toch af wat je hebt gedaan met je ontkiemde zaadje ?
                    Ja gooi die niet weg. Zet 'm desnoods lekker in het zuide voor het raam. En dan over een maandje buiten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Een test kweekje

                      Nee Nee, ik zou hem dan niet weggegooid hebben, dan had ik hem aan een maat gegeven die kweekt hem dan voor hem thuis verder, maar ik wou het een keerjte zelf proberen, maar ik ga dat zeker proberen, ik post zometeen even een foto en dan ga ik het even doen
                      Don't kill my high, because you're too low!

                      Comment


                        #12
                        Re: Een test kweekje


                        Kijk helemaal super
                        Don't kill my high, because you're too low!

                        Comment


                          #13
                          Re: Een test kweekje

                          [emoji3] ik word altijd blij van dit soort topics! Ik ga je volgen! Hou ons op de hoogte.

                          Greetz,

                          xslt66x


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Een test kweekje



                            Ze is nu 2 dagen boven de grond en ze is helemaal happy!
                            Don't kill my high, because you're too low!

                            Comment

                            Bezig...
                            X