Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    9x Critical

    Korting op 420shop
    Heej luitjes,

    Ik heb advies nodig.
    Eerste keer dat ik zaadjes heb ontkiemd en tot nu toe verloopt alles volgens mij wel goed.
    Ik vraag mij alleen af of ze niet te lang worden, en ik weet niet exact wanneer ik ze nu moet overpotten en in de tent onder de lamp moet plaatsen.
    Wat vinden jullie?
    De foto is van de 16e. Ze zijn allemaal de 5e net boven de grond gekomen dus vanaf de 5e tot de 16e zijn ze zo lang geworden.


    Groetjes,
    Attached Files

    #2
    Re: 9x Critical

    - ik zou ze nu al in de tent plaatsen
    - welke tent heb je ? 'grootte'
    - aarde ?
    - welke lamp ga je gebruiken
    - en antw op je vraag...
    - ja ze zijn toch redelijk lang , maar beter dat dan niet boven komen.
    - ik zou ze nog een dagje of 10 in deze houden en dan overpotten.
    - naar welke potten ga je ze verpotten ?

    Comment


      #3
      Re: 9x Critical

      Heej,
      Ik heb een 1.20 bij 1.20, valt op zich mee.
      Heb smart-pots, 15.2L en een 600watt lamp en zet ze in aarde ja.
      Ik had al een vermoeden dat ze redelijk lang waren, ze staan ook elke dag op de vensterbank lekker in het zonnetje. Wist niet zeker of ik ze na een x aantal uren uit de zon moest zetten omdat dit mijn eerste keer is met zaadjes.
      Is het een idee om ze wat dieper als gewoon in de aarde te potten, kan dat kwaad?

      Comment


        #4
        Re: 9x Critical

        - valt te zien hoe diep , velen passen het toe maar je hebt dan een kans dat je stam zal rotten
        - indien deze te diep zit
        - als ik van u was zou i ze nu onder de lamp zetten
        - start met de lamp op 100 cm en zak elke dag met 10 cm
        - tot je lamp op 60 cm hangt.
        - indien je zo ver bent , graag foto's plaatsen
        - foto's zonder het hps licht is ook aan te raden , zo zie jij en ook wij alles zo goed mogelijk.
        - ik wens je veel succes...
        - ga je toppen ?

        - Grts Amazing

        Comment


          #5
          Re: 9x Critical

          Ah dank, altijd fijn advies
          Ik wil inderdaad wel gaan toppen. Het is mijn 2e kweekje dus ik wil hier ook graag een verslag van maken om jullie op de hoogte te houden.
          Mijn eerste waren 9 stekjes van PP, maar dat verliep wel goed maar minder opbrengst als ik had verwacht. Heb toen toen ook niet gefimt dus wel de nodige kansen gemist.
          Wil dat bij deze wel anders doen.

          Maar jij zegt nu al wel in de tent plaatsen onder de lamp, en dan met 18 om 6? Of wel eerst nog een weekje wachten?
          Foto's zullen goed komen

          Comment


            #6
            Re: 9x Critical

            Vanaf dat je het zaadje in de grond doet kunnen ze al onder de lamp.
            Dan gaan ze ook niet zo strekken.

            Strekken doen ze omdat ze te weinig licht krijgen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 9x Critical

              - als het fem of reg zaad is dan moet je 18 uur licht en 6u donker.
              - auto , dan moet je minstens 20/4
              - ik zou niet wachten
              - je plantje kan nu plots in bloei schieten , doordat ze te lang duister heeft.
              - onder de lamp en weg met die zorgen.
              - hoelang ga je voorgroeien in hok ?
              - van welke breeder komen de zaden ?
              - hoeveel weken bloei ?

              Comment


                #8
                Re: 9x Critical

                Het is fem zaad, dus dat wordt dus 18 om 6.
                Maar top, dan ga ik ze vandaag overpotten en inderdaad weg met die zorgen.
                Ik zat zelf aan 1 week voorgoei te denken, ook omdat ze al wel redelijk lang zijn en ik ze niet te lang wil hebben.
                Qua bloei, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik ken deze nog niet zo goed. Ik verwacht een 7 weken met spoelen erbij.
                Ik heb de zaden van een 'tuinwinkel' hier in de buurt gekocht, zal even kijken waar hij ze vandaan heeft gehaald.

                Comment


                  #9
                  Re: 9x Critical

                  Als je die nu gaat overpotten dan beschadig je de wortels, die komen nog niet overal.

                  Comment


                    #10
                    Re: 9x Critical

                    Deze moeten nog wel ffe groeien hoor.. Ze zijn gewoon enorm gestrekt.
                    Wanneer je ze gaat overpotten moet je ze gewoon ingraven tot aan de lobblaadjes. Laat ze nu nog maar even groeien tot het potje mooi volgeworteld is.
                    Dan kan je gaan overpotten.
                    5x Jack Herer & een AMS'je!

                    Comment


                      #11
                      Re: 9x Critical

                      Vereiste is de lamp en wel nu want ze hebben een lichttekort

                      Veel succes .

                      Comment


                        #12
                        Re: 9x Critical

                        Ik heb ze gisteravond overgezet in de grote pot, 16.2 smart-pots.
                        Overpotten ging goed, kluitje zand bleef elke keer intact dus hopelijk hebben ze weinig stress gehad.
                        Ik wil even een 5 dagen wachten en dan maak ik nieuwe foto's, benieuwd wat jullie ervan vinden

                        Comment


                          #13
                          Re: 9x Critical

                          Ik heb me neergeploft op de bank en ga je volgen, succes met je kweek

                          Comment


                            #14
                            Re: 9x Critical

                            Heej luitjes,

                            Het gaat goed, de plantjes hebben de nodige bladeren gekregen en groeien nu lekker gestaag.
                            Ze zien er allemaal goed gezond en groen uit, allemaal behalve 1.
                            Ik denk dat hij fosfor te kort heeft maar weet dat niet zeker. Het lijkt erop alsof er een paar bladeren ingedeukt/beschadigd zijn, hieronder 2 foto's. 1 van een gezonde en de ander die wat problemen vertoont.
                            Ik heb alle potten flink bewatert, en ik geef ze af en toe extra water met een beetje voeding erin via de plantenspuit, dit doe ik 2 maal daags.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            ps: deze heb ik vanochtend gemaakt.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: 9x Critical

                              Ziet er goed uit, pas op met teveel water geven. Dat kan ook
                              Maar je grond ziet er goed uit,
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment

                              Bezig...
                              X