Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Dit is de eerste keer dat ik een plantje wil gaan kweken. Ik heb me eerst goed ingelezen over de in en outs van het kweken. Ik heb mijn eigen kweekhok gemaakt.

    afmetingen 60x30x140cm
    koolstoffilter pk 2600 mini
    ventilator winflex 125mm
    led lamp 120 watt
    helemaal licht dicht gemaakt met zware vijverfolie en daar tegen aan aluminiumfolie.

    Ik heb mijn zaadjes in het water gedaan afgelopen dinsdag en laat hun nu rustig kiemen. ik heb grond gekocht met pernis en 3 soorten voeding.
    1ste is voor de groei
    2de is voor de bloei
    3de is om de toppen nog steviger te krijgen

    Ik ga jullie op de hoogte houden van hoe en wat mijn babytjes doen.

    indien iemand nog tips heeft hoor ik ze graag.

    Mijn eerste vraag is gelijk al moet ik in zo een kleine ruimte als dit nog een speciale manier van kweken hanteren? (scrog,sog, of normaal laten groeien)

    Gr wietdoktersjaak

    #2
    Re: Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

    Je weet dat er zoiets bestaat als zwart-wit folie? Zwart langs de ene kant, wit langs de andere? Moet je niet liggen prullen met allu folie dat toch niet weerkaatst omdat het niet vlak is. In water kiemen is geen goed plan. Tussen nat keukenpapier, ofwel direct de grond in.
    Ik heb zelf een hok van 60 op 40 voor tuinkruiden. 60 op 30 lijkt mij te krap voor 1 plant, toch met 120 watt boven. Ook al is het een led. 60 op 60 had beter geweest.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

      en als ik de plant scrog? kan het dan wel in deze ruimte?

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

        Alles kan. Maar praktisch is het niet. Een wietplant met kerstboomstructuur past ook veel beter in een vierkant. Dus zoals ik het zie heb je 30 op 30. Moet je sowieso gaan scroggen of lst'en.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

          over scroggen lees ik echt ontzettend veel. Ik ben alleen bang als ik in mijn plant ga fimmen dat de vertakkingen af zullen sterven. of juist dat hij geen nieuwe vertakkingen laat zien. En kan ik er dan 2 kwijt in deze ruimte?

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

            Glaasje water is geen probleem zolang je het rond 20-26 graden houdt. En absoluut niet langer dan 48 uur (daarna verzuipen ze).
            Ik doe het standaard 48 uur als ik meerdere zaden moet ontkiemen om de achterblijvers nog wat tijd te geven zodat ze tegelijk opkomen.
            Gewoon lauw kraanwater
            En in het donker uiteraard..

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

              Glaasje water is geen probleem zolang je het rond 20-26 graden houdt. En absoluut niet langer dan 48 uur (daarna verzuipen ze).
              Ik doe het standaard 48 uur als ik meerdere zaden moet ontkiemen om de achterblijvers nog wat tijd te geven zodat ze tegelijk opkomen.
              Gewoon lauw kraanwater
              En in het donker uiteraard..
              ik lees heel veel verschillende dingen over in water doen. jij zegt 48 uur max de ander zegt max 6 dagen.
              ik heb er 1 die gaat vandaag de grond in en ligt sinds zondag in water de andere 2 liggen sinds dinsdag avond.
              wat ik wel vreemd vind is dat het eerste zaadje dat ik zondag in water deed direct zakte en die andere twee niet. de 2 die ik later heb gedaan zijn de kalashnikovs en dat andere zaadje is een buiten zaadje. maar is het raar dat zij niet zakken tot de bodem? die voor buiten ga ik eerst laten groeien onder een lamp en daarna naar buiten doen.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek Kalashnikov auto binnen

                Auto's zijn niet geschikt om te scroggen! Dan moet je toppen! Dit zorgt voor een stilstand bij de plant! Dus minder groei voor je auto die al zelf bepaald wnr die gaat bloeien!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                Comment

                Bezig...
                X