Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

    Korting op 420shop
    hallo,

    Begin van de kweek wordt geadviseerd om de LV op +/- 70% te houden.Dit is als de lampen aan zijn. Moet de LV ook 70% s'nachts zijn ?

    groetjes,
    Omelette du fromage!

    #2
    Re: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

    hoi,

    ja snachts is dit ook maar meestal gaat hij dan zelfs nog wat hoger met de lamp uit ,bij mij toch

    Comment


      #3
      Re: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

      Planten uit zaad kunnen tegen een lagere lv. Is niet per se nodig om zo een hogere lv aan te houden. Of heb je stekjes?

      Comment


        #4
        Re: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

        Beste Smurfinneke,
        Warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude, vandaar ook relatiieve luchtvochtigheid (RV). Maar elk plantje heeft zijn eigen behoefte, net zoals mensen. Maar hier een voorbeeld van een willekeurig wietplantje, ontkiemen: 21-27 graden en een RV 80%, groei: 20-27 graden en een RV 65-70%, bloeien: 20-26 graden en een RV 45-60%. Wij horen wel hoe het verder gaat.
        Goldleaf.
        Last edited by Goldleaf; 4 April 2015, 08:53.
        Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

        Comment


          #5
          Re: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

          Ik zit meestal tussen de 40/50 LV en het kweken gaat toch nu toe goed, let op bij een LV hoger dan 70% gaat je filter minder goed zijn werk doen. Bij een hoge LV zal je plantje eerder vocht opnemen uit de lucht dan via zijn wortels daarom is het beter je LV niet te hoog te laten worden. Met hoge LV aan het eind ook verhoogde kans op toprot.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

            Dat verhaal dat een filter slechter werkt wanneer je een hoge LV hebt snap ik toch niet helemaal. Ik heb al enkele jaren dezelfde filter van Rhino, nog nooit vernieuwd en deze is al enkele kweken gebruikt.
            Zit altijd met een LV van +- 80% als de lamp uit is aangezien de aangezogen lucht een 80% is en die filter werkt nog altijd perfect.
            5x Jack Herer & een AMS'je!

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

                Dan zou iedereen zijn neus moeten kapot zijn die hier woont en dat zijn wel wat mensen want ik woon in een appartementsblok.
                5x Jack Herer & een AMS'je!

                Comment


                  #9
                  Re: LV 70% overdag, s'nachts ook 70% LV ?

                  Als je wiet rookt ruik je dat niet goed.
                  Ik heb hier ook weleens visite gehad, die vroeg of ik de plantage aan het oogsten was.
                  Zelf rook ik echt niks.

                  @smurfenvrouw: Als je met stekken kweekt is 70% dag en nacht goed, liever nog wat hoger in het begin.
                  Als je uit zaadjes kweekt is die 70% geen vereiste. 50-60 Is dan ook prima.

                  Ik kweek uit zaadjes, en ik doe eigenlijk nooit wat aan de LV.
                  Die is binnenshuis altijd wel oke.
                  Ik let alleen op dat-ie niet boven de 65-70 komt gedurende de kweek.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X