Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn beginners plan Graag Hulp!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn beginners plan Graag Hulp!!

    Korting op 420shop
    Beste leden,
    Ik ben al een tijdje aan het denken om te beginnen met zelf kweken. En heb besloten dat te gaan doen. Ik heb HEEEEL VEEEEL research gedaan naar hoe het allemaal in zijn werk gaat maar er zijn toch nog een hele hoop dingen die voor mij onduidelijk zijn. Ik heb een soort lijstje gemaakt met hoe ik nu met de kennes die ik nu heb het zou gaan aanpakken, namelijk.

    1. super silver haze zaadjes kopen
    2. zaadjes ontkiemen op keuken papier en na ontkiemen in een pot van een ?liter? gevuld een mix van 50/50 batmix en all mix (ieder een eigen pot natuurlijk)
    3. de eerste 5 weken laten groeien in een growbox daar wil ik eigelijk spaarlampen in hangen. Ik weet alleen niet hoeveel lampen van hoeveel watt ik moet gebruiken en hoeveel lampen. Een gemiddelde temperatuur van 27 graden die geregeld word door een digitale thermostaat. Een PH van 5.5 en een EC van 1,5. Ook nu zat ik te denken ze in een mix van allmix en batmix te zetten. De box zelf wil ik een meter lang een meter hoog en een diepte van 60 cm. Onder 18 uur licht.
    4. Na de groei fase wil ik de plant overzetten naar een pot van 50 liter en deze buiten in een kas zetten. Met in de kas ook een thermostaat oom grote temperatuur wisselingen te voorkomen. Voor de rest onder de zelfde omstandig heden als eerst alleen nu met een EC van 1,8 en natuurlijk daglicht. Ik hoop dat de plant daardoor in zijn bloeifase komt.
    5. na 16 dagen wil ik hem doorspoelen met 46 liter water en een EC van 1.3 en hierna droog laten staan voor 5 dagen en weer verder gaan met een EC van 1.8
    6. op dag 28 weer doorspoelen
    7.op dag 35 weer
    8. En dan na 77 dagen oogsten

    Ik heb alleen nog wel een aantal dingen waar ik nog niet helemaal uit ben, en waar jullie me misschien mee zouden kunnen helpen, naast dat ik het heel erg op prijs zou stellen als jullie op en aanmerkingen van mijn plan te geven. Ik heb namelijk wel veel opgezocht maar natuurlijk helemaal geen ervaring of what so ever. Ik heb namelijk geen idee wat voor voeding ik moet gebruiken en hoevaak, zoals ik al zij wat voor en hoeveel lampen ik in de growbox moet gebruiken. Of de plant zal gaan bloeien als ik haar van de 18 uurse naar de pak em beet 12 uurse dag breng en of mijn grond medium correct is of dat ik daar beter het een en ander aan kan veranderen.

    Al vast bedankt voor de moeite!!

    #2
    Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

    Doe die research maar opnieuw
    Waarom zou je een hele kast gaan bouwen als je plant toch buiten gaat?
    Waar haal je het vandaan dat de groeifase over is als je de plant buiten zet?
    Een thermostaat in je kas buiten, ga je de zon dimmen?
    Wat is dat met dat spoelen op dag 16,28,35 en dan nog met exact 46 liter?
    Waarom zou jij op 77 dagen kunnen oogsten, heb je een glazen bol?


    Dat van dat HEEEEEL VEEEEEEL research gedaan hebben, dat meen je toch niet?
    Ik zal je helpen door een tip te geven, ga de faq van dit forum eerst eens lezen en begin dan bij het begin, en lees je in, en lees anderen hun kweekverslagen.
    Tegen de tijd dat je daar klaar mee bent heb je nog tijd genoeg om buiten een plant te kweken, en weet je mss beter hoe het moet, heb je dan nog vragen kan je ze stellen.

    Bon chance.

    Comment


      #3
      Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

      Mooi gezegd Ganjax.

      Ik denk dat Juiced wel research heeft gedaan maar wat zaken door elkaar haalt.

      Juice, maak het jezelf niet moeilijker dan het is.
      Over 2 weken, na ijsheiligen, kun je buiten je plant neerzetten, Juni kan ook nog dus je hebt tijd genoeg.

      Ontkiemen kan gewoon in de aarde. Niet raar gaan doen met spoelen en droog laten staan, de plant houdt hier absoluut niet van.

      Haze soorten zijn niet buiten niet zo handig omdat ze een lange bloeitijd hebben. Eerder 12 weken dan de 11 weken die jij noemt.
      In begin september nemen de lichturen af waardoo de planten in bloei gaan. Vanaf daar tel je je bloeiweken. Dan zit je al in December met oogsten. Je kan evt. gaan verduisteren waardoor je plant eerder in bloei gaat, maar dat moet vlgs een strak tijdsplan gedaan worden.

      Ben je zo een beetje geholpen?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

        Als je haze wilt buiten, dan zou ik autoflower nemen.

        Succes.

        Comment


          #5
          Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

          Yep, bij punt 1 haakte ik al af, SSH buiten kweken.
          Die van Greenhouse hebben gemiddeld 12 weken bloei.
          Als je plantje dan (stel datie vroeg is) 1 september gaat bloeien, reken er dan eens 12 weken bij ?

          Check de buiten-kweek-verslagen, die zijn leuk om te lezen, je ziet welke soortjes men gebruikt, en ook of dat een goed idee was, als het verslag af is gemaakt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

            Ja heel erg, dank je wel voor de info! Jullie allemaal eigelijk! Ik dacht alleen eigelijk daarom zij ik het ook dat als ik zou beginnen in een grow box met 18 uur licht en dan naar buiten zou gaan met 12 uur licht dat dat dan voor de plant de rede zou zijn om te gaan bloeien. En op deze manier wat tijd te besparen. Maar als dit niet het geval is ga ik het gewoon simpel houden en hem gewoon buiten zetten. Maar wat voor voeding moet ik hem/haar dan geven? Ik las dat dat met allmix pas na twee weken hoeft, hoe werkt dat of hoe kan ik dat zien?

            Comment


              #7
              Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

              Wil je de plant in de volle aarde zetten of in een pot? Ik neem aan in een pot omdat je over all mix begint ?

              Je kiest nu een andere soort ? Kijk goed welke soort geschikt is om in ons land buiten te kweken, sommige soortjes zijn daar niet geschikt voor.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                In pot, is goed ik zal het ff nakijken. Bedankt voor de tip.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                  Autoflower 15 liter pot (kleine soort 11 liter, grote soort 15 liter)
                  Gewone plant 30-40 liter pot

                  Niet zaaien in sterk voorbemeste aarde. All-mix is prima maar niet om in te zaaien, de voeding is dan veel te "sterk"voor een kiemplantje.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                    Moet ik dan zaaien in gewone pot grond?

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                      Dat kan, zolang het niet zwaar bemest is, eerstdaags komt er duidelijk artikel over buitenkweek waarin dat duidelijk staat omschreven.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                        Dan ga ik dat denk ik doen, en ik kijk uit naar het nieuwe artikel. Wat alleen nog niet helemaal duidelijk voor me is is het probleem met de duur van de dag. Zoals je al hebt gezegd als ik de plantjes nu zaai dat ze dan pas gaan bloeien in september en pas geoogst kunnen worden in december. Hierom had ik juist bedacht ze eerst binnen te laten groeien met 18 uur licht per dag, tot een bepaalde grootte, en dan daarna naar buiten met 12 uur licht en hierdoor de planten de forceren om te gaan bloeien. Alleen ook heb ik gelezen dat de planten er zwak van kunnen worden als je ze eerst binnen hebt en later naar buiten doet. Dus ik weet niet zo goed wat ik moet als ik de groeitijd wat wil inkorten. Of dat ik gewoon moet wachten tot september.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                          Autoflowers gaan 'vanzelf' in bloei.

                          Een gewone plant gaat pas in bloei zodra het buiten ca. 12 uur donker is,
                          dat zal zo in september zijn. Als je een korte bloeier neemt kan je in oktober oogsten. Dus voorgroeien binnen heeft geen zin. Allemaal onnodige stress voor de plant. Als je gelijk buiten zaait raakt het kiemplantje gewend aan de zon, als je haar eerst binnen voorgroeit zal ze erg moeten wennen aan de zon.

                          Enneh een beetje relaxed kweken hoor als je zo gestresst doet gaan er juist dingen verkeerd.

                          Heb je een tuin waar je de potten kan zetten ? Zet ze dan niet in het zicht en let op geuroverlast. Je hebt altijd van die eikels die andermans plantjes stelen.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                            Oww oke dan is dat helder, ik snap wat je zegt en ben het eigelijk ook wel met je eens. Ik ga het gewoon rustig aan doen en gewoon in een kasje zetten. Wat voor zaadjes zou je me aanraden? Het gaat me namelijk niet alleen om tijd maar ook om kwantiteit en kwaliteit. Ik wacht liever wat langer met een beter resultaat.

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn beginners plan Graag Hulp!!

                              Een kasje is niet nodig tenzij je een bep. reden heb om een kasje te gebruiken.

                              Welk soortje vind je lekker, dan kies je iets uit die richting.

                              Ik zou eerst maar hopen op een goede kwaliteit, kwantiteit is daaraan ondergeschikt.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X