Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Combinatie HPS 100 Watt + 50 Watt Breed spectrum lamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Combinatie HPS 100 Watt + 50 Watt Breed spectrum lamp?

    Korting op 420shop
    Dag beste Stoniemelonie's van me.

    Ik scharrel inmiddels al ongeveer 3 maanden rond dit forum en zit er nu over na te denken om mijn kast om te bouwen tot een kweekkast. De afmetingen van de kast zijn 57x76x99.
    Nu heb ik duizend en een vragen waar ik nog antwoord op wil maar die zou ik ook kunnen opzoeken op dit forum dus zal ik jullie daar niet lastig mee vallen. Maar ik kom maar niet uit het volgende vraagstukken:

    - Wat is de perfecte licht en lichtsoorten verhoudingen bij een kast die max 150 watt gaat verbruiken aan licht.
    - Wat houd lumen in?

    Ik zelf zat te denken aan een 100 watt HPS lamp en een breedspectrum lamp zoals Led lampen (100 watt PHS + 2x25 watt full spectrum led lampen)

    De filosofie deze verlichting is dat full spectrum led lampen erg gezond zouden zijn voor de gezondheid van de planten. Want je geeft je planten al het licht wat ze anders buiten ook zouden op kunnen vangen.

    Anders gedachten waar ik mee zat te spellen waren spaarlampen of tl lampen met de juiste lichtverhoudingen om zo de gezondheid van de planten te verzekeren.

    Dus algemene idee:

    Een HPS 100 watt lamp voor de groei en vooral bloei en andere lampen voor de gezondheid van de planten.

    Ik hoor graag jullie feedback. alvast onwijs bedankt.

    Ook bedankt in het algemeen: Dit forum maakt me onwijs wegwijs in de high wijsheid hahaha.

    Peace

    #2
    Re: Combinatie HPS 100 Watt + 50 Watt Breed spectrum lamp?

    Hps bezit al het volledig spectrum. Die leds daarbij hebben weinig tot geen nut.

    Comment

    Bezig...
    X