Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekpoging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Eerste kweekpoging

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik en een maat hebben 5 AK-47 autoflower zaden besteld die we gaan gebruiken voor een guerillakweek.
    We hebben buiten al wat spots op het oog, maar we zijn onervaren qua kweken van wiet.

    Ik heb een paar vragen, zou fijn zijn als iemand die zou kunnen beantwoorden!

    1. Moeten we nog iets speciaals met de grond doen voor het planten? We gaan ze gewoon buiten in de volle grond zetten, vooraf in een glas water laten ontkiemen, en dan meteen de grond in zijn we van plan.
    Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat er op onze beoogde spot wel wat brandneteltjes groeien, houdt dit in dat we de ontkiemde zaden er dan gewoon in kunnen doen?

    2. We houden de verwachtingen laag. We willen de natuur zijn gang laten gaan en de plant niet erg veel lastivallen. Is het mogelijk om, als we ze goed planten etc. en alles wel goed gaat, een normale opbrengst per plant te krijgen?
    Op de site waar we de zaden gekocht hebben (growers-choice.nl) stond 20-40 gram per plant. Als wij er bijvoorbeeld 30g per plant uit zouden halen en 3/5 planten het zouden doen (op natuurlijke wijze, zonder dat wij er veel mee kloten, gewoon lekker laten groeien dus) zouden wij dolblij zijn. Is dit mogelijk?

    Alvast bedankt voor jullie tips, kan niet wachten!
    Groetjes Sjaak.

    #2
    Re: Eerste kweekpoging

    Hey sjaakie, om snel ff antwoord te geven zoals ik het zie:

    1. Je hoeft niet veel met de grond te doen als er in de buurt ook brandnetels staan, als zij het goed doen zullen je planten het ook goed doen. Om ze meer overlevingskans te geven zou ik ze wel heel even voorgroeien tot ze een centimeter of 10 zijn, maar als dit niet kan dan zij het zo.

    2. Dit is enorm afhankelijk van externe factoren met als belangrijkste factor het weer. Als het veel gaat regenen en het over het algemeen koud blijft zullen ze minder opbrengst geven. Daarnaast bestaat ook nog de kans dat andere mensen de planten zien of ruiken en dat je opbrengst dus zo ook verloren gaat.

    Veel plezier verder gewenst

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweekpoging

      Kijk eens op de geurilla afdeling Sjaakie.
      Daar vind je zelfs antwoord op vragen die je nog niet gesteld hebt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweekpoging

        Yo,
        Heel erg bedankt.
        We hebben zojuist 'n stukje rond gefietst, en hebben een aller-ziekerste spot gevonden voor onze guerrilla kweek. Er groeien brandnetels, is er erg rustig (er zit wel een honden uitlaatveld in de buurt, maar die zouden dan van het pad af moeten lopen door het hoge gras heen, lijkt me toch sterk)
        en het is goed beschut door hoog gras, en ook redelijk beschut door een paar bomen.

        Hopelijk word dit een goeie kweek, 10 euro aan een gram uitgeven gaat ook vervelen

        Thx,
        Gr. Sjaakie.

        EDIT: @marske, het is zeg maar niet de bedoeling dat ouders zien dat wij een wiet plantje willen planten. Zat er wel overna te denken om hem een stukje in een potje wortels te laten schieten, maar moet ie dan in het licht staan? Of kan ik m dan gewoon binnen zetten op een kast ofzo, aangezien wortels toch ondergronds zitten?
        Of kan ik het dan net zo goed gewoon meteen in de grond stoppen, aangezien ik toch geen plantje van 10cm kan laten groeien denk ik..
        Of misschien kan ik ze wel tot 10cm voorgroeien, kan ik ze niet gewoon eerst in een potje doen dan, en dan op mijn dak zetten? Zou dat werken? En weet je misschien ook hoe lang het ongeveer zou duren voor een ontkiemt zaadje om tot 10cm uit te groeien?
        Alvast bedankt,
        Gr. Sjaakie
        Last edited by sjaakie030; 19 May 2015, 18:39. Reden: extra info

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweekpoging

          BUMP.
          Btw, zaadjes liggen nu te ontkiemen in een glas (niet in het licht, dat maakt niet uit toch?)
          Een van de 3 zaadjes is naar de boden gezakt. 2x AK autoflower, 1x Mighty Amstel Freezeland die we d'r gratis bij krijgen (om te testen neem ik aan, maar schijnt goed te werken en bij de opbrengst op de site staat 800 gram, nou hopen wij hier niet op maar 100 gram zou geweldig zijn )
          We hebben dus de perfecte spot, gaan we de grond beetje luchtig maken, andere plantjes weghalen, dan de ontkiemde zaadjes de grond in en kijken wat ie doet
          Weet iemand hoelang het ongeveer zou moeten duren voordat je vanaf boven het eerste takje boven de grond uit zou moeten zien komen?
          Groetjes Sjaakie.

          Comment

          Bezig...
          X