potte in water houden, feit ot bullshit ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Klo0tvi0oL
    Advanced Stoner
    Member
    • Apr 2015
    • 50

    #1

    potte in water houden, feit ot bullshit ?

    Korting op 420shop
    Beste forumlezers/kwekers

    aangezien dit jaar m'n eerste kweek is, en ik nog heeeel veeeel moet leren!
    heb ik me laten vertellen dat je de potte 10 tot 40sec in 't water kunt houden
    voor 'n goed bodemleven ik heb dit tot op de dag van vandaag nog niet gedaan
    omdat ik hier teweinig over weet, dus vraag jullie bij deze is 't un feit, of complete
    bullshit ? Graag lees ik van jullie

    greetz

    klo0t
  • Faach Viechuur
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2015
    • 882

    #2
    Re: potte in water houden, feit ot bullshit ?

    Watvoor water?

    Uit een ranzige sloot, kun je misschien wel wat extra bodemleven verwachten (of het goed of slecht is, is denk ik afwachten)

    Maar normal kraan-/regenwater krijg je alleen modder denk ik.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: potte in water houden, feit ot bullshit ?

      Die potten halen in 'n halve minuut een tasje bodemleven uit dat water dan ofzo ?
      Behalve als ze een keer te droog staan, dan hebben de plantjes meteen wat aan het water, maar bodemleven haal je er niet uit.

      Voor een goed bodemleven heb je al flinke potten nodig, dan moet je wel denken aan 20L of meer.
      Tezamen met een goeie biologische potgrond natuurlijk. Omdat onze plantjes er eigenlijk te kort in staan komt het bodemleven niet vanzelf zo snel op gang.
      De grond liefst nooit helemaal uit laten drogen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Klo0tvi0oL
        Advanced Stoner
        Member
        • Apr 2015
        • 50

        #4
        Re: potte in water houden, feit ot bullshit ?

        Dankjewel voor jullie advies!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        En ja inderdaad bedoelde alleen regen of kraaanwater
        ik had die vermoede ookal dat 't alleen een hoop modder
        zou veroorzaken! Ma nogmaals bedankt voor 't advies!

        gelukkig m'n potte niet in water gehouden!!!

        Comment

        Bezig...