Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Buisafzuiger/filter
Collapse
X
-
Re: Buisafzuiger/filter
beste is de slang niet te smal. een smallere buis is lucht versnelling en meer lawaai.
en mss kans dat de lucht niet snel genoeg uit de buis geraakt.
maar voor een kleine afstand zou dat normaal niet veel moeten uitmaken
Greetz Wiedewiet
-
Ik zou beginnen met een keuze te maken welke verlichting je erin gaat hangen.
Aan de hand daarvan beslis je welke capaciteit je afzuiger moet hebben.
Als je dat weet, kun je de capaciteit van de filter daarbij kiezen.
Een verloop betekend verlies en extra geluid !
Heb je onderstaand topic gezien ?
Misschien vind je daar nog wat tips in.
Succes !
~~~ Nieuw in de kweekwereld ? Dit heb je nodig voor je kweekruimte ~~~
(en check het forum deel over kweekruimtes eens, daar past je vraag ook beter)
Comment
-
Dank u voor de reply! En mijn exuses voor het misplaatsen , nieuw zijnde zoek ik hier nog men weg
ik zal werken met een 400hps (al enkele succesvolle kwezkjes ermee)
in een kast van 1,5x2,2x75 (bloeigedeelte, buitenafmetingen;dus min isolatie en houten platen)
de afstand zal niet te groot zijn, maar ik zal de filter niet rechtstreeks aan de fan hangen, wil de filter in de kast en de fan in het kastje ernaast (kan ik mooi isoleren tegen het lawaai)
pak dus mss een afstand van +- 1m
Als ik de formule gebruik om mijn fan te berekenen a.h.v. De inhoud van de kast kom ik net aan een 400m3/h
ik ging de 495m3 bestellen (heb ik wat speling om af te regelen) en de bijpassende filter....probleem is dus die aansluitingen...
vind geen filter met dezelvde aansluiting diameter als de fan...(wil alles liefst van dezelvde en mijn vertrouwde shop bestellen)
ik denk dan idd voor de 150 te gaan om zo maar te vernauwen aan de filter zelf, zowiezo verlies je al n hoop debiet door de werveling in de buis( geribd ) waardoor je debiet verliest ( was toch zo bij mijn dampkap, dus veronderstel ik dat het hier hetzelfde principe is) ...zo verlies ik mss minder en is het safer voor de fan.Bong hits from the astral basement
Comment
-
Welke afzuiger is dat dan, 150 is een aparte flensmaat. Ik ken alleen die kleine dingetjes, die je in een slang hoort te schuiven van 150mm.
Omdat je kweekruimte erg ruim is voor een 400W lamp heb je wellicht aan dit setje al voldoende ?
Nja, niet midden in de zomer natuurlijk, maar als het buiten 35 graden is helpt 1000kuub ook niet meer.
Er is vast wel iemand op het forum die deze ook heeft ..
Comment

Comment