HELP... wat is er mis met men zaailing?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • davygoethals
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2015
    • 10

    #1

    HELP... wat is er mis met men zaailing?

    Korting op 420shop
    het ging al 1 weekje heel goed met men zaailing maar vanmorgen toen ik opstond hangden zen blaadjes heel slap en lobblaadjes zijn geel.... wat zou hiervan de reden kunnen zijn ?
    (sorry van slechte kwaliteit foto)
    11351869_10205611446180057_645603430_n.jpg
  • GrowndFlow
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2015
    • 103

    #2
    Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

    Misschien wat meer informatie over de grond, hoeveel water je geeft, heeft hij al voeding gehad?

    Comment

    • davygoethals
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2015
      • 10

      #3
      Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

      heb de 6l pot gevuld met op de bodem 2 cm hydrokorel daarna universele potgrond en de bovenste 2 cm heb ik gevuld met zaai en stekjesgrond. toen de zaadjes ontkiemd waren heb ik met universele potgrond bijgevuld tot net onder de lobblaadjes. heeft al wat plagron grow gehad maar zeer weinig ( 1.5ml op 1l) krijgt ongeveer 40 ml water per 2 dagen .. gewoon ter info dit is een autoflower easy bud
      . 11292762_10205614470615666_863930807_n.jpg11292827_10205614470455662_1531334975_n.jpg

      de ander 2 doen het wel goed . deze 2 zijn autoflower quick one ze zijn samen met de easy bud uitgekomen op 2 juni dus zijn nu al 11 dagen boven de grond

      11421458_10205614476815821_1783697087_n.jpg
      Attached Files

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

        Te nat waarschijnlijk ?
        Het lijkt op wortelrot, of stamrot.
        Volle zon en veel water helpt daar niet bij, geef die een plekje buiten, in de schaduw, kleine kans dat die nog opknapt.

        Voeding is natuurlijk helemaal niet nodig, met zulke kleine plantjes.
        Over een week of 2-3 is vroeg zat daarvoor.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • davygoethals
          Plantje
          Nieuw Lid
          • May 2015
          • 10

          #5
          Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

          Kan ik ng iets anders doen om ht plantje ng nieuw leven in te blazen. Heb hem nu buiten op schaduwplaatsje geplaatst. Alesinds bedankt voor info

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #6
            Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

            Zeker van die 40 ml? Dat is 4 cl, 2 cl per dag. Kan ze nooit te nat staan. Als je 40 cl bedoeld, dan wel natuurlijk.

            Comment

            • alexcrouwers
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jun 2015
              • 5

              #7
              Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

              Oorspronkelijk geplaatst door davygoethals
              het ging al 1 weekje heel goed met men zaailing maar vanmorgen toen ik opstond hangden zen blaadjes heel slap en lobblaadjes zijn geel.... wat zou hiervan de reden kunnen zijn ?
              (sorry van slechte kwaliteit foto)
              [ATTACH=CONFIG]266173[/ATTACH]
              Mag ik jou raad spoed aub met anderhalve mnd water geven

              Verstuurd vanaf mijn Z220 met Tapatalk

              Comment

              • alexcrouwers
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Jun 2015
                • 5

                #8
                Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

                Oorspronkelijk geplaatst door GrowndFlow
                Misschien wat meer informatie over de grond, hoeveel water je geeft, heeft hij al voeding gehad?


                Verstuurd vanaf mijn Z220 met Tapatalk

                Comment

                • alexcrouwers
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2015
                  • 5

                  #9
                  Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

                  Oorspronkelijk geplaatst door davygoethals
                  Kan ik ng iets anders doen om ht plantje ng nieuw leven in te blazen. Heb hem nu buiten op schaduwplaatsje geplaatst. Alesinds bedankt voor info
                  Aub hwlp mij hoeveel water ik geven moet,ivb de onderste blaatjes geel verdorend worden

                  Verstuurd vanaf mijn Z220 met Tapatalk

                  Comment

                  • alexcrouwers
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2015
                    • 5

                    #10
                    Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

                    Kan iemand mij advies geven van mijn drie plantjes water geven moet spoed hulp

                    Verstuurd vanaf mijn Z220 met Tapatalk

                    Comment

                    • passionist
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2013
                      • 104

                      #11
                      Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

                      Je geeft niets van info en komt hier zomaar in een andere topic posten...
                      Water geven moet je op gevoel doen. Beter te weinig dan te veel.
                      Je geeft gewoon water wanneer je grond 5cm diep droog is, hoe minder water je geeft hoe sneller je opnieuw moet geven en dit is in mijn mening beter.
                      Hoe meer water hoe minder vaak je moet geven maar kletsnatte grond is nooit goed voor de wortels.


                      Oorspronkelijk geplaatst door davygoethals
                      Kan ik ng iets anders doen om ht plantje ng nieuw leven in te blazen. Heb hem nu buiten op schaduwplaatsje geplaatst. Alesinds bedankt voor info
                      Ik heb ooit eens iets gelijkaardig voorgehad met mijn allereerste plantje toen mijn grond veel te nat was. Omdat ik zeker was dat in die aarde er toch niets meer van ging komen heb ik die gewoon met mijn handen uit de grond geschupt en overgezet in nieuwe droge en luchtige aarde. Na een paar dagen is hij dan terug beginnen groeien.
                      Last edited by passionist; 14 June 2015, 12:22.

                      Comment

                      • davygoethals
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • May 2015
                        • 10

                        #12
                        Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

                        Helaas men zaailing die op zen sterfbed lag blowde zen laatste adem uit voor hij de waterpijp an st. Maarten gaf . Maar niet treuren want heb ng 2 gezonde autoflower quick one en 1 feminized critical die na 2 weken plots boven grond komt piepen . Bedankt voor reacties en tips. Heb weer bijgeleerd dus op naar volgende en betere kweek :-p

                        Comment

                        • ELKONT
                          Banned
                          • Jun 2015
                          • 56

                          #13
                          Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

                          Hee jongens ik heb een ander probleem heb 2 lemon haze planten en eentje loopt heel flink achter en zier er maar slecht uit..zijn tegelijk uitgekomen

                          Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                          Comment

                          • GrowndFlow
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2015
                            • 103

                            #14
                            Re: HELP... wat is er mis met men zaailing?

                            Ik zie op die twee andere foto's dat die autoflowers binnen staan kan dat? Zoja best niet binnen zetten als je niet onder den lamp kweekt een raam houd eigenlijk alle stralen tegen die ze net nodig hebben ze zullen nooit hard gaan achter een raam!

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door maikelblankers19
                            Hee jongens ik heb een ander probleem heb 2 lemon haze planten en eentje loopt heel flink achter en zier er maar slecht uit..zijn tegelijk uitgekomen

                            Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
                            een foto zou veel helpen.

                            Comment

                            Bezig...