Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even jullie mening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Even jullie mening

    Korting op 420shop
    Hoi medekwekers.
    Dit is mijn eerste keer dat ik probeer mijn eigen wiet te kweken.
    Ik heb mij een kleine tunnelserre aangeschaft deze staat op een weide waar al meer dan 100 jaar koeien oplopen.
    Ik heb per plant 1 vierkantemeter uitgegraven tot 1 meter diep (tot op klei) dan de put terug dichtgesmeten met een mengeling van stekkengrond en gewone aarde.
    De zaadjes komen van roal Queen seeds 1 x amnesia haze 2 x ak automatic 1 x roal Caramel.
    Plantjes zijn midden april geboren en eerst grootgebracht onder tl lamp.
    Op 4 mei heb ik heb ik 1 amnesia en 1 ak in de serre geplaatst.
    Omdat ik niet wist waar ik mee bezig had ik beslist om 1 ak plantje niet in de serre te zetten maar dit had ik al snel verprutst door veel te veel water te geven en heb hem dan maar ook in de serre gezet.



    Foto 1 amnesia haze 123 cm hoog en 133 cm breed


    Foto 2 ak automatic 131 cm hoog 127 cm breed


    Foto3 ak automatic 66cm hoog die eerst in pot zat totdat ik hem te veel water gaf en de plant bijna stervde



    Graag had ik jullie mening en wat tips mvg

    Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

    #2
    Re: Even jullie mening

    gaat goed naar mijn mening..... maar wat was precies je vraag?

    Comment


      #3
      Re: Even jullie mening

      Mooi hoor, doe je goed
      Flinke kuil gegraven ook, ga zo door
      Wat doe je aan voeding?
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Re: Even jullie mening

        Bedankt voor de snelle reactie.
        Ik vroeg me af of het normaal is dat een autoflower zo groot word. Volgens de fabrikant worden ze 70- 100 cm.
        Ik heb tot op vandaag nog geen voeding gegeven ik denk dat er enorm veel voeding in de kleilaag vast zit maar ben daar echt niet zeker van.
        Het vrouwtje staat nu bijna 4 weken in bloei en is nog steeds aan het groeien maar wel veel trager dan 3 dagen geleden.
        Gisteren stonden bladpunten van somige bladeren naar beneden.
        Wat ik ook raar vind is dat de bladeren soms heel donker groen staan maar dit verschild van dag tot dag.


        Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Even jullie mening

          Dit blad stond zeer donker



          Dit is de top



          hebben jullie enig idee wat zo een plant kan brengen in gewicht?











          Ik heb gezocht naar info over ak autoflower maar kan nergens iers vinden over de maximum grote van deze soort

          Mvg

          Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Even jullie mening

            tja een plant word zo groot als ie kan worden. de zaadbank geeft een schatting,
            ze zullen dus geen 2 tot 3 meter worden. maar een 50% afwijken kan makkelijk.

            ligt vooral aan de genen van pa en ma en hoe stabiel deze zijn doorgegeven en geselecteerd.

            is ma een korte struik en pa een lunge slungel, dan kun je uit het zaad vele diverse maten krijgen.
            in jou geval is dit wel terug te zien. uiteindelijk kun je dit zelfs terug proeven in smaak. de 1 wat meer
            qua smaak naar ma, de ander naar pa en een hele variant van mengelmoesen. toch mooi he die natuur.

            tja en zo'n plant kan wel een kilo of 6 tot 8 wegen, maar je bedoelt de opbrengst. nou dat is vraag nummer 1 bij
            elke hobbyist.

            het antwoord: dat ligt vooral aan het verloop van je plant, een goede bloei en zeker de verdikking en rijping zijn heel belangrijk.
            tja en wat je dan over houd na 2 weken drogen zul je dan moeten wegen. en tja als je getallen wil moet je er hier maar een paar uitzoeken:

            33, 56, 40, 135, 87, 3, 61, 42, 9, 76, 11, 17, 18, bingo

            Comment


              #7
              Re: Even jullie mening

              Hahaha bingo nee gewicht is belangrijk kzou niet graag eindigen met kilo wiet aangezien het voor mezelf is en dit volgens mij in belgie verboden is maar alvast bedankt ik heb weer wat bijgeleerd.



              Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Even jullie mening

                Enig idee of ik het zal trekken zonder voeding?

                Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Even jullie mening

                  In volle grond en met die koeien shit en zo heb jij zeker geen voeding nodig voor jou planten ze halen alles uit de grond voeding genoeg
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Even jullie mening

                    ik denk niet dat jij het trekt zonder voeding..... maar je dames inderdaad wel.

                    Comment


                      #11
                      Re: Even jullie mening

                      Ik ben nog aan het uitzoeken hoeveel water ik ze moet geven.
                      Ik zag ergens op een forum dat iemand elke dag 20l per plan gaf.
                      Ik geef 3-5l om de 3 dagen omdat ik bang ben dat de ph waarde van mijn kraantjes water de ph waarde van grondwater ga verstoren maar kzeg het ik heb er geen flauw idee van [emoji14]

                      Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Even jullie mening

                        Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                        ik denk niet dat jij het trekt zonder voeding..... maar je dames inderdaad wel.
                        Hahaha ik wist dat je dit ging zeggen was nog aan het zoeken om mijn bericht te bewerken maar ik vond het niet [emoji14]

                        Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Even jullie mening

                          natuurlijk.... zo houden we de grijze massa ietwat scherper.

                          als ik het zo zie heb je ruimte genoeg om een paar bakken neer te zetten om
                          regenwater op te vangen. als het regent binnenkort nog een keer regent heb je
                          water genoeg (mits je genoeg opvangt) en dit vinden je dames veel lekkerder.

                          Comment


                            #14
                            Re: Even jullie mening

                            Ok goed plan met die bakken stom dat ik daar niet zelf ben opgekomen :s

                            Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: Even jullie mening

                              Ik vroeg me af of ik de onderste blaadjes die verwelkt zijn moet verwijderen of moet ik wachten tot ze er zelf afvallen? Hoeveel water zouden jullie geven? vergeet niet dat ze in een serre staan.



                              Verstuurd vanaf mijn GT-P3100 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X