Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer kweken. Help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer kweken. Help!

    Korting op 420shop
    Hallo leden

    Dit is de eerste keer dat ik zelf wiet ga kweken De zaadjes die ik ga planten zijn: Berry Bomb Autoflowering.
    Omdat dit mijn eerste keer zal zijn ben ik natuurlijk nog een noob op dit gebied. Daarom wil ik graag de hulp inschakelen van de meer ervaren growers
    Ik zal mijn best doen om stap voor stap uit te leggen hoe ik van plan ben mijn dames groot te brengen van zaadje tot oogst! Als je stappen ziet die verbetert kunnen worden of aanvullingen wil geven, GRAAG Geef jullie tips, meningen en verbeteringen. Ik ben van plan om met CFL lichten te gaan werken.

    De potgrond:

    Ik wil potgrond gaan gebruiken die wijnig nutrients heeft omdat ik autoflowers ga planten. Ik ga extra perlite (ongeveer 30% meer) door de potgrond mixen.
    In mijn potten die ik ga gebruiken maak ik aardig wat gaten om het water zo goed mogelijk af te voeren, waarscheinlijk ga ik 11 liter potten gebruiken voor de kweek

    De potten voor wateren:

    De potten waar ik de potgrond in heb zitten ga ik voorwateren. Het water dat ik ga gebruiken zal Altijd een PH waarde hebben van 6.5. Voor de voor watering van mijn potten gebruik ik een cominatie van een water (PH waarde 6.5) en een voedingsstof voor gezonde en goed groeiende wortelen. Na de watering zet ik de potten op een warme plek zodat de voedingsstoffen goed in de grond kunnen trekken.


    Ontkiemen:

    Oke de potgrond is klaar. Ik ben van plan om het zaadje meteen in potten te plaatsen die ik de gehele kweek gebruik omdat ik de plant zo wijning mogelijk stress wil geven i.v.m het autflowers zijn. Er zal een hol van ongeveer 1cm in de potten komen waar ik het zaadje in doe en bedek dit weer met wat grond en druk dit lichtelijk aan. de pot bedek ik met wat cellofaanfolie om de luchtvochtigheid omhoog te houden. Hierna zet ik de potten terug in de kweek ruime onder CFL lichten. ( later meer over mijn kweek ruimte). Als de zaadjes zijn uitgekomen laat ik ze onder het licht staan.


    het groei process:

    Door de voorbereiding die ik heb gedaan geef ik de planten nog geen water. Waarscheinlijk gaan de planten zowiezo een week lang geen water nodig hebben i.v.m de voor gewaterde grote pot die ik gebruik. In dit proces probeer ik mijn CFL lichten altijd zo dicht mogelijk op de plant te plaatsen. Een week later of als de plant meer blaadjes heeft gekregen ga ik checken of de planten water nodig hebben doormiddel van een vinger tot mijn eerste knokkel de potgrond in te drukken en voelen of dit droog is. Ook check ik de onderkant als dit nog vochtig is. Als dit nog vochtig is geef ik geen water, mocht het droog aanvoelen geef ik ze voor de eerste keer water, wel weer met een PH waarde van 6.5. Ik hou in dit process de lampen 24/7 aan.

    Wateren:

    Nu weet ik niet of het verstandig is mijn planten water te geven met een toegevoegte voedingsstof om de groei te stumileren omdat er in de pot grond natuurlijk door de voor watering ook al voedingsstoffen zitten. zo niet geef ik mijn planten water met een PH waarde van 6.5


    Het bloei precess:

    Na ongeveer 2 weken wil ik het lichtschema veranderen naar 18/6 ''is dit een goede keuze?''.
    Als het goed is beginnen mijn dames na 3 weken met bloeien ( correct ? )
    In dit process wil ik wel wat voedingsstoffen gaan gebruiken om voor een goede oogst te zorgen. ( kan iemand mij goede voedingsstoffen aanbevelen? )
    Of is het niet nodig om mijn planten extra voeding te geven?


    Dit was het dan, mijn stappenplan.
    Nu zou ik heel graag de meningen van jullie willen horen en natuurlijk alle tips en verbeteringen


    Alvast bedankt,
    Cheers

    #2
    Re: Eerste keer kweken. Help!

    paar details...
    af'jes enkel op 18-6 niet 12-12 das voor "normale".
    En dan het deel grond met wijnig "nutrient", af's kunnen goed met weinig voeding in noodgevallen maar dit betekend niet dat je ze beter kunt groeien in grond met weinig voedingstoffen intendeel,

    kleurcode van die cfl gecontroleert?
    hoeveel watt cfl, want je gaat er momenteel meer mee kunnen "ophalen" als je ze na een week buiten laat staan.
    vertuurd men mijn ipheune

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer kweken. Help!

      Weeg je potten met grond voordat je ze voorbewaterd.
      Dan weet je aan het gewicht meteen wanneer je planten (bijna)droog staan. Hoef je later niet te gokken.
      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
      Verslag:
      1e n00b binnen kweek...
      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer kweken. Help!

        hej man,

        bedankt voor de tip deze is erg nuttig

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik ben op het moment in Tasmania en op dit moment is het niet het weer om de planten buiten neer te zetten.
        Ik wil in totaal 8 26 wat CFL lampen gaan gebruiken waarvan 6 2700k en 2 6500k

        Welke soort voeding zal je mij aanraden ?

        Comment

        Bezig...
        X