Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

    Korting op 420shop
    Hey mensen allereerst bedankt voor alle info die er te vinden is op het forum. Na hier wat rond te hebben gekeken leek het me leuk om zelf ook te proberen een klein buitenkweekje te houden. Ik ben heel erg laat begonnen met een 3tal (feminized) whitewidow x superskunk zaden en 1 autoflower whitewidow. 20 juni heb ik de ontkiemde zaden in van die kleine potjes gezet waar de wortels doorheen groeien (erbij gekregen toen ik de zaden kocht) en 2 dagen later waren ze alle 4 boven de grond.

    Ik heb de dagen niet bijgehouden (Must voor de volgende keer) maar ik geloof dat na een dag of 7 de planten heel erg gestrekt waren en ook richting het raam groeiden. Ik heb ze toen overgepot in lightmix potgrond (merk komt eraan <--de canna grond hadden ze niet op voorraad) en ingegraven tot ongeveer 3 cm onder de lobblaadjes.. Hierna hebben ze overdag buiten gestaan gedeeltelijk in de zon en gedeeltelijk onder een niet doorschijnend afdakje zo dicht mogelijk op de openstaande zijdes om toch zoveel mogelijk licht te krijgen, daarbij heb ik ze 's avonds onder een 2x 18w philips 840 cool white gezet met een kleine ventilator op de planten gericht.

    Als laatste extra informatie ik gebruik niet gemeten grondwater met de door canna aanbevolen mix van canna rhizotonic en canna terra vega, de kleine bakjes waren gevuld met zaai en stekgrond van de welkoop en ik heb ze tot 2 dagen terug water gegeven met de plantenspuit en de laatste 2 dagen zijn ze ook in de nacht buiten gebleven wel onder het afdakje.

    Nu had 1 van de 4 planten al vanaf het begin een paarse stengel en deze werd langzaamaan groener maar toen ik gister thuis kwam was het plantje omgevallen/gewaaid/ geknapt? de stengel was net onder de grond gebogen en na het voorzichtig verwijderen van wat grond zag ik dat de stengel niet was gebroken maar wel een zeer verdunde plek had.. Ik heb de plant zo goed als mogelijk vastgemaakt en vraag me af of deze plant nog overlevingskans heeft?

    Ook zag ik vandaag op 1 van de kleinere plantjes dat 1 van de lobbladeren en dunne gele streep in het midden van het blaadje heeft.. Ik heb ze gister en vandaag voor het eerst voorzichtig begoten met wat water omdat de bovenlaag heel erg opgedroogd was door de hitte van afgelopen dagen, duidt dit op een te rijke bemesting voor de jonge planten of krijgen ze gewoon te veel warmte met deze extreem hete dagen?

    Alvast bedankt voor de responses en ik hoop dat ik later nog een keer met vooruitgang mag posten
    Attached Files

    #2
    Re: Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

    Plantje met dunne stegel heeft stamrot en kan je als verloren beschouwen. Zulke jonge plantjes voed je overigens niet. Meer lezen.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
      Plantje met dunne stegel heeft stamrot en kan je als verloren beschouwen. Zulke jonge plantjes voed je overigens niet. Meer lezen.
      De growshop had verteld ik ze juist bij kon voeden met deze grond en daar meteen vanaf het begin mee kon starten.. Na het lezen op het forum had ik ook gezien dat je normaal pas 3 week na het planten (overgang van zaailing naar ''plant'') overgaat naar terra flores en daar was ik dus al mee gestopt en dit hebben de planten maar 2x gehad 1x in de zaai en stek bakjes en 1x in de grotere bakken. Rhizotonic word om de dag toegevoegd aan het water. Ik ga me vanavond nog wat meer inlezen m.b.t. de voeding en watergeven van de planten maar naar mijn mening hebben ze geen problemen met voeding en of water op dit moment en zijn de bladeren verkleurd door de warmte van de afgelopen 3 dagen..

      Thanks voor de bevestiging van de stamrot, ik las dat je de stengels kon ingraven tot onder de lobbladeren maar las later ook dat dit de kans op stamrot aanzienlijk vergroot.. waarschijnlijk heeft deze
      zaailing vanaf het overpotten problemen gehad met de grond en vochtigheid daarvan aangezien het paarse steeltje al een paar dagen aangaf niet helemaal lekker te gaan..

      Nu de volgende vraag mijn andere 2 WWxSS staan ongeveer net zo hoog op hun stengel (+-5cm van de grond) en krijgen door de zware bladeren elke keer best een opdonder van de wind, doe ik er verstandig aan deze opnieuw in te graven bij het overpotten naar de uiteindelijk pot? of is het beter de plantjes gewoon te verstevingen met wat plantendraad en stokken?

      ik gooi vanavond wat foto's online van de 2 goed groeiende WWxSS, thanks voor het lezen en tot later =D

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

        Adem in Adem uit, rustig blijven , weed is onkruid.
        ze streken zo omdat ze licht missen. zet ze zonniger als het kan.
        dat slap vallen door te grote bladeren en te dunne steel moet je niks aan doen , aal ze maar slapvallen. die komen vanzel rechtop mits je niet overwaterd.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

          Update:
          Zoals FlintStoned al aangaf kon ik de "geknikte" plant als verloren beschouwen en vandaag heeft zij het toch echt het loodje gelegd.. Ze heeft nog 3 dagen zonder verdere verschijnselen overleefd, maar vandaag bij thuiskomst waren de bladeren gaan hangen, en waren de lobbladeren compleet vergeeld. In mijn ogen heeft de plant dus de afgelopen 3 dagen "geteerd" op de voedingstoffen uit haar lobbladeren zoals ik hier heb gelezen op het forum, is er iemand die mij dit kan conformeren?
          Morgen verplaats ik haar naar haar laatste rustplaats, een zonnige plek in onze tuin

          SSxWW2.1.jpg SSxWW2.jpg
          Dit weekend heb ik de planten geen water gegeven en ik heb vanochtend de planten licht begoten tot dat het water uit de onderkant van de potten kwam (Grondwater + Canna rhizotonic). De plant met stamrot heeft dit weekend ook geen water gehad en zag er tot vanochtend nog prima uit, en zij heeft daarom ook gewoon haar portie water gekregen.. Mijn volgende zaailing lijkt zich ook niet helemaal goed te voelen, zij lijkt stil te staan qua groei en ook de lobbladeren beginnen geel te verkleuren bij dit plantje. Ik ga afwachten wat het mooie weer van de week brengt en kijken of ze nog zin heeft om verder te groeien..

          SSxWW1.1.jpg SSxWW1.jpg SSxWW1.2.jpg

          Als laatst mijn 2 zaailingen die wel lekker door groeien. De rechter foto's zijn van een feminized superskunk x white whidow zaailing en links de feminized white whidow autoflower. Als je goed zoekt zijn de eerste 5 vingerige bladeren in de maak Bedankt voor het lezen en reactie zijn altijd welkom, smookse en een fijne avond

          SSxWW3.1.jpg SSxWW3.jpg WW autoflowerd.jpg WW autoflowert.jpg
          Last edited by WietRokert; 6 July 2015, 20:44.

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

            Als er water onder uit de pot komt geef je eigenlijk net wat teveel of de grond is zo sterk uitgedroogd dat deze zijn absorberend vermogen heeft verloren.

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

              Stokjes en draadjes om plantje recht te houden zou je beter kunnen weghalen. Ik deed het tot kort geleden ook maar plant moet leren om op eigen "benen" te staan, wordt ie sterk van.
              Autoflowers 2016

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag: 1ste keer buitenkweek en een paar vragen..

                Beetje wind kan echt geen kwaad hoor. Was eerst ook van plan om stokjes te plaatsen maar iedereen raad het hier af. Ben nu een paar zaailingen verder en zet ze meteen op een winderige plek neer. Om dikke toppen te kunnen dragen ben je een dikke steel nodig
                Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                Comment

                Bezig...
                X