Oogsten of nog laten staan easybud

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jeroenkirsten
    Advanced Stoner
    Member
    • Aug 2014
    • 50

    #1

    Oogsten of nog laten staan easybud

    Korting op 420shop
    Wij hebben een easybud autoflower klein blijvende plant
    We hebben zoveel mogelijk buiten in de zon van half 9 tot zo uurtje of 3 staat hij in de zon
    De easybud staat in normale potgrond en krijgt alleeen regen water
    hij staat ongeveer nu 2 maanden
    we hebben de grote bladeren weg moeten halen omdat die dood gingen IMG-20150719-WA0002.jpg
    IMG-20150719-WA0000.jpg
    IMG-20150719-WA0001.jpg

    Maar de haartjes van de plant beginnen bruin te worden de vraag is nog ff lekker laten staan of oogsten
    Last edited by jeroenkirsten; 19 July 2015, 09:52.
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Oogsten of nog laten staan easybud

    Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

    Comment

    • jeroenkirsten
      Advanced Stoner
      Member
      • Aug 2014
      • 50

      #3
      Re: Oogsten of nog laten staan easybud

      Iemand een duidelijker antwoord heb geen microscoop

      Comment

      • Eclecticon
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2014
        • 2073

        #4
        Re: Oogsten of nog laten staan easybud

        Zonder microscoop of loep gaat het niet lukken.
        Haal gewoon een loep voor nog geen tientje.
        Baas in eigen brein.

        Comment

        • dieseltj
          Advanced Grower
          • Dec 2014
          • 1020

          #5
          Re: Oogsten of nog laten staan easybud

          Comment

          • jeroenkirsten
            Advanced Stoner
            Member
            • Aug 2014
            • 50

            #6
            Re: Oogsten of nog laten staan easybud

            Hier krijg je ook geen duidelijk antwoord op je vraag

            Comment

            • Hypnotized
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Dec 2014
              • 926

              #7
              Re: Oogsten of nog laten staan easybud

              Vent hoe moeten wij je trichomes zien? Hebben wij microscoop in onze ogen? Staan we naast je plant?

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Oogsten of nog laten staan easybud

                Je bedoelt dat je niet het antwoord krijgt wat je wil horen ?

                Met al die minimale omstandigheden gaat het nooit veel worden dus als jij denkt dat ze klaar is, dan is ze klaar.
                Flint heeft je verwezen naar het topic waarin staat hoe je het met zekerheid kan bepalen, en dat is niet door de haartjes. Haartjes zeggen niets over de oogst.
                Alles wat wij kunnen adviseren van deze afstand is een gok en daar heb je niets aan.
                Vertrouw een beetje meer op jezelf.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • jeroenkirsten
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Aug 2014
                  • 50

                  #9
                  Re: Oogsten of nog laten staan easybud

                  Zogenaamd deze mensen verstand van planten gelooft er niets van niemand kan zijn mening hier normaal geven

                  Comment

                  • GnB
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Jun 2015
                    • 58

                    #10
                    Re: Oogsten of nog laten staan easybud

                    Doe maar lekker oogsten Jeroen.
                    Blijkbaar ben je te lui om het zelf uit te zoeken dus verdien je ook geen top oogst. Have fun.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Wees een beetje lief voor elkaar.

                    Comment

                    • FlintStoned
                      Banned
                      • Oct 2012
                      • 5580

                      #11
                      Re: Oogsten of nog laten staan easybud

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroenkirsten
                      Zogenaamd deze mensen verstand van planten gelooft er niets van niemand kan zijn mening hier normaal geven
                      Ik heb mijn mening hier normaal gegeven en je verwezen naar uitleg hoe je het oogstmoment bepaald. Dat heeft niks met bruinheid van de stampers te maken of met bloeiweken die op een zakje staan. Het enigste waaraan je het oogstmoment juist kan zien is de kleuromslag in de hars die de trichomen afscheiden. Met het blote oog is dit niet echt goed te beoordelen dus je zal iets van een loepje moeten gaan kopen. Een loep hoort gewoon bij de uitrusting van een cannabiskweker net zoals een gieter. Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten bestaat ook in cannakweekland niet.
                      Dat jij geen antwoordt krijgt op je vraag over bruinheid van de "haren" (planten hebben geen haren of veren maar stampers / pistels) heeft ermee te maken dat hier geen antwoord op is. De bruinheid is namelijk van vele factoren afhankelijk en rijpheid van de hars waar het ons om gaat hoort daar eigenlijk niet bij.
                      Je kunt ons dus wel allemaal stomme niet antwoordende forumleden vinden maar in feite weiger je zelf om het goede oogstmoment te bepalen.
                      Veel plezier met knippen.

                      P.S. Als de trichomen geheel amber uit zien was je iets te laat.

                      Image 000001 (17878).jpg
                      ambertrichomes.jpg
                      IMG_0544cropped.jpg
                      440b0728223a11e286b422000a9d0dd8_7.jpgcannabis-trichomes-closeup-thcfinder.jpg

                      Zijn ze nog doorzichtig ben je te vroeg.
                      cannalopehaze1475.jpg
                      cannalopehaze_1485.jpg
                      P1110462.JPG
                      gbd_1452.jpg

                      _MG_6291cropped.jpg
                      _MG_6285cropped.jpg

                      Als het overgrote deel melkachtig is een paar amber en hier en daar nog een heldere zit je op het oogstmoment.
                      BK999.JPG

                      DSC01815.jpg

                      Comment

                      • steundheufd
                        Advanced Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Mar 2014
                        • 1234

                        #12
                        Re: Oogsten of nog laten staan easybud

                        ghehehe ' geen verstand van planten' ????
                        flint en Q zijn zo goed als de plant fluisteraars .
                        maar jij hebt precies nie het tikkeltje respect en het inimini beetje hersencapaciteit ,om te snappen dat je een wietplant op zulke foto en/of van op afstand 'Z0NDER' micrsocoop oogstklaar kunt verklaren .

                        succes !
                        en uuuh toon es wa respect man .

                        Comment

                        • Hypnotized
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2014
                          • 926

                          #13
                          Re: Oogsten of nog laten staan easybud

                          Kzou gewoon oogsten.

                          Nu blij?

                          Tis te roken dus veel plezier.

                          Comment

                          • belladonna
                            Guru of all Growers
                            Lucky Member
                            • Aug 2008
                            • 10674

                            #14
                            Re: Oogsten of nog laten staan easybud



                            Beter zeg ik niks
                            God was never on your side..

                            Comment

                            • luhoe
                              Big Bongmaster
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2009
                              • 375

                              #15
                              Re: Oogsten of nog laten staan easybud

                              Jeroen laat je niks wijs maken joh! Het is een kwestie van gevoel, als het moment daar is, dan weet je het wel. Je staat `s morgens op en je hebt de oogst-vibe Pak dan gauw een schaar en aan de slag!




                              Autoflowers 2016

                              Comment

                              Bezig...