Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er aan de hand?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is er aan de hand?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Mijn balkonplant begint rare bruine vlekken te krijgen en ook het blad krult de laatste dagen wederom naar binnen. Ik heb ze nu niet teveel water gegeven, daar ben ik al eerder voor op mijn vingers getikt en voeding krijgt de plant nog maar voor de helft van wat ik gaf. Ook de puntjes van het nieuw komende blad beginnen bruin te worden.

    Het is de laatste dagen niet erg zonnig geweest en zelfs veel wind en regen bereikte mijn balkon. Ik heb wel van een garderobe doos een verduisteringskast gemaakt en die zet ik elke avond over mijn plant en in de ochtend, na 6 uur, haal ik de doos weer van de plant vandaan.

    Wie kan/wil mij advies geven? Dit is mijn eerste plant die ik groei.

    IMG_20150720_192207.jpg IMG_20150720_192216.jpg IMG_20150720_192225.jpg IMG_20150720_192241.jpg IMG_20150720_192259.jpg

    #2
    Re: Wat is er aan de hand?

    Lijkt schade van te nat gestaan.

    Comment


      #3
      Re: Wat is er aan de hand?

      Ik heb ze de afgelopen 2 weken 3x zelf water gegeven, hoe kan het dan dat ook het nieuwe blad bruin word?

      Comment


        #4
        Re: Wat is er aan de hand?

        Het oude blad hangt op de foto's bol naar onder wat normaal duid op te nat staan. Ook de verbruinde bladpunten die op de natte aarde lagen duiden erop. Wortel die zuurstofarm staat gaat door en functioneert dus niet.

        Til de pot eens op en schat in of die nat of droog staat of steek je vinger eens in de aarde.
        Last edited by FlintStoned; 21 July 2015, 08:35.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Wat is er aan de hand?

            Zitten er wel luchtgaten in je pot onderaan ? kan het overtollige water weg? Teveel water, te weinig afvoer is een veel gemaakte fout, geef je plant pas water als je aarde droog begint te worden, en dan bedoel ik niet enkel de toplaag maar enkele cm diep, geef ook niet teveel water .

            Comment


              #7
              Re: Wat is er aan de hand?

              Ik heb brandnetels in een emmer water laten weken, dat kan ik over enkele dagen toevoegen.
              Dat zou kunnen mits je dat juist verdunt!

              Ik neem aan dat je het verschil kent tussen brandnetel gier en een brandnetel thee en hoever je deze moet verdunnen.



              thee: een thee maak je van planten en water; je kookt de plantendelen (vers of gedroogd) in water, laat dit afkoelen en dan verdun je het. De werking is niet zo heel sterk maar de bijwerkingen (zoals mogelijk bladverbranding) zijn ook niet zo sterk

              gier: een gier maak je door verse of gedroogde plantendelen aan koud water toe te voegen en dit in een emmer enige dagen tot zelfs 1 tot 2 weken te laten staan, tot de plantendelen zijn gaan rotten. Het water stinkt dan heel erg (daar komt vast de naam vandaan) en kan dan verdund worden gebruikt. Verdun 1 op 10 liter water.
              Last edited by FlintStoned; 25 July 2015, 11:28.

              Comment

              Bezig...
              X