Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Davin dv 12 slaat uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Davin dv 12 slaat uit

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Davin dv 12 slaat uit

    Was het niet gewoon zo dat die zekering te krap bemeten was op de aanloopstroom?

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Davin dv 12 slaat uit

      Idd, dat probleempje is al een keer opgelost geweest in een topic...
      De dv 12 kan max. 1x400 en 1x600 tezamen ook.
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: Davin dv 12 slaat uit

        max stroom door draad.JPG

        1.5 kwadraat voldoet in de meeste gevallen wel, bovendien is buitenkabel niet zo handig, omdat dat onder de schroefjes 'uit loopt' bij beweging.
        Je zult dan een erg degelijke trekontlasting moeten bedenken.

        Heb je de draden niet naast elkaar liggen toevallig ?
        Draden naar en van verschillende eVSA's mogen niet dicht bij elkaar liggen ivm interferentie.

        Hoe lang zijn de draden tussen evsa en davin en tussen evsa en lampen ? (meer dan 10 meter?)

        Hoeveel A. zekering zit er in de Davin en gebruik je wel 'n trage zekering ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Davin dv 12 slaat uit

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          [ATTACH=CONFIG]271830[/ATTACH]

          1.5 kwadraat voldoet in de meeste gevallen wel, bovendien is buitenkabel niet zo handig, omdat dat onder de schroefjes 'uit loopt' bij beweging.
          Je zult dan een erg degelijke trekontlasting moeten bedenken.

          Heb je de draden niet naast elkaar liggen toevallig ?
          Draden naar en van verschillende eVSA's mogen niet dicht bij elkaar liggen ivm interferentie.

          Hoe lang zijn de draden tussen evsa en davin en tussen evsa en lampen ? (meer dan 10 meter?)

          Hoeveel A. zekering zit er in de Davin en gebruik je wel 'n trage zekering ?
          Hoi, ik heb 2x 600 watt staan. De kabels zijn ongeveer (lamp naar evsa) 5 meter per stuk. De davin blijft aanstaan wanneer ik het op 400 watt heb staan. Zodra ik hem om gooi naar 600 watt dan klapt na een uur de davin uit. De kabels liggen wel op elkaar naast de davin dv12. Vorige ronde had ik er ook last van. Maar gisterenavond ging de davin 3x uit waarna ik de evsa maar op 400 watt heb gedaan en dat blijft gewoon aanstaan,... freaking weirdo!

          De buitenkabel is idd dik en stug, super onhandig! Ik ga maar naar de bouwmarkt en koop flexibele 2.55mm2 kabel. Kijken of dat het probleem wil verhelpen.

          Enne, waar is dat linkje naar het vergelijkbare onderwerp/probleem? Ik heb gezocht maar zie geen vergelijkbare onderwerp... sorry!

          Thnx you all

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Dus davin dv 12 die 2x 600 watt moet kunnen, kan maar 1x400 of 1x600 of 1x400 + 1x600 watt aan? 2x 600 watt is overkill voor dat ding?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ik heb geen idee. De davin is tot 6 amp afgezekerd. Beide lampen starten gewoon en na een uurtje ofzo tikt de davin dv12 uit. 2x 400 watt blijft wel aanstaan. Grotere davin kopen, de davin dv14? Op de site van davin staan 0% info of de dv14 hogere ampere aankan!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Comment


            #6
            Re: Davin dv 12 slaat uit

            Als je eens wat googelt kom je inderdaad diverse problemen tegen met de Gavita en schakelkasten.
            DV12 of DV14 hebben dat allebei soms, en er is ook niet echt een vinger op te leggen waar het door komt.
            Bij de een heeft het geholpen door andere lampen te gebruiken, de ander heeft een ander relais (ABB) in de Davin gezet etc..

            wat simpele dingetjes die je nog zou kunnen proberen :
            -Vervang het 6A zekeringetje door een 10A versie.
            Misschien werkt het, misschien klapt die er ook uit.

            -Draai de stekker om die in de muur zit.
            Bij Davin is de bruine draad gezekerd, en de blauwe geschakeld.
            Een beetje vreemde manier, mgoed, het kan, misschien maakt het verschil.

            -Als je nog een ander merk lamp hebt liggen, probeer het eens met die.

            -Pak de telefoon en bel met Gavita.
            Het probleem is bekend bij ze, misschien weten zij de oplossing inmiddels.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Davin dv 12 slaat uit

              Hoi, de zekering en relais mogen niet worden veranderd. Dit wordt ten zeerste afgeraden. Ik heb eerst 1 evsa een paar uur op 600 watt laten draaien en geen problemen. Toen de andere een paar uur op 600 watt. Dus geen problemen met de evsa. Nu heb ik 1 op 400 en 1 op 600 watt staan. Alles blijft netjes draaien. Op 2x 600 tikte de davin steeds uit. Ik denk dat deze davin niet goed is. Morgen maar een nieuwe kopen.
              Last edited by pino27; 26 July 2015, 09:36.

              Comment


                #8
                Re: Davin dv 12 slaat uit

                En...?
                Is het nu opgelost ?
                Was het een 2ehands Davin dan ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Davin dv 12 slaat uit

                  Ik had een nieuwe davin vd shop gekregen. Nu 3 weken ging het prima. Vandaag sloeg de davin 1x uit. Misschien gewoon even pech, of het ligt aan de evsa (lumatek 600w met super lumen). Ik heb alles al nagekeken, kabels, lampen/kap vervangen... dus, nu de evsa maar vervangen? Ik weet het anders ook niet meer. KutzooooooooOooooi! Sorry

                  Comment

                  Bezig...
                  X