Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moederplant maken na oogst en tijdens bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moederplant maken na oogst en tijdens bloei?

    Korting op 420shop
    Hoi, Een paar scenarios:

    1 kan ik na het afbloeien van een plant deze plant in leven houden als moederplant? Of kan dit alleen als je een plant nooit laat bloeien en in groei houdt?

    2 Kan ik tijdens de bloeiperiode een plant weer op langere lichtcycles zetten en er een moeder van maken die niet bloeit?

    3 Kan ik een stek of clone nemen van een plant in bloei en daar een moederplant van maken die in groeistand komt.

    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

    #2
    Re: Moederplant maken na oogst en tijdens bloei?

    1 en 2. Ja, je kan een plant inderdaad weer in "groei" forceren door een langere lichtcyclus. Dat heet "reveggen" of "revegging". Zo kun je een afgebloeide plant als moederplant gebruiken, maar ook na een hergroei-periode opnieuw in bloei zetten en er opnieuw van oogsten. Wordt niet vaak gedaan, maar is mogelijk.

    3. Geen probleem. Ik heb zelf wel stekken genomen van een plant die dik 6 weken in bloei stond. Je krijgt dan heel lelijke stekken, die meer lijken op veldsla dan op wiet, maar na een paar weken trekt dat bij en hou je een keurige wietplant over. Prima bruikbaar als moederplant, maar ook als stek om later opnieuw af te bloeien.

    Comment


      #3
      Re: Moederplant maken na oogst en tijdens bloei?

      4. Voor 4-5 euro heb je een nieuw zaadje.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Moederplant maken na oogst en tijdens bloei?

        Maar met zaad weet je niet wat voor plant je gaat krijgen toch?

        Ik heb ook een paar keer stekken van een bloeiende plant genomen en ik vond het geen aanrader. Soms is het echter de enige optie als je een mooie plant hebt en die toch wil bewaren.

        Ik heb zelfs stekken tijdens het oogsten genomen en die wortelden ook gewoon.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Moederplant maken na oogst en tijdens bloei?

          Bedankt @Blani @QnQ en @Wietefras, Dat is duidelijk, mooie antwoorden!

          @QnQ, die van mij 9 euro en in de toekomst als ik eens een dure variant wil... maar ik snap je punt. Mijn huidige planten zijn niet dermate kostbaar. Stel ik heb geen gefeminiseerde zaden, maar regulier, zoals met de Ruderalis Indica die ik nu heb, dan zie ik inderdaad waarom je zou willen stekken, het geeft sowieso wel een beetje extra zekerheid als we je weet hoe de vorige plant het heeft gedaan qua groei en smaak.

          Mooie dingen allemaal weer! Bedankt!
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

          Comment


            #6
            Re: Moederplant maken na oogst en tijdens bloei?

            Vorig jaar heb ik ook stekken genomen van plant in bloei.
            Neemt enorm veel tijd in beslag om te reveggen.
            Dus is zeker geen aanrader.
            Maar het is wel mogelijk, na dat mijn plant de reveg periode doorgekomen was, en weer in groei stond, heb ik weer stekken genomen.
            Werkte prima.

            Dus in uitzonderlijke omstandigheden is het mogelijk.

            Maar zoals QnQ al zei, het is veel makkelijker, simpeler en goedkoper vanaf zaad te beginnen.

            Succes
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

            Comment

            Bezig...
            X