Mededeling

Collapse
No announcement yet.

easy 12v

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

easy 12v

Korting op 420shop
    Ik heb zo'n kastje maar ik begrijp het niet goed. De instelling van de graden snap ik maar de 3 knoppen onder niet. Ik ben een vrouw dus lief zijn he haha! Wat ik begrijp zal ik vertellen. de in en uitlaat zitten er op aangesloten en ik kan door middel van het draaien aan de eerste 2 knoppen dat " beinvloeden" Ook heb ik begrepen dat het vacuum moet zijn. meer lucht eruit als erin denk ik dan. Nou ja hier houd het een beetje op. de linker staat op 30 en rechts op 90. ik zou graag willen weten hoe het werkt.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Sorry, easy 12a is het

Re: easy 12v

Met de ene dim knop stel je het maximale toerental in en met de andere dim knop het minimale toerental. Als de temperatuur boven de ingestelde temperatuur komt schakelt de kast naar het maximale toerental. Hierdoor zal de temperatuur weer gaan zakken. Als de temp gezakt is tot de ingestelde temperatuur dan schakelt de kast naar het minimale toerental.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
      Met de ene dim knop stel je het maximale toerental in en met de andere dim knop het minimale toerental. Als de temperatuur boven de ingestelde temperatuur komt schakelt de kast naar het maximale toerental. Hierdoor zal de temperatuur weer gaan zakken. Als de temp gezakt is tot de ingestelde temperatuur dan schakelt de kast naar het minimale toerental.
      bedankt voor je uitleg ben ik erg blij mee! Met temperatuur naar beneden krijgen dan gaat de inlaat met frisse lucht harder werken dus. Nu heb ik ook een temperatuurmeter en als ik daar op kijk is de temperatuur wel is hoger als waar ik het kastje op heb ingesteld. het is natuurlijk heel warm en onder een plat dak (wel geisoleerd) word het erg warm nu.mMaar wil dat dan zeggen dat ik te weinig capaciteit heb? En dat derde knopje is geloof ik wanneer hij gaat reageren. Ik bedoel bij een verschil van bv 3 graden gaat hij pas naar zijn maximale toerental toe?

Comment

Ik weet niet wat voor fancontroler je pressies hebt. Misschien kun je de exacte merknaam en modelnummer eens doorgeven of een foto er van maken dat legt een stuk makkelijker uit.

Normaal zitten er 3 knoppen op een fancontroler knop 1 stelt de gewenste temperatuur in. Let wel, dit is geen thermometer maar gewoon een thermostaatknop. Als de knop een keer doorgedraaid is dan klopt de aangegeven temperatuur die de knop aangeeft niet meer.
        Je moet dus uitgaan van de luchttemperatuur wat je in de tent zelf meet met een thermometer (die in de schaduw ter hoogte van de toppen hangt).
        Je kunt een tik horen wanneer de thermosstaatknop aanslaat (de maximum snelheid knop aanstuurt), en wanneer dieze weer uitslaat (dan stuurt hij de minimale toerentalknop aan). Dit moet je dus met je thermosmetertje proberen af te stellen.

Is de lucht rondom je toppen 27 graden dan moet de afzuiger naar de maximale toerental stand springen. je draait dus aan de thermosstaatknop totdat je hoort dat die klikt of je hoort natuurlijk de afzuiger harder gaan. Deze stuurt dan de afzuiger aan die, op het door jouw ingestelde maximale toerental, gaat draaien. Zet je deze dus op 100% dan zal de afzuiger bij 27 graden vol aanslaan. Hierdoor voer je dus meer warme lucht af en komt er actief of passief meer koele lucht naar binnen waardoor de temp zal dalen.
        Als een graden of 2 is gedaald zal de thermostaatknop weer klikken en gaat de afzuiger naar het door jouw ingestelde minimum toerental. Stel die staat op 0 dan slaat de afzuiging dus gewoon af maar staat die op 50% dan zal die nog maar half zo hard draaien.
        Nu is het even puzzelen en meten en bijstellen zodat je met zo min mogelijk afzuigt en een zo klein mogelijk verschil hebt tussen het min toerental en max toerental en een zo stabiel mogelijke temp creëert.

P.S. die spiraal op de fancontroler meet de temperatuur deze moet dus in de schaduw zodat dit meetelement niet zelf wordt opgewarmd door stralingswarmte.. (wc rolletje eromheen)
        Last edited by FlintStoned; 24 August 2015, 19:04.

Comment

Ik ga nu ff uitproberen! Mijn merk is easy 12 a, ik weet nog niet hoe ik een foto kan posten. Dank je wel FlintStoned 👍
          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post

Ik weet niet wat voor fancontroler je pressies hebt. Misschien kun je de exacte merknaam en modelnummer eens doorgeven of een foto er van maken dat legt een stuk makkelijker uit.

Normaal zitten er 3 knoppen op een fancontroler knop 1 stelt de gewenste temperatuur in. Let wel, dit is geen thermometer maar gewoon een thermostaatknop. Als de knop een keer doorgedraaid is dan klopt de aangegeven temperatuur die de knop aangeeft niet meer.
          Je moet dus uitgaan van de luchttemperatuur wat je in de tent zelf meet met een thermometer (die in de schaduw ter hoogte van de toppen hangt).
          Je kunt een tik horen wanneer de thermosstaatknop aanslaat (de maximum snelheid knop aanstuurt), en wanneer dieze weer uitslaat (dan stuurt hij de minimale toerentalknop aan). Dit moet je dus met je thermosmetertje proberen af te stellen.

Is de lucht rondom je toppen 27 graden dan moet de afzuiger naar de maximale toerental stand springen. je draait dus aan de thermosstaatknop totdat je hoort dat die klikt of je hoort natuurlijk de afzuiger harder gaan. Deze stuurt dan de afzuiger aan die, op het door jouw ingestelde maximale toerental, gaat draaien. Zet je deze dus op 100% dan zal de afzuiger bij 27 graden vol aanslaan. Hierdoor voer je dus meer warme lucht af en komt er actief of passief meer koele lucht naar binnen waardoor de temp zal dalen.
          Als een graden of 2 is gedaald zal de thermostaatknop weer klikken en gaat de afzuiger naar het door jouw ingestelde minimum toerental. Stel die staat op 0 dan slaat de afzuiging dus gewoon af maar staat die op 50% dan zal die nog maar half zo hard draaien.
          Nu is het even puzzelen en meten en bijstellen zodat je met zo min mogelijk afzuigt en een zo klein mogelijk verschil hebt tussen het min toerental en max toerental en een zo stabiel mogelijke temp creëert.

P.S. die spiraal op de fancontroler meet de temperatuur deze moet dus in de schaduw zodat dit meetelement niet zelf wordt opgewarmd door stralingswarmte.. (wc rolletje eromheen)

Comment

Is het deze?
            EASY_ANALOOG_12A_4ac75ab7920ad_4.png

De EASY ANALOOG is een professionele electronische snelheidsregelaar met draaiknoppen voor een eenvoudige bediening.

Met de draaiknop wordt de gewenste temperatuur ingesteld. Is de gemeten temperatuur hoger dan de gewenste temperatuur, dan zal, naargelang de grootte van de ingestelde reactietijd, een snelle of trage modulatie van het toerental plaatsvinden, en dit tussen de vooropgestelde minimum en maximum toerentallen. Dit gebeurt in stappen van 0,3V. Een maximaal toerental wordt bereikt bij temperatuursverschillen van 5°C en meer. Om een té snelle reactie te vermijden wordt om de 5 seconden gemeten.

De ingestelde procentuele waarde wordt als spanning afgegeven. De laagste uitgangsspanning bedraagt 80V, welke correspondeert met 1%, en 100% stemt overeen met 230V. Bij 0% wordt de ventilator uitgeschakeld.

Technische gegevens

Temperatuurbereik: 0-70°C

Uitgangsspanning: 80 - 230VAC

Laststroom: max. 12A
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
            X