HELP Mijn plant doet vreemd.
Collapse
X
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Dat betekend een bladluis (dat is de kwaaie) waar een parasiet in zit, vaak een sluipwesp. (dat zijn de goeie)
De sluipwesp heeft een ei gelegd in de bladluis en daar komt weer een sluipwesp uit.
Of het echt zo'n beestje is weet ik niet, de foto's zijn te onduidelijk voor mij. Het lijkt op een insect dat zich niet zo goed voelt.
Als je een bekertje water hebt met een drupje zeep erin kun je ze daar in laten vallen.
Dan zinken ze meteen en hoef je ze niet te pletten voor je er een goeie foto van kunt maken
Comment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Hey ik heb fotos gemaakt op jou manier dus zonder ze te pletten. Weet iemand wat het is? En hoe bestrijd ik die beestjes?
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Als het de bladluis is wat zouden jullie me aanraden? Ik heb een site gevonden met tal van oplossingen alleen wat s het beste? https://omaweetraad.nl/tuin/bladluis Zit in 3-4 week topjes beginnen wat beter uittezien. Foto komt laterLast edited by Rdammmer; 9 September 2015, 14:25.Comment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Het lijkt me een soort wants.
Maar het is erg wazig man, ik weet niet waarmee je foto's maakt maar da's geen aanradertje qua camera.
De jpeg is opgeslagen met quality=65, lage resolutie denk ik, dat helpt wel.
Of dat een planteneter of beestjes-eter is zou je even moeten uitzoeken, bijvoorbeeld hier of hier, of met google afbeeldingen.Comment
-
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Mischien eerst een tutorial zoeken voor een goede foto schieten??.. Kan je even eerst de foto scherp stellen alvorens je hem neemt of is je glas zwaar smerig. Want me nokia 3210 kon volgens mij mooiere fotos schietenComment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Nee helaas weet k het nog steedts niet wat het is/was. Wel heb ik 3teentjes knoflook in de aarde gelegt en nu heb ik 2-3dagen geen beestje(s) meer tegen gekomen gelukkig. Ik zal vandaag wat fotos shooten van mn kleine topjes
.
Kan iemand mij vertellen hoelang ik nog ongeveer moet? Ik ben bang dat ik straks telaat of tevroeg oogst, sommige topjes hebben al meer dan 80% bruine haartjes.... ik load nu wel ff wat nieuwere fotosAttached Files- 20150914_135228.jpg (90,4 KB, 19 views)
- 20150914_135215.jpg (110,7 KB, 20 views)
- 20150914_135206.jpg (122,7 KB, 20 views)
- 20150914_131616.jpg (149,3 KB, 20 views)
- 20150914_123530.jpg (102,1 KB, 20 views)
- 20150918_191810.jpg (74,2 KB, 15 views)
- 20150918_191739.jpg (77,9 KB, 15 views)
- 20150918_145731.jpg (70,3 KB, 16 views)
- 20150918_145724.jpg (82,1 KB, 15 views)
- 20150918_145718.jpg (71,2 KB, 15 views)
- 20150918_145702.jpg (55,7 KB, 14 views)
- 20150918_145652.jpg (76,0 KB, 14 views)
- 20150918_145643.jpg (76,7 KB, 13 views)
- 20150918_142040.jpg (37,4 KB, 13 views)
Last edited by Rdammmer; 18 September 2015, 18:29.Comment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Kan iemand me vertellen of ik al mag gaan oogsten?Comment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Een week of 4 nog gok ik eens. Aan de budontwikkeling te zien staan ze eind bloeifase 1 en gaan nu de afbloei in.Comment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Bedankt flint ik was al gestopt met bloeivoeding geven 7dagen geleden. Zou ik gewoon weer verder gaan met bloeivoeding geven dus?. Had verwacht dat ze al byna klaar waren haha dus niet... 80% van de haartjes zijn wel bruin of ben ik nou gek? Had wel gelezen dat je niet altijd na de haartjes moest kijken. Nou bedankt iig flint
GreetzComment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
Naja, een week of 4 a 5 geleden zat de bloei er net in. tot die tijd zie je op de foto's dat ze steeds bezig was met de aanmaak van nieuwe bloemetjes, dat noemen we bloeifase 1. Het lijkt aan de hand van de foto's er op dat ze daar nu ver mee klaar is en nu aan de afbloei begint, dat noemen we bloeifase 2.
Zie het als een blauwe druivenstruik, die maakt eerst allemaal kleine bloemetjes wat druifjes worden, dat is bloeifase 1. Nu zijn ze wel nog groen en moeten nog rood/blauw worden, afrijpen. dat noemen we bloeifase 2.
Niet naar bruinheid van pistels (een plant heeft geen haren) kijken die kunnen door diverse oorzaken vroegtijdig verbruinen en is geen indicatie voor de rijpheid van de hars waar het uiteindelijk allemaal om gaat. Kijk dus naar de trichomen.Comment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
Hey ,
Hier nog even wat fotos van me vrouwtje,
Ik kwam van de week een erg bruinblaadje tegen daar in de buurt van de hoofdtop(eerstefoto)
Deze zat erg goed verstopt, heb m eruitgeknipt maar het leek erg veel op toprot. Maar als k goed kijk vindt ik geen toprot.. zit toprot echt alleen in de top alleen of ook soms op een blad?
(Heb vn de week een vergrootglas besteld helaas heb ik m tot heden nog niet ontvangen) is het beetje met de blote oog te zien wanneer k kan oogsten? Hoop dat mijn vergrootglas maandag (morgen) aankomt,anders even bellen.
Vraagje er komt nachtvorst aan(vannacht al gehad)
Wat is het beste? Buiten laten staan of na binnen brengen?
En nog een vraag dat splitten(met mes in de onderkant insteken en een potloot instoppen) kan ik daar al aan beginnen? Of s dat nutteloos voor mij?
Danku dames en heren !Attached Files- 20151011_102229.jpg (117,1 KB, 19 views)
- 20151011_102222.jpg (125,4 KB, 17 views)
- 20151011_102139.jpg (98,2 KB, 17 views)
- 20151011_102133.jpg (167,2 KB, 16 views)
- 20151011_102123.jpg (153,3 KB, 16 views)
- 20151005_152303.jpg (115,8 KB, 15 views)
- 20151005_152256.jpg (108,2 KB, 15 views)
- 20151005_152244.jpg (109,6 KB, 14 views)
- 20151005_152234.jpg (133,5 KB, 14 views)
- 20151005_131859.jpg (123,1 KB, 16 views)
Last edited by Rdammmer; 11 October 2015, 09:54.Comment
-
Re: HELP Mijn plant doet vreemd.
UpdateComment






Comment