Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    klaar?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, een vraagje:
    Ik weet niet meer precies wanneer mijn plant is begonnen met bloeien en hij ziet er al lekker vet uit. Maar is hij ook al klaar om te oogsten? Ik heb begrepen dat de bloemen bruin moeten worden maar ik ben kleurenblind. S.v.p. kijk ff naar de foto en geef me een advies. Bij voorbaat dank!
    Attached Files

    #2
    Re: klaar?

    Ik zou ze nog wel even laten staan. Verder kunnen pistels verbruinen door vele oorzaken ook vroegtijdig als de hars nog niet rijp is. Oogsten doe je dus op trichomen en niet op bruinheid van pistels.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-Trichomes

    Comment


      #3
      Re: klaar?

      Bedankt! Hoe lang ongeveer, denk je?

      Comment


        #4
        Re: klaar?

        Vanaf deze foto's kan ik je trichomen niet beoordelen. Koop een juweliersloep die 10 x vergroot en bekijk regelmatig de trichoomharsbollen. Rest van hoe dat gaat staat in de link die ik je gaf.

        Comment


          #5
          Re: klaar?

          Doe ik.

          Comment


            #6
            Re: klaar?

            Oorspronkelijk geplaatst door fvanmunster View Post
            Hallo allemaal, een vraagje:
            Ik weet niet meer precies wanneer mijn plant is begonnen met bloeien en hij ziet er al lekker vet uit. Maar is hij ook al klaar om te oogsten? Ik heb begrepen dat de bloemen bruin moeten worden maar ik ben kleurenblind. S.v.p. kijk ff naar de foto en geef me een advies. Bij voorbaat dank!
            Bij de eerste is het duidelijk dat blaren al redelijk aan het vergelen zijn: dwz dat het einde van eraan komt. Maar je kunt nu oogsten in principe, al is elke dag extra bloei nog meegenomen. Zou dus vooral naar buienradar.nl kijken om te weten hoelang het nog droogblijft. Ik zelf verwacht regen nacht van zaterdag op zondag. Ga dus wachten met kappen tot zaterdag.
            ps: ik veronderstel dat ze buiten in volle grond staan... al kan ik dat niet zien

            succes!

            Comment


              #7
              Re: klaar?

              Sinds wanneer is vergelen van je blad een maat van rijpheid van de wiet? Zeker sinds men oogst op de bruinheid van de "haren" (Pistels)??

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: klaar?

                  Dat een plant vergeeld op het einde is een vrij normaal iets maar vergelen kan ook door tekorten of blokades eerder in de teeld komen vandaar dat ik reageerde en aangaf dat je toch echt naar de trichomen moet kijken voor je oogstmoment. Ze zijn ver klaar dus niks meer gaan voeden nu enkel water geven en je oogstmoment bepalen aan de hand van de trichomen.

                  Comment


                    #10
                    Re: klaar?

                    Zou der zolang mogelijk laten staan zeker als je nog goed weer daar gaar krijgen check je plant goed elke dag voor al de toppen op top rot
                    Maar Mannnnnnnnnnnnnn wat heb jij een mooie plant
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11

                      Comment

                      Bezig...
                      X