Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4,5 weken in bloei en ik zie al meerdere bruine meeldraden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4,5 weken in bloei en ik zie al meerdere bruine meeldraden?

    Korting op 420shop
    Help moet ik mij zorgen maken? Ze staan 4,5 weken in bloei maar heeft gister een nacht gehad van maar 8uur in het donker.. is het vocht of zijn ze dan al bijna klaar? Hoop het niet want de topjes zijn zeer klein dit is overigens mn eerste kweek.

    Ik hpor graag wat van jullie medekwekers

    Gr
    Attached Files

    #2
    Re: 4,5 weken in bloei en ik zie al meerdere bruine meeldraden?

    Verkleuring van de meeldraden (calyxes) gebeurt wel vaker. Dit kan komen door de soort dat je kweekt, een warme kweekruimte(indoor) , oude meeldraden, ... Dit kan geen kwaad. Voor oogsten moet je kijken naar kleur vd trichomen en kijken naar de plant in zen geheel.


    Correct me if im wrong ,

    verder zien ze er goed uit! Nog mooi groen, geen paarse steeltjes. Mooi zo!

    groetjes

    Comment


      #3
      Re: 4,5 weken in bloei en ik zie al meerdere bruine meeldraden?

      Dat is goed om te horen! Zeg ik met een grote grijns op mn gezicht. Bedankt voor de duidelijkheid!!

      Groetennn

      Comment


        #4
        Re: 4,5 weken in bloei en ik zie al meerdere bruine meeldraden?

        I correct, of voeg toe. Te hoge LV of bestoven pistels worden ook snel bruin. Het eerste geeft u toprot, het tweede zaden ipv wiet.

        Comment


          #5
          Re: 4,5 weken in bloei en ik zie al meerdere bruine meeldraden?

          Oorspronkelijk geplaatst door vdb03 View Post
          Correct me if im wrong ,

          Verkleuring van de meeldraden (calyxes) gebeurt wel vaker. Dit kan komen door de soort dat je kweekt, een warme kweekruimte(indoor) , oude meeldraden, ... Dit kan geen kwaad. Voor oogsten moet je kijken naar kleur vd trichomen en kijken naar de plant in zen geheel.




          verder zien ze er goed uit! Nog mooi groen, geen paarse steeltjes. Mooi zo!

          groetjes
          Die foutief benoemde "haren" van de vrouwelijke bloem zijn stampers (bestaande uit stempel en stijl), ook wel pistels genoemd. Mannelijke bloemen hebben meeldraden met helmhokjes (dat wat uit die open gesprongen balletjes komt) maar een vrouwelijke plant heeft dus zeker geen meeldraden en een meeldraad is geen calyx. Een calyx is het onbevruchte vruchtbeginsel, bij cannabis ook wel foutief het zaadhoesje genoemd.


          Aan de bloeiontwikkeling te zien moeten die nog wel een maand of 2 overigens.

          Er zijn legio oorzaken van vervroegt verbruinen van de pistels zoals:

          - Er met je zweetjatten aanzitten!
          - Een botrytis sporen aanval, (ze verbruinen dan niet maar verschrompelen vanuit de punt , later verpulveren ze dan gewoon. Dit zien we vaak bij de eerste jonge bloei. De schimmel dringt dan via de beschadigde pistel (omdat je er met je tengels aanzat) de plant in. De plant reageert hierop en zet de tegen aaval in en damt de schimmel in. Een vitale plant kan zoon aanval dus een halt toeroepen maar de schimmel blijft echter sluimerend aanwezig. Zakt haar weerstand richting de oogst, herfst, dan kan de schimmel alsnog uitbreken! Had je er vanaf gebleven had je het voorkomen)
          - Lage, hoge en/of sterk schommelen tussen beide kan ook een oorzaak zijn, je klimaat dus.
          - Overvoeden kan ook je pistels vroegtijdig doen verdrogen,
          - Bij een bestuiving van een stempel op de pistel zal een stuifmeelkorrel binnen 6 uur een stuifmeelbuis, door de stijl richting het onbestoven vruchtbeginsel groeien om daar de daadwerkelijke bestuiving van de eicel te laten plaatsvinden. De pistel verbruind en verschrompeld dan ook binnen deze 6 uur, ja kan aan de verbruining dan zien hoever de stuifmeelbuis is.
          - Vaak wordt te kort op de lamp vergeten als oorzaak of in te harde luchtstroom staan.


          Ik bn zeker en paar oorzaken vergeten maar bovenstaande is enkel om nog maar eens duidelijk te maken dat de bruin, of rood, of paarsheid van de pistels eigenlijk geen goede indicatie is voor je oogstvenster. Ja kan niet zeggen dat als de pistels bruin ziijn dat dan de hars ook rijp is. Anders om wel, Als de trichoomharsbollen rijp zijn heb je nog maar nauwelijks nieuwe witte pistel aanmaak (dubbelbloei buiten beschouwing gelaten)

          Grtz FLint.
          Last edited by FlintStoned; 10 September 2015, 03:41.

          Comment


            #6
            Re: 4,5 weken in bloei en ik zie al meerdere bruine meeldraden?

            Thanks Flint!!

            Comment

            Bezig...
            X