Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

    Korting op 420shop
    Vanwege de tegenvallende opbrengst en rot bij autoflowers, wil ik eigenlijk volgend jaar toch een eens poging doen, om een paar tegels uit me tuin te halen, en een plant of twee in de volle grond te zetten.

    Omdat er onder de tegels vooral zand ligt, zal ik iets van aarde moeten storten, maar daar kom ik wel uit.
    ( kuil graven, zak aarde leeg gooien en klaar, Ik denk aan 50 liter aarde per plant)

    Door het lezen op dit foum, lijkt early skunk mij wel wat, maar volgens sensi seed is dit een hoge plant.

    Probleem wat ik daar mee heb, is dat ik liever niet heb dat de planten zichtbaar worden vanaf de straat.
    Hoewel je van af de straatkant niet bij mijn tuin kan komen, wil ik niemand op ideeen brengen.
    ( dat was ook een reden om autoflowers te proberen)

    Hoe houd ik mijn buitenplant onder de twee meter ?

    Natuurlijk heb ik me ingelezen, maar wat nou de makkelijkste en beste manier is ?

    Ik zelf zit te denken om gewoon laat te beginnen. (eind mei begin juni)

    Word mijn plant minder hoog als ik ga toppen en of dieven ? En hoeveel keer zou ik dat dan moeten doen ?
    Of zijn er simpele manieren om de hoogste takken op een gegeven moment horizontaal te laten groeien ?
    Ik heb daar wel eens iets over gelezen, maar niet hoe je dan dan doen moet.

    Of ga ik beter voor een soort die minder hoog word ?
    Mijn eventuele keus volgend jaar voor early skunk, is dat ook op dit forum bevestigd is, dat deze redelijk goed tegen schimmel kan.


    Tot slot hoor ik graag de mening van de kwekers hier over de sterkte van buiten wiet tov coffee shop wiet.

    En ene beweerd dat buiten wiet sterker is. De ander dat je buiten nooit een net zo sterke wiet krijgt als binnen onder een lamp.
    Hoewel ik niet helemaal ontevreden ben over de sterkte van de twee autoflowers (notherlights) komt het qua sterkte niet echt in de buurt van coffee shop wiet.

    Dit jaar is pas mijn tweede kweek, dus ik heb nog genoeg te leren, maar ben wel benieuwd naar de ervaring van de (buiten) kwekers hier.
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Re: Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

    Ik zou de planten in een pot zetten en niet in de volle grond. Op deze manier kun je de grootte van de planten beter beheersen en kun je ze evt. ook nog verplaatsen, mocht dat nodig zijn. (Bij stormachtig weer bv).

    Door te toppen kun je ze idd nog wat lager houden, dan groeien ze wat meer in de breedte.

    Over de sterkte van buitenwiet vs coffeeshopwiet kan ik je verder niet adviseren, dus dat laat ik aan de medeforummers over.

    Volgend jaar is nog een eind weg, dat is lang wachten. Of kweek je ook binnen?

    - Lacy.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

    Comment


      #3
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

        Je zegt zelf dat er alleen zand onder je tegels ligt. Dus je bepaald het zelf dan alsnog door je liter grond zelf te bepalen. Dus dat zou ik dan lekker doen
        Je kan je pot eventueel ingraven he... zodat je je je ruimte niet verliest en wel zelf de inhoud bepaald.
        Toppen en dieven kan inderdaad. Alleen moet je wel rekening houden met schimmels en virussen die binnen in je plant kunnen komen via de wonden...
        Maar her en der staan genoeg middeltjes om die wondjes af te dekken...

        Ik heb mijn skunk 1x getopt en vervolgens een scrog gemaakt. De hele constructie bij elkaar heeft me zo'n 20 euro gekocht een 2 uur martelen met mn zus.
        Misschien is dat voor jou een idee?
        jointjedraaien.nl/wietforum/threads/39056-Wunkies-eerste-eigen-kweek-So-exiteddd-lt-3

        Love,
        Wunkie
        Life's a bitch and then you die.
        So fuck the world and lets get high.

        Comment


          #5
          Re: Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

          Die scrog is alvast een goed idee. Dat zorgt er ook voor dat de wind beter door de plant kan waaien.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

            DSC_000001.jpgMet dieven blijven ze niet lager Met toppen wel. Je kan zo vaak toppen als je wil. Buiten toppen geeft wel een verhoogste schimmelinfectiekans.

            Deze was een keer of 7 getopt.
            2014-07-13.jpg

            Comment


              #7
              Re: Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

              Die kale tak herinner ik me nog.

              Toppen lijkt dus een goed idee, als het weer mee zit. Mooie brede planten.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #8
                Re: Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

                Vet mooie plant ja.... is telkens dezelfde Gps.. (;

                Wat haal je daar zoal vanaf?

                Comment


                  #9
                  Re: Planten mogen niet te hoog worden, en coffee shop wiet vs buitenkweek

                  Ik weeg mijn wiet eigenlijk nooits meer het gaat uiteindelijk toch allemaal op in rook en as. Doordat je met toppen ze mooi breed en laag krijgt vangt veel blad direct licht. Zeker in een hoog ommuurde tuin kan dat voordeliger zijn dan een kerstboompje. Zeker als je enkel de ochtend of middagzon hebt.

                  Toppen geeft wel ook telkens stilstand en het is telkens een infectiebron voor schimmels. Als je redelijk vroeg in het jaar begint heb je echter meer dan genoeg tijd om meermaals te toppen.

                  Comment


                    #10
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment

                    Bezig...
                    X