Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blad probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding: blad probleem

    Korting op 420shop
    Hallo daar,
    Ik heb een foto gemaakt van een probleem op mijn blad, de een zegt magnesium tekort, de ander calcium enz.
    ik kweek op aardemix met cocos en mijn voeding is alles van biobizz.
    de pland moet denk ik nog 3 weken bloeien dus wat kan ik er aan doen?20150927_223820.jpgZiek blad.jpg

    en de onderkant van het blad20150927_211400.jpg
    Ik heb geprobeerd dit op een forum van jointjedraaien (bladproblemen) te zetten maar dat lukte niet!

    #2
    Re: blad probleem

    Zonder je opstelling kunnen we weinig zeggen, lamp en hoe hoog hangt ze, aan de kleur te zien hebben ze genoeg stikstof.
    Wel zie ik op de eerste twee foto's een paar dorre puntjes en 'lichtjes' krullende bladtipjes.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: blad probleem

      Lijken kalkplekjes en het blad oogt erg donkergroen. Je geeft aan aarde en cocos door elkaar gemengd te hebben. Aan de cocos bind zich een boel voeding en de cocos onttrekt water aan je aarde. Of je kweekt op aarde of je kweekt op cocos. Cocos door de aarde heeft enkel vele nadelen.

      Comment


        #4
        Re: blad probleem

        Ze staat onder een 400watt lamp Son-t-plus op 60cm afstand

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Bedankt Flinstoned voor je reactie!
        De volgende keer zal ik alleen nog maar cocos nemen. De planten, het zijn er maar 8 staan in 20l potten en ik geef ze 25% van wat aangegeven staat om mee te geven in de wateroplossing.

        Comment


          #5
          Re: blad probleem

          Ik heb nog eens 2 foto`s gemaakt en een beetje uitvergroot!
          lijkt dit niet op een zuigend iets?
          20150929_213634-1.jpg20150929_213639.jpg

          Comment


            #6
            Re: blad probleem

            Ziet er totaal niet dramatisch uit, minder druk maken denk ik.
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              #7
              linkje>

              Ik zie trouwens in je andere topic dat ze nog wel een week of vijf moeten.
              In een kweekverslag kun je alles posten, ook als je problemen hebt, dan kunnen we tenminste alle info zien.
              Nu maak je een nieuw topic zonder alle info die er toe doet.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: blad probleem

                QnQ bedankt voor je reactie!

                Ik gebruik van biobizz de biogroei, fishmix, algenmix, biohaeven, biobloom en topmax. Van alles 25% van wat beschreven staat en om de 2 waterbeurten, 1 waterbeurt (soms ook 2) alleen maar kraanwater. Ik had gelezen dat ik me om de ph niet druk hoefde te maken als ik met biobizz kweek. mijn aardemix bestaat uit potgrond 35%, cocos 35%, perliet 15% en hydrokorrels 15%. Ik vind de blaadjes zelf ook erg donkergroen en heb nu de afgelopen 2 waterbeurten alleen kraanwater gegeven wat ik een dag eerder in de kan doe. Die vlekken op de bladeren aan de boven en onderkant worden erger en ik wil mijn plantjes tot op de laatste dag kerngezond houden maar dat gaat denk ik niet lukken. in je linkje lees ik dat er in de alg mic, bioheaven en topmax calcium, magnesium zitten misschien dit nog minimaal toevoegen de paar laatste waterbeurten.
                hier een paar foto`s van hoe ze er nu uitzien.20150927_211136-1.jpg20150927_211117.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: blad probleem

                  Je kalkbuffer is gewoonweg op. Zeker als je kraanwater niet aanzuurt dan verbruik je dus snel de kalkbuffen in aarde. Gezien jij maar heel weinig aarde hebt en de rest een leeg medium is waar geen kalk in zit loop je nu dus tegen een kalk gebrek aan en waarschijnlijk nu ook tegen schommelende bodem PH. Voortaan of grond of cocos kiezen niet door elkaar gaan kappen. Voeding voor op coco's (waar geen kalk in zit) bevat daarom ook Ca en Mg. Voeding voor op grond bevat dit niet of minder omdat het reeds in de grond zit.

                  Comment


                    #10
                    Re: blad probleem

                    Ok thanks Flinstoned!
                    Ik ga proberen dit nog voor 5 dagen bij te voeden met bioheaven, topmax en biobloom daar zit Ca en Mg in.

                    Comment


                      #11
                      Re: blad probleem

                      Zou ik niet meer gaan doen. Voor die kalk opneembaar is is de plant geoogst. Ik zou die de rit lekker zo laten uitzingen en meenemen dat cocos onder je aarde geen voordelen geeft!. Nog 1 x voeden en dan Lekker op water zetten en laat het maar herfst worden.

                      Comment


                        #12
                        Re: blad probleem

                        Wauw, 3soorten voeding

                        staat dat in de cannabisvoedingspiramide ofzo?
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          #13
                          Re: blad probleem

                          idd ik geef ze nog 1x voeding en dan alleen maar kraanwater.
                          Bedankt allemaal voor jullie reactie!

                          Comment

                          Bezig...
                          X