Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gavita pro 1000 Watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: gavita pro 1000 Watt

    Korting op 420shop
    beste lezers,

    graag wil ik voor de kweek een gavit pro 1000 watt aanschaffen.
    deze lamp is dimbaar van 600 watt tot max 1150 watt.
    ik heb overal gezocht en veel gelezen maar krijg ze niet gevonden waar ik ze kan bestellen.
    begreep uit wat posts dat gavita al zijn producten terug heeft gehaald ivm wetswijziging in nederland.

    kan iemand mij wat informatie geven / bestel linkje / iets ?

    thanks alvast.

    #2
    Re: gavita pro 1000 Watt

    Van waar ben je zo "ongeveer" ?
    Heb je de mogelijkheid om erom te gaan of moet er bezorgt worden ?


    Verzonden vanaf mijn "iPhone 6" met Tapatalk vanuit Groenland

    Comment


      #3
      Re: gavita pro 1000 Watt

      maakt denk ik niet veel uit.. bij dat adres waar je het over hebt kan ik daar ook de rest aanschaffen ?

      Comment


        #4
        Re: gavita pro 1000 Watt

        Waarschijnlijk wel

        Comment


          #5
          Re: gavita pro 1000 Watt

          mag ik dan een adres ontvangen is dat niet mogelijk ? of private via mail of schend ik dan de regels van dit forum ?
          of raden jullie toch eerder 2 x 600 watt aan?

          heb enorm veel gelezen over de gavita pro 1000 watt (dimbaar 600 watt / 1150 watt).
          veel informatie gelezen hierover dankzij vele kweekverslagen die aanwezig zijn.

          iemand hier nog wat leuke know hows over ?
          Last edited by indoor88; 1 October 2015, 20:51.

          Comment


            #6
            Re: gavita pro 1000 Watt

            Waarom zou je je blauw betalen aan elektriciteit als je meer dan genoeg haalt van 1 600?

            Comment


              #7
              Re: gavita pro 1000 Watt

              Omdat ik 1 keer wil kweken en dan een goede voorraad heb zodat ik de opstelling weer kan opruimen en in de kast kan houden totdat t weer op is

              Comment


                #8
                Re: gavita pro 1000 Watt

                De vraag of 2x600 of 1x1000 beter is hangt vooral af van het oppervlak waarop je kweekt.
                2x600 is in theorie goed voor een oppervlakte van 120x240, 1x1000 voor ongeveer 150x150
                Da's een groot verschil in ruimte.

                Met Zulke vermogens kweken vergt ervaring en veel grotere investeringen, want alle materialen worden ook een stuk duurder.
                Je hebt grotere afzuiging nodig, inblaas misschien zelfs wel, en een groter filter.
                Een 1500-2000 kuub filtertje weegt zo'n 40KG die hang je al niet meer aan het plafond van een tentje.

                Met die verlichting kun je een kilo wiet kweken.
                Een kilo wiet in huis hebben is ook strafbaar, bovendien -als ik naar mezelf kijk- is het best veel.
                Dan zou je in je eentje 3 gram per dag moeten roken, voor een jaar lang.

                Kweken is een verslaving op zich, het is zo leuk om te doen, als het de eerste keer goed gaat, dan ruim je je tent niet op, dat kan ik je wel garanderen

                Alles is te koop, als je even via Google zoekt vind je tientallen online shops waar je dit soort dingen kunt bestellen.
                Groter is niet altijd beter
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: gavita pro 1000 Watt

                  Bedoeling is inderdaad 150x150 met een gavita pro 1000, 1500m3 afzuig, 800m3 inblaas, 1000m3 filter, toevoer lucht rechtsreeks vanuit buiten, afblaas aansluiting op schoorsteen.

                  krijg de aanschaf van gavita echt nergens te vinden... Help

                  Comment


                    #10
                    Re: gavita pro 1000 Watt

                    De lamp alleen al kost u bijna 500 euro. Daar had ik zowat mijn hele set voor met evsa. Ik wil ook geen 365 dagen op 365 een tent draaien hebben, kan ook gewoon niet met vakantie etc. Ik doe twee rondes onder 600 in de winter en dat volstaat meer dan voldoende. Het is de investering gewoon ni waard puur voor persoonlijk gebruik. Plus je maakt het jezelf echt moeilijk. Zoals QnQ zegt, die filter alleen al is serieus zwaar. Dat gaat lawaai maken ook. Plus je geraakt er sinds de nieuwe wet niet meer zo gemakkelijk aan.
                    Het is sowieso gemakkelijker om te kweken onder 2 keer 600. Ga je gemakkelijker aan die kilo komen. Opp is veel groter en toch effectief belicht. Voor die 0,2 kilowat meer per uur...

                    Echt nergens? Genoeg belgische growshops die ze nog hebben.

                    Comment


                      #11
                      Re: gavita pro 1000 Watt

                      ik moet je wel gelijk geven inderdaad! zat even een ''fake'' bestelling te maken en kom al snel uit op €2000,- ... voor een complete opstelling.
                      vind alleen nog even lastig te bepalen wat ik allemaal nodig heb aan onderdelen wanneer ik voor 600 zou gaan.. wat hoort allemaal bij elkaar?

                      voor de verlichting zou ik denken:
                      600 watt lamp, adjust a wing kap, elektr ballast?, davin schakelkast, aansluitsnoeren, 1500m3 afzuig (buiten tent) 1500m3 filter (binnen tent indien nodig verstevigen met wat houten balken) mag geen geur uit komen en wil de afzuiging op minimale touren kunnen draaien en ook ivm temperatuur, ph meter, ec meter, ventilator met klip, brandbeveiliging, luchtkanalen, slanklemmen, voeding.....

                      Comment


                        #12
                        Re: gavita pro 1000 Watt

                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte

                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: gavita pro 1000 Watt

                          na een tijdje verder te zoeken / lezen / wikken en wegen ben ik tot de volgende set up gekomen.
                          graag hoor ik wat jullie ervan vinden. heb gekozen voor een extra grote filter (omdat ik absoluut niet wil dat er ook maar een geurtje vrij komt.
                          heb ook gekozen voor een extra grote afzuiger zodat (mocht ik meer lucht af moeten voeren i.v.m de warmte dit ook makkelijk kan en de afzuiger nooit op volle kracht hoeft te draaien)
                          keuze is toch gevallen op een 1000 watter dimbaar van 600 tot max powerboost 1200 watt (mits er genoeg wordt afgezogen).

                          dimlux expert series el ump 1000 watt / 400 v. (dimbaar 600 watt met 7 standen tot 1200 watt)
                          mammoth pro 150 150x150x200 (wil graag genoeg ruimte over houden waarin ik kan werken)
                          nicotra mdf softbox 1500m3 (extra capaciteit zoals hierboven verteld)
                          koolstof filter can lite 1500m3 (extra groot zoals hierboven vermeld)
                          sonoconnect buis 254mm 2 x 10 meter (wil afzuiging aansluiten op ongebruikte schoorsteen)
                          4 x slangklemmen (060 / 325 mm) aanlsuiten sonoconnect buis op filter / afzuiger en afzuiger en op schoorsteen.
                          davind relaiskast dv12 k 2 x 600 watt + kachel
                          fanline fan controller thermostaat fct 1500
                          thermo / hygrometer digitaal met externe sensor
                          ph meter
                          ec meter
                          rope ratchet opangsysteem (om lamp mee op te hangen)
                          2 x 1 meter kettingen om filter op te hangen
                          rol ductape (voor eventuele afdichting )
                          2 x brand veiligheid ( in de tent en bij relaiskastje )

                          hiernaast:

                          1 x 20 cm diameter gat in het dak voor aanvoer van verse buitenlucht die onder de dakpannen passief de tent binnen komt. mocht dit te weinig zijn zal er een kleine buisventilator opkomen voor actieve toevoer van verse lucht. ga ervanuit dat dit niet nodig is omdat ik een grote afzuiger aan het eind heb staan.

                          dit allemaal bij elkaar komt uit op een aanschaf van €1500,-.
                          het is een aardig bedrag maar wel gelijk goed allemaal.
                          Last edited by indoor88; 9 October 2015, 18:28.

                          Comment


                            #14
                            Re: gavita pro 1000 Watt

                            Volgens mij probeer je snel rijk te worden en heeft iemand je iets wijsgemaakt ken.
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #15
                              Re: gavita pro 1000 Watt

                              Je koopt geen 150x150 tent met 1000 watter om ruimte te hebben om in te werken. Die 1000 belicht heel die opp. Als je ze niet gaat vol zetten dan is die 1000 weggegooid geld. Had een 600 ook gegaan. Kost je setup de helft. In een tent heb je sowieso geen ruimte om je te keren. Daarom zit er een rits in. Snap uw opzet dus ni echt, maar het is uw geld natuurlijk.

                              Comment

                              Bezig...
                              X