Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten te groot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten te groot

    Korting op 420shop
    Hallo vriendjes en vriendinnetjes.

    Ik heb 16amnesia stekjes op 100x100cm staan.
    Ik heb ze 14dagen laten voorgroeien op 18 uur en daarna de klok omgezet. Ze zijn echter zo hard gegroeid dat ze nu te dicht bij de lamp komen en de onderste vertakkingen krijgen nu bijna geeb licht. Ze staan nu 11dagen in de bloei en er zijn nog geen toppen. Wat kan ik het beste doen?
    1: onderste vertakkingen wegknippen aangezien deze toch niks gaan opleveren.
    2: bovenste vertakkingen bij snoeien zodat de rest van de planten weer licht krijgt.
    3: niks doen

    Bij voorbaat dank.

    #2
    Re: Planten te groot

    Je kan de onderste wegknippen en opnieuw stekken van maken.

    Een beetje opkuis kan je altijd doen ,doe ik ook ,je kan er ook een soort van draag rondzetten en je takken erdoor steken ,soort van scroggen maar dan rond de plant en niet boven de plant.

    Toevallig foto's ?


    Verzonden vanaf mijn "iPhone 6" met Tapatalk vanuit Groenland

    Comment


      #3
      Re: Planten te groot

      tot dag 12 bloei top ik een amnees nog,ook kan je nu nog de plant knakken en buigen.koop wat bamboe stokken en zet ze in de potten,bepaal dan de hoogte die je plant maximaal mag worden,en knip je stokken op die hoogte af.dan alle hoofdtoppen toppen,en knak ze voorzichtig tot ze verticaal staan,laat ze zo een dagje staan,en de volgende dag doe je een binddraad om je bamboe op het hoogste punt.leid het draadje naar je geknakte top en ondersteun deze een beetje.dan alle dunne zijtakjes van onder wegsnoeien en je ben klaar voor de bloei.Omdat je er zoveel op een m2 heb gaan de planten met elkaar vechten om het lichtvolgende keer maar 9 of 12 zetten.ook te veel water zorgt er in het begin voor dat je plant gaat rekken.dus niet te nat zetten.succes
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Re: Planten te groot

        Ik denk dat kankken, toppen of scroggen geen nu heeft. Ze zijn niet zo zeer te hoog, maar het onderste deel krijgt geen licht. Dus dan ga ik dan gewoon wegknippen. Bedankt

        Comment

        Bezig...
        X