Ben kort geleden begonnen met het verzamelen van zoveel mogelijk informatie omtrent het kweken van planten. Heb een verslag voor mezelf geschreven hoe ik het wil gaan aanpakken. Daarbij zijn een aantal vragen naar boven gekomen waar ik moeilijk antwoord op kan vinden via google en dit forum. Aangezien ik geen ervaring heb wil ik toch proberen de eerste keer zo goed mogelijk aan te pakken om daar weer nieuwe ervaringen op te doen. Willen jullie naar mijn lijst met vragen kijken en hopelijk hiervan een paar beantwoorden? Bij sommige vragen zul je je waarschijnlijk afvragen of ik er überhaupt wel aan moet beginnen maar ik ben vastberaden om het te leren. Jullie zijn ook ooit vanuit het niets begonnen 
- Hoelang duurt de ontkiem fase? Wanneer weet ik wanneer ik naar de groei fase kan overstappen?
- Moet ik al voeding gebruiken tijdens de ontkiem fase?
- Hoelang duurt de groei fase? Wanneer weet ik wanneer ik naar de bloei fase kan overstappen?
- Hoelang duurt de bloei fase?
- Hoeveel zaadjes plant ik wanneer ik er zeker van wil zijn dat ik 4 gezonde vrouwtjes overhoud?
- Hoe vaak controleer ik gedurende de ontkiem fase of het substraat nog vochtig genoeg is wanneer ik zaadjes laat ontkiemen onder een lamp?
- Hoe vind ik de juiste balans tussen water/zuurstof voor mijn substraat?
- Heb ik het goed begrepen dat je in de bloeifase alleen in de laatste week water geeft?
- Welke kweektent raden jullie aan? Er moeten minimaal vier planten in kunnen en twee meter hoog zijn.
- Zit er bij een kweektent een luchtvochtigheid meter?
- Welke basisvoeding, enzymen en PK booster raden jullie aan?
- Wat is PH waarde?
- Wat is EC waarde?
- Hoelang duurt de ontkiem fase? Wanneer weet ik wanneer ik naar de groei fase kan overstappen?
- Moet ik al voeding gebruiken tijdens de ontkiem fase?
- Hoelang duurt de groei fase? Wanneer weet ik wanneer ik naar de bloei fase kan overstappen?
- Hoelang duurt de bloei fase?
- Hoeveel zaadjes plant ik wanneer ik er zeker van wil zijn dat ik 4 gezonde vrouwtjes overhoud?
- Hoe vaak controleer ik gedurende de ontkiem fase of het substraat nog vochtig genoeg is wanneer ik zaadjes laat ontkiemen onder een lamp?
- Hoe vind ik de juiste balans tussen water/zuurstof voor mijn substraat?
- Heb ik het goed begrepen dat je in de bloeifase alleen in de laatste week water geeft?
- Welke kweektent raden jullie aan? Er moeten minimaal vier planten in kunnen en twee meter hoog zijn.
- Zit er bij een kweektent een luchtvochtigheid meter?
- Welke basisvoeding, enzymen en PK booster raden jullie aan?
- Wat is PH waarde?
- Wat is EC waarde?

Comment