Beginner zoekt (oogst)tips =)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • elbereth
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Oct 2015
    • 3

    #1

    Beginner zoekt (oogst)tips =)

    Korting op 420shop
    Hai allemaal

    Ik ben absoluut geen professionele kweker met spullen, maar een wietgenieter die graag eens twee plantjes zelf wilde proberen te kweken.
    Ik ben echt een kweekgroentje wat dat betreft. Ik heb toch maar 2 'Amnesia Haze' zaadjes gekocht, niet de makkelijke om mee te beginnen
    scheen, maar ik probeerde het toch maar. Ik heb geen professionele spullen gekocht en enkel gelet op de temperatuur, vocht en een beetje
    de aarde en er af en toe wat dode of vergeelde bladeren afgetrokken. Verder met veel liefde verzorgd natuurlijk en zo af en toe ook zelfs
    wat klassieke muziek gedraaid, in de hoop dat het toch wat zou helpen Volgensmij ging het best goed, want inmiddels zijn ze al erg aan het bloeien.
    Volgensmij duurt het dan ook niet lang meer totdat ik ze kan gaan oogsten, maar ik hoor natuurlijk graag wat jullie er van vinden! Zie de plaatjes
    hieronder.

    IMG_20151023_103602.jpgIMG_20151023_103621.jpgIMG_20151023_103634.jpg
  • Ronthebudman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2015
    • 916

    #2
    Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

    Zo te zien nog lang niet. Check dit topic even, dan weet je meer.
    Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

    Comment

    • PotHead Sativa
      Banned
      • Jul 2015
      • 649

      #3
      Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

      Voor zoverre het duidelijk is op de foto's ...nog een eind van klaar hoor.
      Haze bloeit makkelijk 11-13 weken lang ,denk niet dat je daar al on de buurt van zit.
      Teveel witte pistels nog die eigenlijk grotendeels bruin gekleurd moeten zijn ,als dat is ,kijk je best ook eens met een vergrootglas naar de trichomes ,eerst zullen ze doorzichtig zijn ,dan melk kleurig worden en dan begint het amber achtig te kleuren ,pas dan oogsten zou ik zeggen !!!

      Denk ook dat je geen lamp gebruikt en gewoon aan de venster aan het growen bent ,klopt ?

      Neem je tijd zou ik zeggen ...


      Groene groet ! [emoji256]


      Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

      Comment

      • PotHead Sativa
        Banned
        • Jul 2015
        • 649

        #4
        Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)




        Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

        Comment

        • Ronthebudman
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • May 2015
          • 916

          #5
          Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

          Ik dacht al, zie ik het nou goed.....Waarom hangt die plant naar beneden?

          Comment

          • PotHead Sativa
            Banned
            • Jul 2015
            • 649

            #6
            Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

            Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman
            Ik dacht al, zie ik het nou goed.....Waarom hangt die plant naar beneden?
            Nu je het zegt ,ik zie het ook nu .. HA AH AH

            Comment

            • Nonsense
              Super Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jul 2015
              • 1724

              #7
              Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

              Volgens mij heeft hij m al (geoogst) ? ???????

              Comment

              • PotHead Sativa
                Banned
                • Jul 2015
                • 649

                #8
                Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

                Oorspronkelijk geplaatst door Nonsense
                Volgens mij heeft hij m al (geoogst) ? ???????
                Dat zou zonde zijn denk ik ...

                Comment

                • elbereth
                  Zaadje
                  Nieuw Lid
                  • Oct 2015
                  • 3

                  #9
                  Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

                  Nee het is nog niet geoogst hoor, het is gewoon een tak die wat naar beneden hangt En ja ik groei ze gewoon bij het raam met de verwarming op hoog, zodat het er altijd rond de 20 graden minimaal is. Dank alvast voor de tips trouwens, er zijn al wel wat bruine draden hoor! Nog andere tips verder, voor het drogen zelf bijvoorbeeld?

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Dit is trouwens een foto van de twee planten in hun geheel en een close up foto van ééntje die al wat verder bloeit. Moeten alle draden zo bruin zijn als deze? foto 1.jpgfoto 2.jpg

                  Comment

                  • PotHead Sativa
                    Banned
                    • Jul 2015
                    • 649

                    #10
                    Beginner zoekt (oogst)tips =)

                    Raar plantje toch ...
                    Zou je niet beter wat stokjes steken en je plant wat deftig zetten terug ?
                    Zo afhangen kan toch niet goed zijn denk ik zo ...


                    Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                    Comment

                    • beowulf
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 6495

                      #11
                      Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

                      Komt hooguit wat fluff van. Volgend jaar autoflowers zetten of iets dat wel wat vroeger afrijpt.

                      Comment

                      • PotHead Sativa
                        Banned
                        • Jul 2015
                        • 649

                        #12
                        Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

                        Zonde van de tijd en het product

                        Comment

                        • Ronthebudman
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2015
                          • 916

                          #13
                          Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

                          Tja, zo naast het raam, daar haal je denk ik niets rookbaars af. Die bruine draden die je ziet zijn pistels. Die zeggen niets over de rijpheid van de plant, meer over o.a. de luchtvochtigheid. Je zult naar de Trichomen moeten kijken. Maar die gaan er waarschijnlijk niet of nauwelijks komen vanwege het gebrek aan écht licht.
                          Zoals eerder gezegd, volgend jaar mei gewoon een paar autoflowers buiten zetten.....
                          Je kunt deze plant altijd verder laten groeien natuurlijk, altijd een mooi gezicht, zo'n een wiethangplant
                          Succes!
                          Grtz, Ron

                          Comment

                          • Druid73
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Nov 2014
                            • 32

                            #14
                            Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

                            Daar komt uiteindelijk best iets te roken van af hoor...
                            Zoals werd gesuggereert kijk met een vergrootglas of loop naar de kleur..

                            Met wit zou je in princiepen kunnen oogsten, maar bruin is toch beter
                            En anders doe je het in fases, eerst wat onderste takken, en wat weekjes later weer wat ect ect..

                            Of anders in zijn geheel op de bbq..
                            - King Willy Seeds - UHR genetics

                            Comment

                            • PotHead Sativa
                              Banned
                              • Jul 2015
                              • 649

                              #15
                              Re: Beginner zoekt (oogst)tips =)

                              Vraagje ... als je een plant omlegt en te hangen hangt ,stopt de cyclus dan of rijpt de plant nog enkele dagen verder af terwijl ze hangt te drogen ?


                              Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                              Comment

                              Bezig...