Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten of niet?

    Korting op 420shop
    Beste forum,

    Ooit begonnen als ludiek kweekexperimentje heb ik destijds een stekje van iemand gekregen om mijn vriendin wat om handen te geven. ( zal ergens halverwege juni geweest zijn ) Deze heeft een chronische spierziekte, en vond in tuinieren de afleiding die ze kon gebruiken en vond een wietplantje wel leuk om er bij te doen..

    Na een het ietwat verwaarloost stekje buiten op het balkon toch zichtbaar in het gereel gekregen te hebben met behulp van een terrarium lamp ( alleen aan op dagen dat het niet zo mooi weer was ) begon deze te groeien en te groeien..

    20150625_174325.jpg
    ergens eind augustus is deze lamp door een ietwat te enthusiastische stoeipartijtje echter stuk gegaan...Het plantje zal toen ongeveer een 80 a 90 cm geweest zijn...

    20150910_165547.jpg
    20150919_142417.jpg

    Mede door destijds al aardig verknocht te zijn aan het leuke proces, er voor gekozen deze dan maar te vervangen voor een ietwat proffesionelere lamp; een 400 watt groeilamp van GIB... Na het installeren van deze ( buiten op het balkon ) er achter gekomen dat dit mischien toch wat TE professioneel was, er maar een kast omheen getimmerd zodat de buurt geen last had van onze inmiddels nieuwe hobby... Het plantje begon na een week of 4 in de bloei te springen, dus de lamp en bijbehorende voeding vervangen voor een 250 watt bloeilamp van hetzelfde merk..Het geheel is uiteindelijk best een leuke plant geworden met flinke buds op het topdeel van de plant en heeft tot de huidige situatie geluid;

    Omdat ik de indruk had dat de plant zijn bloeitijd ten einde was gekomen, werd het dus tijd om op het ideale moment van oogsten te wachten..

    20151028_170828.jpg20151028_170835.jpg20151031_134238.jpg20151031_163634[1].jpg

    Daarbij heb ik nu geconstateerd dat ik last heb van spint..Gelukkig nog in een vroeg stadium, dus houd me vooral bezig met het schoonmaken van de bladeren..

    Ik heb de plant nu al 3 dagen op 10 lichtuur/14 uur donker staan, maar zie weinig vooruitgang...

    Is er iets wat ik nu nog kan doen of moet ik maar gewoon oogsten???

    algehele indruk van de plant nu:

    20151028_172513.jpg


    Ik zal waar mogelijk wat foto's toevoegen aan m'n topic ( blijkt een onmogelijke taak op m'n mobiel )
    Last edited by micla; 31 October 2015, 15:43.

    #2
    Re: Oogsten of niet?

    Leuk verhaal maar zonder beeldmateriaal kan ik je weinig raad geven. Had je balkon met lamp zonder kast wel willen zien, ghahahahaha.

    Comment


      #3
      Re: Oogsten of niet?

      Hoi FLintStoned,

      Je bent snel met reageren..Ik ben nog even bezig om beeldmateriaal te verzamelen en toe te voegen aan mijn post.. even geduld aub

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Foto's toegevoegd...

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      FLintStoned: Hahah, nee, daar heb ik helaas geen foto's van..ik schrok me dood toen ik zag wat een licht dat gaf Daarom snel een wandje gebouwd...

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Even voor de duidelijkheid: Dit is dus een 1e hobbiekweek, maar gaanderweg enthousiast geworden van het geheel, en nu niet wetend wat te doen... het zou jammer zijn als het nu alsnog verkeerd gaat....

      Comment


        #4
        Re: Oogsten of niet?

        Mooie hoofdcola geworden. Zo van de foto af en enkel kijkende naar de topontwikkeling denk ik dat ze eigenlijk nog wel een week of 2 a 3 zouden kunnen. Ik kan op de foto's je trichomen natuurlijk niet goed bekijken. De vergeling onderop is vlij normaal in dit stadium en daar zou ik niet veel meer aan proberen bij te sturen. Zelf zou ik dit nu enkel nog water naar behoufte geven zonder voeding en nog even laten staan en de trichomen dagelijks bekijken.

        Comment


          #5
          Re: Oogsten of niet?

          @Flintstoned: Dank voor je inbreng, Ik ben al 10 dagen gestopt met voeding geven...Ik bekijk de trichomen dagelijks..dat de blaadjes geel behoren te worden ben ik van bewust.. Echter,ik maak me zorgen om de spint.. Mijn uiteindelijke doel is om een zo lekker mogelijk wietje te verkrijgen.. dus zonder gif of andere middelen..Ik heb tenslotte maar 1 plantje... en daarom maak ik me zorgen om de spint...Als ik nog 2 a 3 weken door moet vrees ik dat spint de overhand gaat krijgen...Ik heb absoluut geen haast, maar vrees voor schimmels en andere zaken.. De bladeren zijn dermate vergeeld en/of afgestorven dat ik denk dat deze weinig energie meer kunnen afgeven...

          Ik zal proberen een betere foto van de trichomen te uploaden zodat jullie een beter beeld kunnen krijgen...
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Oogsten of niet?

            Afbloei is eerder een kwestie van tijd dan van energie. De plant had energie (netto fotosynthese) nodig in de groeifase en in bloeifase 1 als ze de bloemen aanmaakt. Het afrijpen kost eigenlijk niet echt veel energie enkel tijd. Zie het als een druif die eerst dik moet groeien en dan dik blijft hangen tot die rijp is.

            Dus dagelijks op rot blijven controleren en naar je trichomen blijven kijken. Je moet nu niet op 30 % ambers gaan zitten wachten. Als 70 % milkey is 10 % amber en 20 % nog claere is kan die echt wel om. Is de rot of de spint je sneller af ja dan moet je gewoon wat eerder oogsten.

            Comment


              #7
              Re: Oogsten of niet?

              Ok tnx, daar kan ik wat mee. Ik maak me dan alleen nog zorgen om de trichonen, deze zijn ver van milkey:

              Screenshot_2015-10-31-17-27-35[1].jpgScreenshot_2015-10-31-17-27-55[1].jpg

              Deze zijn zojuist genomen...

              Comment


                #8
                Re: Oogsten of niet?

                Dat ziet idd nog erg clear uit dus elke dag dat je het kunt rekken is meegenomen. Ik zelf zou NIET gaan spuiten tegen de spint. Wat je wel kunt doen is de truk met de tak.

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...453#post124453

                Comment


                  #9
                  Re: Oogsten of niet?

                  FlintStoned; dat is inderdaad interessant. ik zal dat eens proberen. Ik heb echter geen takken van een vorige oogst. Kan ik dat met een willekeurig andere tak doen? rozentak of zo?

                  En als dat werkt, moet ik dan echt nog wachten op milkey/amber trichonen?? ook al duurt dat 3 weken?
                  Last edited by micla; 31 October 2015, 18:13.

                  Comment


                    #10
                    Re: Oogsten of niet?

                    Dat gaat met elke willekeurige tak. De spint kruipt nu eenmaal graag omhoog. Tak degelijks gewoon vervangen en zo vang je er dan een heleboel weg. Helemaal weg krijg je ze daarmee niet maar het verlaagt de spintdruk wel enorm.

                    Tot echt amber zou ik niet wachten maar het overgrote deel moet wel milkey zijn. In doorzichtige harsbollen zitten nog maar weinig psychoactieve cannabedoiden.
                    Bij omslag van clear naar milkey gaat het in feite van hoofdzakelijk voorproducten naar hoofdzakelijk eindproduct (thc) .
                    Bij de omslag milkey naar amber gaat het in feite van eindproduct (thc) naar afbraakproduct (cbn). Hoe meer amber er dus is hoe stonder het effect maar je bent dan al thc aan het afbreken dus dat is minder potent.

                    Comment

                    Bezig...
                    X