Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • hiddeholfifahd
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Nov 2015
    • 10

    #1

    Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

    Korting op 420shop
    000000
    Last edited by hiddeholfifahd; 17 December 2016, 21:39.
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

    Fles hesi tnt is voor groei en fles hesi bloom complex is de Bloeivoeding. Meer heb je in feite niet nodig.

    Comment

    • Iemand uit de buurt
      T.H.C. Master
      MemberLucky Member
      • Dec 2012
      • 545

      #3
      Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

      er zijn 1 component voedingen voor zowel de groei als de bloei. Echter is het dan wel raadzaam om aanvullende zaken te gebruiken, denk aan een top booster of pk.

      https://desjop.nl/index.php?action=a...l#.VjxXaeKt-NI ( Atami voorbeeld van 1 component voeding )

      Als aanvulling gebruik ik zelf Aptus, aangezien het assortiment erg groot is en je dus ook makkelijker kan inspelen op de behoefde van de plant.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

        Of Canna terra Vega voor groei, en terra Flores voor de bloei, da's ook voldoende.
        B'Cuzz heeft zelfs 1 component soil, da's maar 1 fles.
        BAC heeft een groei en bloei fles.
        Bionova heeft BN grond supermix, ook 1 fles.
        Dutch Pro heeft een groei en bloei fles.
        Guano Kalong heeft een groei en bloei fles.
        Hy-Pro heeft een 1 component voor de bloei.
        No Mercy heeft Sweet Jane 1 en Sweet Jane 2.
        Hortifit, House&Garden, ze hebben het bijna allemaal wel.

        Er zijn genoeg soorten, maar een voeding moet ook een beetje bij de kweker passen.
        Bij de ene moet je de pH bijvoorbeeld meten, en bij de ander is dat niet nodig.
        De ene kun je een paar dagen bewaren en de ander moet je binnen 48 uur opmaken.
        Zoveel voeding, zoveel verschillen.

        Kwestie van zoeken, en kweekverslagen lezen.
        Dat laatste ook dus, want sommige merken zijn niet helemaal compleet ondanks dat ze dat beweren.
        Het begint bij een goeie basis: Aarde. Begin je bijv. met een goeie Lightmix ben je al wat problemen voor.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • chocoloco
          Advanced Stoner
          Member
          • Sep 2015
          • 56

          #5
          Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

          Kheb tot nu toe oa bio nova canna en atami bcuzz gebruikt maar t meest tevreden ben ik over de combinatie biobizz fishmix biobizz biobloom met in week 4/5 eenmaal per week pk13/14

          Comment

          • De Witte
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2013
            • 2133

            #6
            Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

            Plagronis ook lekkuh
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment

            • hiddeholfifahd
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Nov 2015
              • 10

              #7
              Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

              Dank jullie wel voor de hulp

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Beste QnQ
              Welke zou jij aanraden voor een plant die 50cm word en een ph-waarde 6 nodig heeft.
              en EC: 1.6-1.8

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

                Ik kan niet in jouw portemonnee kijken heh.
                In m';n vorige bericht staat een linkje, dus zoek iets uit waarvan je denkt dat het bij je past, en kom dan terug op JD en zoek hier of er ook anderen zijn die het gebruiken.
                In een kweekverslag kun je dan zien hoe het gaat, en of de voeding voldoet, of dat je nog wat moet aanpassen.

                Ik kan alles wel uitgebreid gaan vertellen, maar juist daarvoor heb ik kweekverslagen gemaakt.
                Daar kun je precies zien wat ik gebruik, wat ik doe, welke problemen ik tegen kom en wat de resultaten zijn.
                Maar zo geldt dat voor iedere kweker hier op JD.
                Ieder heeft zijn manier, de een is overtuigd van Plagron, de ander van Biobizz en de derde van Canna.
                Er zijn wel honderden manieren om succesvol wiet te telen, zoek er eentje die bij je past.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • GanjaMonkey
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • May 2015
                  • 68

                  #9
                  Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

                  Ik ben nu bezig met mijn tweede kweek en deze keer heb ik Plagron Lightmix en Plagron Batmix. Lightmix voor de zaden/kleine plantjes, en dan over naar Batmix aarde voor 6 weken. Met dit optie heb je geen voeding nodig tot na 6 weken in de Batmix, dan heb je aleen voeding voor bloei nodig.

                  Dit is een heel simpel optie, je hoeft heel lang geen voeding te geven.

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker

                    @badfish : En dit keer zien ze er beter uit dan de vorige keer ?

                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • hiddeholfifahd
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Nov 2015
                      • 10

                      #11
                      00000

                      00000
                      Last edited by hiddeholfifahd; 17 December 2016, 21:40.

                      Comment

                      Bezig...