000000
Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Collapse
X
-
Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Last edited by hiddeholfifahd; 17 December 2016, 21:39.Tags: Geen -
Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Fles hesi tnt is voor groei en fles hesi bloom complex is de Bloeivoeding. Meer heb je in feite niet nodig. -
Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
er zijn 1 component voedingen voor zowel de groei als de bloei. Echter is het dan wel raadzaam om aanvullende zaken te gebruiken, denk aan een top booster of pk.
https://desjop.nl/index.php?action=a...l#.VjxXaeKt-NI ( Atami voorbeeld van 1 component voeding )
Als aanvulling gebruik ik zelf Aptus, aangezien het assortiment erg groot is en je dus ook makkelijker kan inspelen op de behoefde van de plant.Comment
-
Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Of Canna terra Vega voor groei, en terra Flores voor de bloei, da's ook voldoende.
B'Cuzz heeft zelfs 1 component soil, da's maar 1 fles.
BAC heeft een groei en bloei fles.
Bionova heeft BN grond supermix, ook 1 fles.
Dutch Pro heeft een groei en bloei fles.
Guano Kalong heeft een groei en bloei fles.
Hy-Pro heeft een 1 component voor de bloei.
No Mercy heeft Sweet Jane 1 en Sweet Jane 2.
Hortifit, House&Garden, ze hebben het bijna allemaal wel.
Er zijn genoeg soorten, maar een voeding moet ook een beetje bij de kweker passen.
Bij de ene moet je de pH bijvoorbeeld meten, en bij de ander is dat niet nodig.
De ene kun je een paar dagen bewaren en de ander moet je binnen 48 uur opmaken.
Zoveel voeding, zoveel verschillen.
Kwestie van zoeken, en kweekverslagen lezen.
Dat laatste ook dus, want sommige merken zijn niet helemaal compleet ondanks dat ze dat beweren.
Het begint bij een goeie basis: Aarde. Begin je bijv. met een goeie Lightmix ben je al wat problemen voor.Comment
-
Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Kheb tot nu toe oa bio nova canna en atami bcuzz gebruikt maar t meest tevreden ben ik over de combinatie biobizz fishmix biobizz biobloom met in week 4/5 eenmaal per week pk13/14Comment
-
Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Dank jullie wel voor de hulp
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Beste QnQ
Welke zou jij aanraden voor een plant die 50cm word en een ph-waarde 6 nodig heeft.
en EC: 1.6-1.8Comment
-
Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken heh.
In m';n vorige bericht staat een linkje, dus zoek iets uit waarvan je denkt dat het bij je past, en kom dan terug op JD en zoek hier of er ook anderen zijn die het gebruiken.
In een kweekverslag kun je dan zien hoe het gaat, en of de voeding voldoet, of dat je nog wat moet aanpassen.
Ik kan alles wel uitgebreid gaan vertellen, maar juist daarvoor heb ik kweekverslagen gemaakt.
Daar kun je precies zien wat ik gebruik, wat ik doe, welke problemen ik tegen kom en wat de resultaten zijn.
Maar zo geldt dat voor iedere kweker hier op JD.
Ieder heeft zijn manier, de een is overtuigd van Plagron, de ander van Biobizz en de derde van Canna.
Er zijn wel honderden manieren om succesvol wiet te telen, zoek er eentje die bij je past.Comment
-
Re: Help ! Ik zoek voeding van mijn plant, ik ben een beginnende kweker
Ik ben nu bezig met mijn tweede kweek en deze keer heb ik Plagron Lightmix en Plagron Batmix. Lightmix voor de zaden/kleine plantjes, en dan over naar Batmix aarde voor 6 weken. Met dit optie heb je geen voeding nodig tot na 6 weken in de Batmix, dan heb je aleen voeding voor bloei nodig.
Dit is een heel simpel optie, je hoeft heel lang geen voeding te geven.Comment
-






Comment