Hoge temperatuur?? Wat te doen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BLAZE2BLAZE
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 108

    #1

    Hoge temperatuur?? Wat te doen

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik heb een aantal runs gedaan en is me goed bevallen. Ben een aantal jaartjes eruit geweest en ben weer van plan om te draaien. Maar fijn daar gaat het niet over . Ik heb een aantal dagen de stekkies onder het lucht gehad 1 lamp toen was de temp goed . Nu heb ik 2 lampen aangezet en de temperatuur loopt op . Het probleem is dat ik geen actieve inlaat heb . De temperatuur loopt op tot 34graden. Ik heb de spullen van iemand gekregen en die beweert dat hij nooit met actieve inlaat heeft gewerkt en dat ie het vreemd vond dat het zo hoog is. Naar mijn eigen ervaring is er een actieve inlaat nodig zodat er vers lucht word aangevoerd. Ik moet erbij zeggen dat ik een afzuiger heb die heeft een over capaciteit. En daar mee zou ik dus verse lucht naar binnen moeten zuigen aldus de mening van die vriend. Omdat ik geen pro ben of een meester vraag ik dus jullie mening.

    Thx

    Like I Always Say: Just Smoke It!!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    sigpic
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

    Je kan ook passief lucht van buiten innemen. Verder lamp aan om 22:00 uur lamp uit om 10:00 uur scheeld ook vaak een boel. ALs je afblaast in de ruimte zelf dan warmt deze ruimte steeds meer op. Je kan dus ergens anders gaan afblazen.

    Comment

    • BLAZE2BLAZE
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2009
      • 108

      #3
      Hoge temperatuur?? Wat te doen

      Hij blaast ook ergens anders uit en daarbij zijn de dames 24 uur aan het zonnen tot zondag vanaf maandag 18uur. Ik dacht ook aan passief maar dat helpt niet ik denk maar dat is echt wat ik denk actievere lucht aanvoeren. Maar het kan zijn dat ik het mis heb. Die vriend van mij is verzekerd dat dat niet nodig is.

      Like I Always Say: Just Smoke It!!!!


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      sigpic

      Comment

      • joremkrank
        Cronic Grower
        Lucky Member
        • Oct 2015
        • 3260

        #4
        Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

        Een afzuiger werkt het best,zo hoog mogelijk in je hok,en liefts zonder slang aan je box vast,en dan met zo kort mogelijke slang naar buiten,vooral dat laatste vergeet men vaak,dus houd de slang kort en zonder bochten.Het gat voor de inlaat moet minimaal 2 keer het gat voor de uitlaat zijn.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment

        • Iemand uit de buurt
          T.H.C. Master
          MemberLucky Member
          • Dec 2012
          • 545

          #5
          Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

          " liefts zonder slang aan je box vast "

          Ik zie dan voor me dat je zonder filter werkt ? Je ontkomt er toch niet aan om je afzuiging aan beiden kanten een slang op aan te sluiten ? Ik snap dit advies niet zo echt, verklaar eens wat je bedoeld.


          Met welke lampen kweek je, 2x hps , 2x led, 2x spaarlamp... ? Dat je temperatuur oploopt is normaal te noemen, lampen generen warmte zelfs een tl al is dat velen malen minder dan een hps. Als je die lucht niet ververst krijg je zeker in een later stadia problemen: kun je zelf zonder verse lucht ?
          Last edited by Iemand uit de buurt; 7 November 2015, 09:39.

          Comment

          • BLAZE2BLAZE
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Aug 2009
            • 108

            #6
            Hoge temperatuur?? Wat te doen

            2x 600Watt Hps Philips en een afzuiger van 1000 m3 tent 240 x 120 x 180 .
            Ik denk dat ik weet wat het is het warme lucht word weer teruggezogen moet er voor zorgen dat het in een andere afgesloten ruimte word weggeblazen. Dat is het enige wat ik denk. En anders toch nog een actieve inlaat erop zetten.


            Like I Always Say: Just Smoke It!!!!!



            Sent from my iPhone using Tapatalk
            sigpic

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

              Als je in de zelfde ruimte afblaast dan wordt die ruimte idd steeds warmer. Of je neemt vers van buiten binnen en blaast in de ruimte af of je neemt uit de ruimte en blaast buiten of elders af. Verder kan de lamp net een paar cm hoger ook je warmteprobleempje oplossen.

              Comment

              • BLAZE2BLAZE
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Aug 2009
                • 108

                #8
                Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                Dag mensen,

                Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden maar ik zit toch nog met een temperatuur verschil. Eerst lag de meter recht onder de lamp en ik denk dat het daardoor zo een hoog temperatuur is. Want nu is het aan de rechterkant stabiel en heb de temperatuur rechtsonder geplaatst. Maar als ik de temperatuur linksonder zet loopt ie naar boven en geeft ie 31graden aan terwijl rechtsonder geeft ie 28.3 aan kan ik gewoon de 2 lampen aan laten of de linker kant uit zetten ???? Thx voor al die uitleg

                Like I Always Say: Just Smoke It!!!!


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                sigpic

                Comment

                • joremkrank
                  Cronic Grower
                  Lucky Member
                  • Oct 2015
                  • 3260

                  #9
                  Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                  Je moet de warme gefilterde lucht naar buiten afvoeren,dus afblazen in schoorsteen of via een raampje.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment

                  • BLAZE2BLAZE
                    Ultra Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2009
                    • 108

                    #10
                    Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                    Zo dit zijn de foto's van de dames





                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    sigpic

                    Comment

                    • BLAZE2BLAZE
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Aug 2009
                      • 108

                      #11
                      Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                      O ja vergeten te zeggen maar de lucht word al ergens anders afgeblazen vanaf dag 1 de lucht word in de douche afgeblazen


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      sigpic

                      Comment

                      • FlintStoned
                        Banned
                        • Oct 2012
                        • 5580

                        #12
                        Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                        Je moet de luchttemperatuur op tophoogte meten. Hang je de meter echter in het licht dan warmt de meter zelf op door stralingswarmte en maak je dus een meetfout. Je moet dus zorgen dat je metertje in de schaduw hangt (katronnen dakje erboven).

                        Als ik je goed begrijp heb je ook temperatuursverschillen tussen links en rechts met beide lampen aan. Dat komt dan door microclimaatjes omdat er te weinig luchtcirculatie is. Een clipfan extra in de tent kan dat gemakkelijk oplossen.

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                          Het belangrijkste : de inlaat-gaten zie ik niet op je foto's.
                          als het te warm wordt, moet je de passieve inlaat vergroten.
                          Een actieve inblaas is nooit nodig, als de inlaat-gaten (of raampjes) groot genoeg zijn en je de warme lucht uit de tent naar een andere kamer blaast.

                          Ennuh...je stekkies hebben beestjes.
                          Niet behandeld voor je ze in te tent zette ?

                          De potten mag je volgende keer gewoon tot het randje vullen.
                          Nu heb je 11L(?) potten met 8L aarde.

                          "Vrienden" vertellen dat je kweekt is nooit een goed idee.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • vaperke
                            Expert Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jul 2015
                            • 1488

                            #14
                            Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                            Ze staan precies ook erg droog? Ik zie de aarde loskomen van de rand. En zoals QnQ reeds zei, je hebt beestjes.
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                            Comment

                            • BLAZE2BLAZE
                              Ultra Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2009
                              • 108

                              #15
                              Re: Hoge temperatuur?? Wat te doen

                              Waar heb ik die beestjes ???


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...