Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dimlux lamp: hoe werkt de nanotube bij de dimlux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dimlux lamp: hoe werkt de nanotube bij de dimlux

    Korting op 420shop
    beste lezer,

    iemand hier ervaring met aansluiting van de nanotube op de dimlux lamp?
    dien ik hier een apparte afzuiger voor aan te schaffen?
    zo ja, hoeveel capaciteit dient hij te hebben etc.

    graag ontvang ik hier wat info over.

    (lees her en der dat de nanotube noodzaak is bij inschakelen van de extra capaciteit, is dit ook echt zo, of is een afzuiging die groot genoeg is ook al prima?)

    #2
    Re: Dimlux lamp: hoe werkt de nanotube bij de dimlux

    geen idee waar dit over gaat,zal ik wel weer van wakker liggen.heb nu zelf een lumatek ofzo ,die je kan dimmen en ook boosten,op de boost stand word het inderdaad wat warmer,en moet ik de lamp hoger hangen,wat dan weer tot lumenverlies lijd,word er ook gek van
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: Dimlux lamp: hoe werkt de nanotube bij de dimlux

      Geen ervaring mee, maar wel gelezen dat er 120m3 per uur doorheen moet per armatuur. Blazen dus en niet afzuigen, want de lucht die eruit komt is iets van 60 graden en dat kan een afzuiger niet hebben. Hoeft niet door een filter, want het zit afgesloten van de planten.

      Heb daar ook even over gedacht, want het leek me wel een mooie manier om de warmte af te voeren en je zou het zelfs kunnen gebruiken om je huis wat op te warmen.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Dimlux lamp: hoe werkt de nanotube bij de dimlux

        Yep, . Net zoals cooltubes werken.
        Aparte afzuiger, lucht van buiten de ruimte, door de armaturen, en weer naar buiten.
        Maar als je een paar lampjes hebt hangen komt daar een berg warmte af. Dat kun je niet onder de pannen afblazen denk ik.
        Je kunt er wel je huis mee verwarmen, als je graag in een tropisch klimaat slaapt.smiles2.gif

        * als ze in de manual schrijven dat er extra koeling nodig is, dan kun je er, denk ik, wel vanuit gaan dat dat zo is.
        Je kunt het natuurlijk testen als je het niet geloofd, zolang je erbij bent om te blussen, als dat nodig mocht zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Dimlux lamp: hoe werkt de nanotube bij de dimlux

          Zat zelf meer aan 1 lamp te denken en dan heb je je huis niet zo snel omgetoverd naar een tropisch klimaat hoor. Helaas

          De bedoeling is volgens mij ook eigenlijk dat je die warme lucht direct hun opticlimate in stuurt. Die werkt met dat soort hoge temperaturen wat efficienter dan dat het ding steeds de vermegnde lucht van 28 graden moet koelen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Dimlux lamp: hoe werkt de nanotube bij de dimlux

            Ik lees het al, veel gedoe... Hou t wel tot 1000 watt..
            Gelukkig is de lamp instelbaar van 600 tot 1000 watt (met nanotube tot 1200 watt).
            daar zal het wel mee moet lukken.. Eerst maar eens de hobby onder de knie krijgen op standje 600.

            Comment

            Bezig...
            X