Beginnen met Kweken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • fannollost
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Dec 2015
    • 11

    #1

    Beginnen met Kweken

    Korting op 420shop
    Hallo JointjeDraaien leden,

    Ik ben een beginneling op het gebied van wiet, en ik zou willen beginnen met kweken. Ik heb hier een mooie plaats voor ingedachten, maar de max. hoogte van de tent kan max. 70 cm zijn, is dit mogelijk om in die tent wietplanten te kweken? zo ja, weet 1 van jullie een goeie beginners kit? Welke zaden raden jullie mij aan? Ik ben een beginneling en zou er graag meer over willen leren. Is het bv nodig om ventilatie aanteschaffen (is dit een domme vraag?)?

    Alvast bedankt,

    Fannollost
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #2
    Re: Beginnen met Kweken

    Hoi,welkom veel lees plezier begin bij de micro afdeling.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment

    • De Witte
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2013
      • 2133

      #3
      Re: Beginnen met Kweken

      Ik zou beginnen met het hele forum eens door te lezen, dan zou je deze vraag niet meer stellen.
      Sorry voor het korte antwoord maar bij een wietje kweken komt heel wat opzoek werk zien en moet je vele dingen zelf ondervinden.
      Succes...
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment

      • fannollost
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Dec 2015
        • 11

        #4
        Re: Beginnen met Kweken

        Dankjulliewel voor antwoorden,
        Ik heb al vrij veel opgezocht, maar aangezien het een vrij dure investering is (voor mij dan), wil ik graag geen foute dingen kopen.

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #5
          Re: Beginnen met Kweken

          Je kan geen dure investeringen doen in een tent van 70 cm hoog. Geen plek voor hps, hooguit t-neon. Wordt moeilijk.

          Comment

          • fannollost
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Dec 2015
            • 11

            #6
            Re: Beginnen met Kweken

            https://www.desjop.nl/nl/a/mammoth-d...7#.Vl9Myb8jzkY zou dit een goeie tent zijn om 2 planten in te kweken?

            Comment

            • joremkrank
              Cronic Grower
              Lucky Member
              • Oct 2015
              • 3260

              #7
              Re: Beginnen met Kweken

              ja met tl wel,geen probleem.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Beginnen met Kweken

                't Is een propagator heh, zo heet die tent, eigenlijk bedoeld voor stekken die weinig geur verspreiden en niet veel licht nodig hebben.
                Het tentje zal wat minder licht- en geurdicht zijn.

                * Maar met een afzuigertje/koolstoffilter en 2 setjes tneon kun je best wiet kweken.
                Kijk eens naar het kweekverslag van Vadertje, die deed het volgens mij ook in zo'n tentje. <linkje>
                Last edited by QnQ; 2 December 2015, 20:58.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • fannollost
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Dec 2015
                  • 11

                  #9
                  Re: Beginnen met Kweken

                  Bedankt voor jullie reacties!
                  Is er misschien een mogelijkheid op plantjes in de vensterbank te zetten? mijn kamer staat vanaf zons opgang tot zonsondegang in het licht,
                  Is dat mogelijk? Zoja, zijn k2 planten makkelijk om mee te beginnen en voor de vensterbank te zetten?

                  alvast bedankt

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Beginnen met Kweken

                    Nee..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • joremkrank
                      Cronic Grower
                      Lucky Member
                      • Oct 2015
                      • 3260

                      #11
                      Re: Beginnen met Kweken

                      17000000 mensen in ons kleine kikkerlandje waarvan 2.2 miljoen......
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment

                      • Ilikebigbuds
                        T.H.C. Master
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2014
                        • 549

                        #12
                        Re: Beginnen met Kweken

                        als je niet te hoog wil gaan en misschien toch een plek van 90 cm hoog kan versieren, dan kun je beter meteen zoiets nemen https://www.desjop.nl/nl/a/voorgroei...2#.VmBPzL9z8Q0 en scroggen of knakken/buigen. of gewoon lage soortjes natuurlijk
                        Last edited by Ilikebigbuds; 3 December 2015, 14:25. Reden: linkje vergeten ;)
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                        Comment

                        • fannollost
                          Plantje
                          Nieuw Lid
                          • Dec 2015
                          • 11

                          #13
                          Re: Beginnen met Kweken

                          Thanks man! krijg je er al een filter en afzuiging of is die optioneel? wat raden jullie aan, ik heb gehoord dat je het alleen begint te ruiken als je gaat drogen. zelf heb ik geen ervaring, alle hulp is dus welkom

                          Comment

                          • beowulf
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 6495

                            #14
                            Re: Beginnen met Kweken

                            Wietplanten ruik je al na een paar weken, als ze in bloei staan wordt dat in week 3 nog 10 keer erger. Als ik mijn filter ontkoppel en de deur van de bureau open zet (dus tent dicht) dan ruikt na 10 minuten heel het huis naar wiet. Dus neen, dat begint niet bij het drogen. Eerder omgekeerd. Eerste dagen is de geur volledig weg en die komt dan langzaam terug, maar minder. Een bloeiende plant, pf.

                            Comment

                            • fannollost
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • Dec 2015
                              • 11

                              #15
                              Re: Beginnen met Kweken

                              http://www.greensell.nl/a-27471692/c...0/#description is dit een goeie beginners kit? ziet er redelijk uit volgensmij (zover mijn vrij beperkte kennis er over kan oordelen), hier zit toch alles bij om te beginnen met kweken? Hoeveel planten zou ik hier in kunnen zetten? alvast bedankt!

                              Comment

                              Bezig...