Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Canna terra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Canna terra

Korting op 420shop
    Beste mensen,
    ben 1maand geleden tot het besef gekomen dat ik zelf wil kweken. Ik rook te graag en het word me allemaal even te duur. Ik ben ook maar nen gewoonen werkmens.. Dus bij deze heb ik me volledig laten gaan. Kweektentje gekocht, de voeding gekocht ( canna terra ) elke dag spendeer ik uren aan het lezen en leren hoe ik het beste kweek. Heb al veel bijgeleerd! Maar ik kan niet alles weten. Mijn zaadjes zijn uitgekiemd en bijna klaar voor in de tent te zetten. Dus bij deze is mijn vraag het volgende. Ik gebruik dus het voedingsmiddel canna terra. Heb mijn persoonlijk kweekschema canna terra enz. Nu een voorbeeld stel ik moet in week 4, canna flower geven. Dus bv 5ml op 1 liter water. Moet ik dit elke dag geven in week 4 of is dit bedoeld voor 1x te geven in week 4? Of hoe zit dat. Dit is een voorbeeld e! Mss een domme vraag, maar domme vragen bestaan niet. We zijn hier om te leren toch 😄 Dus ik hoop dat iemand me kan helpen? Bedankt mensen! ✌🏻️

Re: Canna terra

Je zal nooit je planten elke dag een liter water moeten geven, en dat zal je hier in de kweekverslagen ook niet voor zien komen.

Wat voor tent is het?
    Welke lamp?
    Grond? Welk zaad heb je?
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ben zelf ook maar net begonnen. Maar als ik het goed heb begrepen is het afhankelijk van of je al dan niet voorbemeste grond hebt, een kwestie van wachten tot je bladeren lichter worden van kleur.
      Dit wijst op een voedingstekort en dan kan je beginnen geven.. zelf ga ik ze dan op halve dosis laten starten en dit 3x per week meegeven.
      Op die schema's staat elke dag.. maar das gewoon zodat je spulletjes lekker rap op zijn [emoji14]

Hopelijk heb je dr wat aan.. ben geen prof maar weet ondertussen toch al een beetje watk zeg..

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Comment

Ik geef de dames elke dag een beetje water, met voedingen. En 1x per week water, het water is wel wat meer.
        Je drinkt en eet ook elke dag, heeft totaal niets te maken met commercie: de dames hebben zeker elke dag hun voedingen nodig. Ze hebben niet de volle doseringen nodig, dit is onder ideale omstandigheden en vaak onder een 1000watter.

In week 1 is het 50ml per plant per dag, soms per 2 dagen. Dit loopt op tot 600/700ml per dag per plant in week 5 en 6.
        Week 7 en 8 bouw ik weer het water af tot 400ml per plant per dag. Voor mij werkt dit prima, dit is wel met smart pots: de verdamping is wat groter met deze potten.
        Om de dag water geven doen velen, echter: waarom doen planten op een hydro cultuur het zo goed ? Er is constant verse lucht + voedingen die ze kunnen opnemen.

Je gebruikt zelf de Canna lijn, deze is redelijk verdunt. Wat ik je wel adviseer is om niet de volle 50ml per 10 liter te doen, maar 35 om mee te beginnen. Ik meen dat Canna 5ml per liter hanteert, op zich best veel.
        Merk je dat je blad licht van kleur blijft, kun je wat meer gebruiken. Ook de blad punten goed in de gaten houden, deze geven je de eerste indicatie als het te veel is.

De potgrond telt zeker mee, als je een light mix heb kun je na ongeveer 2 tot 3 weken rustig aan beginnen met bij voeden.

Comment

Welke grond gebruik je?
          de mijne krijgen de eerste weken niks (op Batmix) en daarna naar behoefte,ik let op onderaan vergelende bladeren = te weinig,gele bladpunten = teveel voeding,mooi groene bladen = o.k.
          voor water...even de pot optillen.
          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Wanneer je bloeivoeding moet geven hangt af van wanneer je de klok omzet. Dat kan na 3,4,5,6,7... weken. Bepaal je zelf. En je bouwt de voeding langzaam op, niet direct de volle lading. Je moet zien welke planten je zet in welke grond onder welke lamp. Beter wat te weinig dan teveel.

Comment

Comment

Ziet er goed uit. Heb er hier staan van 2weken , waarvan 3 in die canna terra professional aarde. Begin zeker niet te vroeg bij te voeden, plantjes hebben hier al 2 weken enkel een beetje roots en enzym gekregen maar niks van groeivoeding en staan mooi donkergroen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                X