Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek geprobeerd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweek geprobeerd

Korting op 420shop
    ik ben een 30 jarige beginnende kweker, omdat 200/25 gr veel geld begint te zijn en door te wegen op mijn budget.
    heb reeds een eerste probeersel achter de rug.
    zou hier graag een kweekverslag van achter laten want heb problemen en weet niet hoe het op te lossen.
    Van 7 zaadjes zijn er 2 "plantjes" geleverd...
    eerst 2 weken met hps lamp gewerkt maar dan besloten voornamelijk voor het verbruik met led in full spectrum te werken. hps hangede tussen de 60 en 80 cm van de bovenkant pot.
    blaren waren na 4 weken geelachtig aan het worden en zijn nu aan't
    afsterven.
    20151130_074456.jpg20151220_104929.jpg20151218_173642.jpg20151220_104919.jpg plant 1 20151219_104342.jpg led 120x3W 20151218_173649.jpg20151223_234410.jpg plant 2

dit is het resultaat nu

foto 4B nog redelijk gezond plant 1.jpgfoto 4.jpgfoto 3.jpgfoto 5 plant2.jpgplant 1 foto 1.jpgled+blauwe tl 36Wfoto 6 2de plant.jpg plant 2

het rare is dat er nieuwe blaadjes bijkomen maar de onderste "loof(lob)blaadjes" sterven af...

beide plantjes blijven nieuwe blaadjes ontwikkelen, maar groeit al lang niet meer in de hoogte -> plant 1= 5 a 6 cm plant 2= 1a 1.5cm

nu 1.5 maand verder...
    intussen ook een tent gekocht 120/120/200

heb intussen 6 nieuwe zaden laten ontkiemen van RQS en kleine stekken potjes met bmc zaalling potgrond + extra pereliet bijgedaan en staat nu 2 dagen klaar voor de ph waarde op 6 te krijgen want de ph stijgt steeds naar 7ph. iemand daar raad mee behalve een scheut azijn?

tips zijn altijd welkom.

hoop een geslaagde kweek deze keer.
    Attached Files

Re: 1ste kweek geprobeerd

Minder azijn (probeer eens geen azijn?) en minder water. Het zijn geen moerasplanten.
    Welkom op JD en succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

.....
      Last edited by Spacehaas; 11 January 2016, 06:13.

Comment

mislukt

Comment

Hoe gaan die 6 nieuwe zaadjes dan?

De grond op 1 van de foto's lijkt wel helemaal ingezakt en dicht te zitten? Geen zuurstof bij de worteltjes?
          Of veel te rijke grond?

Wel raar ook dat je 7 zaden hebt en er maar 2 ontkiemen en dan ook nog eens dood gaan.
          Ik zou trouwens niets doen met azijn. Zure regen gingen ooit de bomen ook dood van.
          Tot nu toe doen mijn plantjes het prima op kraanwater. Misschien ga ik binnenkort over op regenwater.

Comment

Het mislukte was de eerste poging mat amnesi, al een tijdje geleden
            Van de 6 'nieuwe' ( van 03/01 schoenen aangedaan in 3*2 liter en 3 in te kleine schoenen die drie zijn dood te kleine potjes (te nat & rap te droog) ???
            dus degene die het overleefd hebben nl 3 staan nu nog 3de week ( zondag begin 4 de week) in groei en heb er vorige week( maandag 1 week in de grond) nieuwe gepland.
            dat zijn 3 nieuwe AK49 waarvan 2 nu het overleefd hebben ) dus verder doen met 5 en hoop dat ik geen herma ertussen heb ga hebben want vindt het raar, bij die waar de grond is ingezakt is en nog verpot moet worden zijn de 3 buitenste van de 5 vingers aan elkaar vast zijn geroeid-> geen goed teken zeker of normaal ??
            voor de rest zit ik wel al aan de 3 bijna 4de node maar 9 vingers komen maar langzaam. groei in breedte en vingers stagneren beetje.... gaat wel in de hoogte led 25 cm ervan.

Vermits de blaren wat verbrand zijn en QNQ zei dat door teveel meststof (voeding) heb dan maar even gewaterd met ec waarde van 0.26 en zo 4 tal dagen water gegeven daarna gewoon weer met kraanwater, heb de 2 grootste sinds dinsdag in grote schoen gezet 11l , en led 23 cm ervan.
            zal morgen nog eens updaten met foto's, is altijd leuker.
            "breedste blijft stilaan verder te vergelen blaren voelen slap aan!!! ( de gele die zo en zo zijn in vergelijking met de kleinste die blaren staan nog recht en "stijf" aanvoelen) .

kan er mij iemand helpen met dit schaal van vorig bericht aub
            0.0-3.5= te weinig behalve voor cactussen, dikbladige soorten en Sanseveria's
            3.6-7.9= geschikte voor de meeste planten
            8.0-9.9=te veel geen water meer geven
            dan heb ik een idee rond war ik het beste zit

Algemene info
            omgeving temp min. max.= 19-28 (ook al eens 18.6 =nacht en maximum 29.5)
            LV (door koude lucht verdamper min. & max. % -nacht & dag) = varieer tussen het laagste 38% meesstal rond de 62% -> kan het zijn dat het geel komt van die verdamper?
            Ik heb een tijdje lauw water gebruikt en zat redelijk veel kalk in !!!
            grond temperatuur min. (1*16.6° anders 19.6° ) dag max. 23-24-25 hangt af hoe diep je gaat natuurlijk.
            alleen water 1.5 ml/l rhizo 2*/week. rest ec laag water !!
            om de dag soms juist boven laag bevochtigd verder niks tot 25ml/pot .
            dag nadien langs boven en langs de rand water geven. Max 2 dagen geen water meestal 1 dag dan enkel bevochtigen 25 ml.

foto's morgen of overmorgen te zien
            graag advies gewenst AUB
            TO BIGMARKT
            Gebruik geen azijn meer. heb regenwater, 2 tonnen 50l, maar is stilstaan behalve als het regent -> komt uit de goot, dus weet niet of dit ideaal is voor ziektes en zo al paar dinegen over gelezen?
            anders afzuren met citroensap heb ik hier al als tip gekregen. dus ook gekocht.
            maar die plant waar de grond lijkt is ingezakt staat het beste wel kleinste en begint sinds gisteren van midden blad ook geel te worden naar de rand toe
            Bij de andere 2 grotte WW van punt en rand naar binnen....
            intussen kan met koolstoffilter (brianti) gekocht voor de kalk uit het kraantjeswater aan't halen. kan maar proberen zeker??
            thanks voor info
            Last edited by beginner 1ste keer; 28 January 2016, 20:55.

Comment

Wanhoopskreet 2.0 .
              U wilt via eigen manier naar Rome, Niet omdat het moet maar omdat het kan.
              Azijn is onkruidverdelger, weed is onkruid.

Comment

ik heb 2 zulten in me vat zwemmen werkt toppie
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bezig...
                X