Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green poison sweet seeds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Green poison sweet seeds

    Je plantjes gaan goed! Het bladoppervlak is nu groter dus gaan ze meer verdampen dus gaan ze meer drinken. Wellicht is het sproeien eerstdaags niet meer voldoende en dan start je met kleine beetjes water geven bijv. 50 ml en dan kijken hoe dat gaat.
    Niet elke plant drinkt evenveel dus gewoon de potten blijven optillen.

    Je lamp mag je op 40 cm hoogte van de planttoppen hangen, om strek te voorkomen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #92
      Re: Green poison sweet seeds

      Nog een reminder
      de
      4 grotere planten staan 2 weken 18/6 en zijn nu officiel van boven de bodem 15 dagen en in totaal 20 dagen
      3 kleintjes gaan 1 week 18/6 en zijn in totaal nu 10 dagen boven grond en in totaal 13 dagen


      laat ik ze nog een week gaan op 18/6 voor ik overschakel op 12/12 ????
      dat alles beetje meedraait in de tent ?

      Of moeten de kiemers dan maar meedraaien 12/12

      image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
      Last edited by Z666; 13 February 2016, 12:10.

      Comment


        #93
        Re: Green poison sweet seeds

        Kan allebei, langere voorgroei geeft in de regel grotere planten ---> meer opbrengst.

        Je zou ook kunnen toppen om de hoogte wat gelijk te trekken.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #94
          Re: Green poison sweet seeds

          Ik dacht ook nog aan toppen en wat langer voorgroeien !
          nuja ik denk dat het al bijna tijd is aangezien ik een 2e en 3e internode zie
          mss nog ff wachten

          Comment


            #95
            Re: Green poison sweet seeds

            Niet te vroeg toppen he! Pas op 5 internodes aan toppen denken
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #96
              Re: Green poison sweet seeds

              Hallo Z666

              Ik schuif ook even aan als het mag, ben ook met mijn eerste kweekje bezig, wel met autoflowers
              maar ook op batmix!
              Ben nu bijna 8 weken onderweg, en ondanks de beginnersfouten eigenlijk tot nu toe zeer tevreden!
              Volgende kweek wil ik wel proberen met non-autoflowers en gaan scroggen!
              Ik kweek trouwens puur om thc/cbd olie van te trekken!
              Bij mij duurde het op de dag af 4 weken voor de jongedames nadat ze hun hoofdjes boven de grond
              vertoonden om extra voeding begonnen te vragen, en ik had de batmix niet gespoeld, wel een mokgrote
              hap stek/zaaigrond in het midden!
              Succes met je vervolg!

              Comment


                #97
                Re: Green poison sweet seeds

                Ik zie 4 internodes bij Plant 1 en 2 en 3
                hier heb je een vb van het stukje waartussen ik zal toppen


                image.jpg


                Ik zal uiteraard nog wachten met het toppen tot ik degelijk 5 internodes heb
                Een paar dagen voor ik ze in bloei ga zetten ga ik ze toppen.
                dus dat wil toch wel zeggen dat ik zeker nog 1week ga voorgroeien en dan zien.

                ik verschiet toch wel dat plant 1 en 2 de batmix (niet doorgespoeld) volledig verdragen terwijl de andere 2 hem niet aankunnen en wat vechten in het begin !

                plant 1 en 2

                image.jpgimage.jpg

                plant 3 die in het begin is omgevallen doet het best wel goed via het brochette stokje
                blaadjes ook mooi groen
                wat me is opgevallen is dat nr3 toch wel al hoger staat dan de rest en scheelt zeker 10cm met de rest

                image.jpgimage.jpg

                Haar ga ik deze middag wat aarde in de pot bijsteken (batmix) en het stokje weghalen zodat ze het op eigen beentje kan doen
                de aarde zal het werk wel doen of zou ik seedmix on top leggen ?


                plantje 4 gaat naar de gele kant en de bladeren zijn slapper dan de andere plantjes !
                deze geef ik geen water meer mss heeft ze wat nodig ?

                Plant 4

                image.jpgimage.jpg

                De kiemertjes genieten van hun canna seedmix en maken ook grotere blaadjes aan
                benbenieuwd naar volgende week hoe ze zullen staan

                mijn LV is 50-53%
                mijn temperatuur schommelt tussen min.25 tot 27 graden met licht aan op 40cm afstand tussen toppen
                en licht uit 20 graden dankzij men thermostaat en chauffage naast de box
                het word er niet kouder
                die fancontroller is de max

                image.jpg
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Welkom 1950 volg maar
                Attached Files
                Last edited by Z666; 14 February 2016, 10:55.

                Comment


                  #98
                  Re: Green poison sweet seeds

                  Als je de planten topt 'verstoor' je de planthormonen , ik zou dat gewoon nog een week laten staan alvorens naar 12/12 over te schakelen. Plantje 3 is inderdaad mooi bijgekomen, denk dat je net op tijd bent gestopt met overwateren.

                  Elk zaadje van dezelfde strain kan een verschillend phenotype zijn. Vergelijk het maar met een familie. De ene lijkt op vader, de andere op oma etc. zo kunnen planten van dezelfde soort onderling een verschillende groeiwijze hebben en meer of minder 'eten en drinken' nodig hebben. Daarom beoordeel je elke plant apart.

                  Heb je je al ingelezen over toppen ? En ook over stressballen ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #99
                    Re: Green poison sweet seeds

                    Toppen wel ongeveer
                    maar ook zovele andere tijdstippen dat iedereen zegt !
                    de een zegt een week voor bloei de ander een week na begin bloei !
                    gewoon het efficientst en doeltreffendst is meer dan welkom
                    heb het al gemerkt plant 3 (brochetje ) groeit precies anders
                    en stress ballen noois van gehoord
                    kweet wel dat ze kunnen stressen van licht op
                    verkeerd moment

                    Comment


                      Re: Green poison sweet seeds

                      Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden Z, ieder kiest zijn prettigste weg. Dat geldt ook voor kweken. Kies gewoon het toppen en switch naar bloei wat jou het meeste aanspreekt

                      Stressballen kunnen ook ontstaan door toppen, daarom is het belangrijk om te weten hoe ze eruit zien, zodat je ze tijdig ontdekt.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Green poison sweet seeds

                        Het lijkt bij plant 4 foto 7 wel of er TMV op zit wat wel apart zou zijn bij zo een kleintje uit zaad maar goed kan me ook vergissen, ik top na de 4e of 5e inter node en geef ze dan groei totdat de zij armen gelijk zijn aan de kruin en gooi ze dan op 12 uur.

                        Comment


                          Re: Green poison sweet seeds

                          Had die discussie met HJM ook. Heb een paar auto's weg moeten gooien. Die blaadjes plooiden zich ook dicht, maar bij mij bleef dat zo voortgaan. Niks aan te doen dan weggooien. Het leek op TMV, maar het zal het niet geweest zijn.

                          Comment


                            Re: Green poison sweet seeds

                            @urban : TMV : Te Moeilijk Vrouwtje ???
                            geen flauw idee wat dit voor een ziekte dit is :p

                            ik had dit gevonden maar leek me ook maar pfff om van in je haar te scharten !

                            image.jpg

                            plant 4 staat extreem slap moet ik zeggen ter vergelijking met de andere dames
                            je zou kunnen zeggen dat ze licht groen / geel camo patroon heeft !
                            ik trek morgen eens in het zonlicht een gewone foto voor meer info
                            ik laat ze gewoon staan en zien hoe
                            het loopt maar als deze zou moeten verwijderd worden doe ik dit meteen !

                            maar ik dacht persoonlijk dat plant 4 gewoon meer vitaminen moet hebben er door te komen !
                            Last edited by Z666; 14 February 2016, 19:21.

                            Comment


                              Re: Green poison sweet seeds

                              Mooie afkorting

                              TMV staat voor Tabaks Mozaiek Virus
                              zie hier https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...zaiekvirus-TMV
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Green poison sweet seeds

                                Als ik TMV wiet intik in de Google zoekgebeurtenis dan kom ik toch op redelijk wat hits dus zo iets aparts is die afkorting niet, in een verse grond zit alles wat je plant nodig heeft dus niks van vitamines nodig enkel water zodat ze die zogenaamde vitamines op kunnen nemen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X